Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2659
    • Tampere

    Originally posted by zakspeed View Post
    +1 Laakerivaurioinen N57
    Minkä vuotinen ja paljonko ajettu?

    Ja miltä näytti öljysihti?
    Last edited by JaniLap; 11-09-2019, 14:58.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      Originally posted by JaniLap View Post
      Minkä vuotinen ja paljonko ajettu?

      Ja miltä näytti öljysihti?
      Siinä + - 200 tonnin paikkeilla noita on poikinut paljon. Runkolaakereita ja kk laakereita pyörähdellyt ympäri. Yleensä saa varautua moottorin vaihtoon.
      Yksi saatiin elvytettyä jossa oli runkolaakeri vika kun asiakas ei ollut kerennyt ajamaan sillä. Eli 1 kaulalta laakeri tuli kampuran stefasta läpi ja puski öljyä ulos.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2003
        • Tampere/kainuu

        Originally posted by JaniLap View Post
        Minkä vuotinen ja paljonko ajettu?

        Ja miltä näytti öljysihti?
        Alle 200tkm. N57S kuten aiemmatkin. Etu stefasta kurkkasi ykkönen ulos.

        Ei muuta asiakasvalitusta, kuin vuotaa öljyä.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1117
          • suomi

          Noita n57 näytti ruottista(bildesbasen) saavan rapialla 3000€.

          Edit
          Suomestakin(varaosahaku) kohtuu järkevään rahaan näköjään.(4te-6te)
          Last edited by arben; 12-09-2019, 09:52.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17500
            • Turku

            Voiko näitä nyt ennalta huomata jostain? Siis riskiä hajoamiseen?
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere/kainuu

              Uudempia N57Z/T/X koneita ei ole vielä kohdalle sattunut laakerivikaisena.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2659
                • Tampere

                Originally posted by Spetke View Post
                Siinä + - 200 tonnin paikkeilla noita on poikinut paljon. Runkolaakereita ja kk laakereita pyörähdellyt ympäri. Yleensä saa varautua moottorin vaihtoon.

                Yksi saatiin elvytettyä jossa oli runkolaakeri vika kun asiakas ei ollut kerennyt ajamaan sillä. Eli 1 kaulalta laakeri tuli kampuran stefasta läpi ja puski öljyä ulos.
                Valitettavan aikaisin vaikuttavat antautuvan.

                Mikä on oma tulkintasi vaurioon ilmaantumista edistäneisiin tapahtumiin?

                Öljynkierto puutteellinen? Pitkät vaihtovälit? Ajotapa? Virisofta?
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • TON-III
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2018
                  • 480
                  • Turku

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Valitettavan aikaisin vaikuttavat antautuvan.
                  Niinpä, ei oikein vakuuta, mitä tarkoittaa premium-merkki ? Joskus oli kaavana että moottori kestää litratilavuuden X 100 000 km., nykyään ei enää sitäkään ?
                  F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                  Comment

                  • prh'
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 122
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Uudempia N57Z/T/X koneita ei ole vielä kohdalle sattunut laakerivikaisena.
                    Minkä vuosimallin vehkeitä nämä hajonneet on olleet?
                    Ja milloin nuo uudemmat versiot moottoreista on tulleet?

                    Comment

                    • Vanhapieru
                      Newbiemmer
                      • Jan 2019
                      • 19
                      • West

                      Ohhoh

                      Herää kysymys kannattaako lastuttaa... kai se maalaisjärjellä selvää on ettei se ainakaan sillä kestävämmäksi tule. Vakiotehoilla voisi varmaan ajella, mutta sen kulutuksen kanssa ei pysty, senverran sitä eroa kuitenkin on. Pitäisiköhän tiputtaa yksi 100hp pois ja vääntöä 200

                      Toinen vaihtoehto on noudattaa bmw liikkeen työntekijän neuvoa ja viedä se kamuxiin kun oireita alkaa tulla.

                      Sekoitin näköjään n57 ja m57 koneet.
                      Last edited by Vanhapieru; 12-09-2019, 18:36.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4591
                        • Tampere

                        Yksi ihan mielenkiintoinen juttu on tässä se että onko uudempi N57 technical update (N57/N57S → N57N/N57Z) muuttanut koneen kestävyyttä suuntaan tai toiseen. Jos tiedätte onko mossahtanut kone uudempaa vai vanhempaa mallian niin laittakaahan infoa. Näitä koneiden muutoksia oli jo listattu täällä:


                        Satuin vielä mulqaisemaan nuo tässä ketjussa aikaisemmin mainitut N57 suunnitteludokkarit myös läpi. Siellä oli lisäksi maininta että värinänvaimennin sekä moniurahihnat ovat menneet uusiksi. Mitähän tuo laakeripukin kiinnityksen optimointi tarkoittaa? Itsellä silmään pistää tuo kuvassa pyöristys mutta se saattaa olla silti jotain aivan muuta. Tietääkö kukaan?


                        Aikasemmin tuossa oli tuo video missä syliteriputket kuoriutuivat kuin banaani niin tuossa näyttää lukevan että sylinteriputket ovat karkaistut. Siitä kai se kummallinen halkeminen johtui.
                        Samoin moniurahihnaston, mäntien ja renkaiden kitkoja on pienennetty.
                        Myös tuossa on mainittu runkolaakereiden pukkien muutoksista sekä pulttien esijännityksen kasvattamisesta. Myös kampirauta on mennyt uusiksi. Värinänvaimennin on saanut lisää massaa samassa. Samoin kiertokangenlaakereista on mainittu että ne eivät ole yhtä herkkiä epäpuhtauksille ja tekvät tuosta ylipäätään tukevamman. Osaako kukaan tulkita mitä tuo teksti tarkemmin tarkoittaa?
                        ( The big-end bearings are equipped with refined plain bearings that are less sensitive to dirt particle deposits and contribute to the more robust design of the overall crankshaft drive system. )
                        Männistä on myös mainittu että ne on suunniteltu uudestaan ja mahtaako tuossa olla jotain muutoksia myös sylinteriputkiin?

                        Last edited by fraatti; 12-09-2019, 18:46.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 2003
                          • Tampere/kainuu

                          Originally posted by prh' View Post
                          Minkä vuosimallin vehkeitä nämä hajonneet on olleet?
                          Ja milloin nuo uudemmat versiot moottoreista on tulleet?
                          8/2011 asti on tehty tätä tähän asti heikompana esiintynyttä moottoriversiota.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3447
                            • Janakkala

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Mitähän tuo laakeripukin kiinnityksen optimointi tarkoittaa?
                            Voisiko meinata sitä, että esim kankien silmukat on murrettu, että puolikkaat kappaleet istuvat täysin toisiinsa?
                            Ilmeisesti tuossa tarkoitetaan kumminkin runkolaakeripukkeja.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4591
                              • Tampere

                              Originally posted by Spetke View Post
                              Voisiko meinata sitä, että esim kankien silmukat on murrettu, että puolikkaat kappaleet istuvat täysin toisiinsa?
                              Ilmeisesti tuossa tarkoitetaan kumminkin runkolaakeripukkeja.
                              Tuossa on kyse runkolaakeripukeista ja kiertokanget ovat olleet murrettuja jo pidemmän aikaa, esim jo M57 koneissa... Runkolaakereissa on "hammas" joka lukitsee sen paikoilleen sivuttaissuunnassa.

                              Tuossa murrettu kiertokanki jossa puolikkaiden istuvuus toisiinsa on "täydellinen" jos joku ei tiedä mistä on kyse.


                              Tämä on juuri puheessa olevasta koneesta.
                              Last edited by fraatti; 12-09-2019, 20:45.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4591
                                • Tampere

                                Tuossakun oli puhetta noista krympillä kiinnitetyistä karkaistuista hiiliteräs sylinteriputkista niin tuossa poikkileikkaus N57D30O0 koneen sisuksista.

                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎