Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janilind
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Aika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.

    Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
    Itseäni hieman pohdituttaa tuo öljynvaihtovälin lyhennys, olen vaihdellut n.15tkm välein omaani. Voiko pienempi vaihtoväli olla turmioksi, ensimmäinen käynnistys kun on varmasti jonkinmoinen rasitus koneelle kun kanavat pitää pumpata täyteen ja kone käy hetken huonolla voitelulla?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
    Joku topikki voisi olla hyvä missä oisi esim 2005 uudemmat konetyypit lueteltuna yleisimpänä vikoineen? Esim
    Bmw f3x

    N47 satunnaisia jakopää vikoja
    N20 jakopää vikoja
    B47 ei tunnettuja tyyppivikoja

    Yms.
    Aloituspostauksesta löytyisi nuo,loput keskustelut aiheesta milloin ja mitä esim korjausmaksoi..

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
    Kyllä noiden bensakoneiden luotettavuus vielä ihan eri planeetalta on verrattuna N57:kaan.

    Kunnollisen yksilön ostaa niin ei tarvihe murehtia jonniijoutavuuksista.

    Jonkun verran aikanaan työntäny menemään sekä N52, N52N sekä N53 koneellisilla ilman murheita.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Toinen kysymys: nyt kun meillä on vuodelta 2012 N47T-moottori, onko sille parempi että kytkee start/stopin pois päältä vai onko tyhjäkäynti yhtä vaarallista

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
    Aika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.

    Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
    Last edited by Cell; 18-07-2019, 08:59.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jannmann
    Uudemmista ehdottomasti kannattaa harkita n62 tai n63 moottoreita. Erittäin luotettavia.
    Leikki sikseen, kyllä n52 on minusta parrmpi kuin n53 noin niinkuin keston kannalta ajateltuna
    Mutta ei ne kyllä taida yltää lähellekään m50 luotettavuutta.
    Oikeastaan kun tarkemmin miettii, onko bmw tehnyt yhtään hyvää moottoria joka alkaa n. -kirjaimella:think
    M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia korkeapainepumppuja kuin leipää
    Jahas Parempi ajaa siis M50:llä vielä 0.5 miljoonaa kilometriä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.
    Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
    Last edited by pyroz; 17-07-2019, 21:07.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Eikös foorumilla yhdellä ollut F10 kestotestiyksilö N57.
    En muista enää tarkkoja kilometrejä, mutta tais siinä 400tkm olla ja lähes moitteetta toimi. Omalta kohdalta kokemuksena f11 530d toimi sekin ongelmitta, oli ohjelmoitu 343hp ja 733nm. Noin 260tkm oli taulussa kun siitä luovuin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Auton elinkaareksi BMW laskee 4-6 vuotta.

    Onko tämä virallinen ja varma tieto?
    Minä olen elänyt käsityksessä että pikkuautojen elinikä olisi max 150tkm ja isompien max 300tkm joka ei kyllä toteudu 4-6 vuodessa noin niinkuin yleisesti

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Auton elinkaareksi BMW laskee 4-6 vuotta.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Nooh, sehän tarkoittaa myös muille kuin marmorille lisää rahavirtaa ja työllistävää vaikutusta. On kyllä suhteellisen vaikeaa keksiä hyvää 2010-luvun tekniikkaa kun ketjuongelmat on yhtäkkiä arkipäivää ja jopa volvon uudet diesel-moottorit kuluu ilmeisesti niin että syö öljyä.

    Ensimmäinen käyttäjähän näitä harmeja harvemmin joutuu maksamaan, mutta toiselle ja kolmannelle auton käyttäjälle auton ostohintaan nähden kalleita pommeja näistä löytyy.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No voihan se olla, että auton valmistajien mielestä hyvä. Tosin kuluttajien ja ympäristön kannalta ei kyllä ole hyvä, että aletaan osien kestoa laskemaan.
    Joo näihin juttuihin liittyy aikamoista kaksinaismoralismia siitä olen samaa mieltä.
    Esim tuulilasit

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎