Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7486
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Clavurion View Post
    No eiköhän se ole ilmeistä, että vuosien yhteistyön loputtua ei välttämättä halua enää lisenssimaksujakaan maksella yhteensopivuushyväksyntöjen ylläpitämiseksi.
    En kyllä usko lisenssimaksujen olevan mitenkään kovat kun halvimmistakin öljyistä yleensä lötyy tuo LL04 merkintä...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • mx3r
      BTCF Member
      • Jul 2018
      • 23
      • Rovaniemi

      Originally posted by fraatti View Post
      Jostain syystä mulla on tullut sellainen juttu mieleen että jos näitä vanhoja suuttimia testaillaan niin herkasti tuossa käy niin että suutin päätyy romukoppaan testin perusteella varsin herkästi. Testattiinko koneesta vain tämä yksi suutin vai kaikki? Tämä antaisi hiukan vertailupohjaa asialle. Joskus kysyin homman hintaa ja muistelin että tuo oli useamman kympin per suutin.

      Kuitenkin ajatuksessa on se että miksi saman sylkyn vierestä pamahtaa laakeri jonka suutin vuotaa? Kuitenkin ensin taisi mennä runkolaakeri ja sitten vasta kiertokangen laakeri.

      Korjausarvo mennee mettään luonnostaan jos puritukset muuttuvat sen verran että palamista ei enää tapahdu ja moottorin ohjain koittaa kompensoida asiaa lisäämällä polttoainetta sylinteriin.

      DPF-polttojen aikana on riski että polttoainetta päätyy myös moottoriöljyjen joukkoon. Poltteliko auto DPF:ää normaalia useammin? Muistelisin että mainitsit että DPF-poltto oli hiljattain tapahtunut?

      Monessa M57:ssa ainakin kului hiukan öljyä jos DPF oli tyhjätty. Tämä varmaan hiukan riippuu myös monesta muusta asiasta kuten öljylaadusta. Jotkut väittävät että jos auto missä on DPF paikallaan ei kuluta öljyä niin öljy on korvaantunut diiselillä. Paikkansapitävyydestä en mene väittämään mitään mutta kyllähän jonnekin tänne linkittämässä öljytutkimuksessa oli todettu että öljynvaihtovälit olivat olleet liian pitkiä öljyn sekaan kertyneen polttoaineen vuoksi. Tätä hommaa tietysti vielä pahentaa se että jos autolla ajetaan lyhyitä siivuja. Kuluttaako kenenkään N57 öljyä ja oliko DPF paikallaan vai poistettu?

      Öljytutkimuksesta taisi olla juttua täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread...48#post4079248
      Joo siis tein tietokoneella erillisesti sen polton, kun auton oma poltto ei auttanut, vaan löi siitä vikakoodia..

      Ajon jälkeen noin 10km niin pamahti..

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4581
        • Tampere

        Originally posted by mx3r View Post
        Joo siis tein tietokoneella erillisesti sen polton, kun auton oma poltto ei auttanut, vaan löi siitä vikakoodia..

        Ajon jälkeen noin 10km niin pamahti..
        Selvisikö miksi poltto ei onnistunut kuten piti vai tukkeutuko pytty uudestaan nopeasti? Ainahan noihin syynsä on...
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4581
          • Tampere

          Varsin hämmentävä video. :think Sylinteriputket ovat kuin pierunkuorta.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Hyvä video, valitettavan realistinenkin ilmeisesti.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu
            Jetzt: E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau, E30 Hartge H//27 replica, E21 320/6 -82 entisöitymässä 95%, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • awd-69
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 229
              • Sawo

              Hyvin toki esitetään.. huomiona tulee ainakin yksi asia, millä perunankuorilla tässä on ajettu??
              F10 530d xdrive LCI

              EX: E90 320d xdrive LCI

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5134
                • Pirkkala

                Tuota noin... Eihän nuo voi mitenkään kulua noin, ne on ajettu ohueksi jollain työstökoneella irrotuksen helpottamiseksi?

                Minä kun en huasta vennäin sannaa.. enkä kääntäjällä jaksa
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4581
                  • Tampere

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Tuota noin... Eihän nuo voi mitenkään kulua noin, ne on ajettu ohueksi jollain työstökoneella irrotuksen helpottamiseksi?

                  Minä kun en huasta vennäin sannaa.. enkä kääntäjällä jaksa
                  Harmi kun venäjäksi on paljon videoita mistä olisi mukava ymmärtää jotain. Saa tuohon jonkinlaiset tekstit valitsemalla automaattinen tekstitys ja sitten automaattinen käännös.
                  Jäin kuitenkin tuosta videosta sellaiseen uskoon että sylinteriputket ovat todella ohutta tavaraa ja samalta pajalta taisi olla myös video missä on putkitettu M57 lohko.

                  Kuitenkin tuon N57 videon kommenteissa on mainittu että putki on noin 1mm vahva jos nyt oikein ymmärsin.



                  Tästä videosta kuitenkin ymmärtää sen verran että N57:n lohko että kampi taitavat olla molemmat selviä? Sylinterit näyttävät todella oudon mallisille mikäli nyt katsoin oikein noita mittoja tuosta. Kampi on ainakin kiero.
                  Ребята тачка довольно сильно ушатана, но мы это исправим. Это новая ступень, новый уровень. Тачка даже не ездит, коробка сдохла. И даже мотор. Короче жесть. ...
                  Last edited by fraatti; 01-09-2019, 18:15.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • E39touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 203
                    • Janakkala

                    näkyy kuitenkin kestävän 400 000tkm

                    Vai onkohan mones moottori...??

                    Comment

                    • XV70D
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 189
                      • Oulu

                      Varmaan 2. tai 3. menossa. Tänään marmorilla vierailulla naapuritiskillä oli murheen murtama asiakas, jolle työnjohtaja luetteli eri vaihtoehtoja moottorin korjaamiseksi kun öljynsuodattimesta oli löytynyt metallihippuja. Sääliksi kävi vanhaa miestä. Ja samainen tj oli minulle aiemmin sanonut edellisellä vierailulla että ikinä ei ole N57 hajonnut, tai oli 2 krt mutta ne oli olleet lastutettuja.
                      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3446
                        • Janakkala

                        Originally posted by XV70D View Post
                        Ja samainen tj oli minulle aiemmin sanonut edellisellä vierailulla että ikinä ei ole N57 hajonnut, tai oli 2 krt mutta ne oli olleet lastutettuja.
                        Kyseinen tj ei ole varmaan montaa päivää ollut vielä työelämässä
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • XV70D
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 189
                          • Oulu

                          Originally posted by Spetke View Post
                          Kyseinen tj ei ole varmaan montaa päivää ollut vielä työelämässä

                          Niin kuin jo aiemmin epäilin, scheissepuhekurssilla on vietetty aikaa... :think
                          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7486
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by XV70D View Post
                            Varmaan 2. tai 3. menossa.
                            En usko että kaikki leviää ennen 400 tkm,
                            osa varmasti mutta on useampi minunkin tuoma missä on jo likemmäs 300 tkm mittarissa eikä ole mitään ongelmia koneen kanssa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3446
                              • Janakkala

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              En usko että kaikki leviää ennen 400 tkm,
                              osa varmasti mutta on useampi minunkin tuoma missä on jo likemmäs 300 tkm mittarissa eikä ole mitään ongelmia koneen kanssa...
                              Mistäs sen tietää mitä niille on tehty ja missäkin. Menee samaan kastiin kun mittarimanipulaatiot.
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                +1 Laakerivaurioinen N57
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎