Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by kp21121 View PostMenee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
Bmw f3x
N47 satunnaisia jakopää vikoja
N20 jakopää vikoja
B47 ei tunnettuja tyyppivikoja
Yms.
Aloituspostauksesta löytyisi nuo,loput keskustelut aiheesta milloin ja mitä esim korjausmaksoi..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostEi missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
Kunnollisen yksilön ostaa niin ei tarvihe murehtia jonniijoutavuuksista.
Jonkun verran aikanaan työntäny menemään sekä N52, N52N sekä N53 koneellisilla ilman murheita.
Leave a comment:
-
-
Toinen kysymys: nyt kun meillä on vuodelta 2012 N47T-moottori, onko sille parempi että kytkee start/stopin pois päältä vai onko tyhjäkäynti yhtä vaarallista
Leave a comment:
-
-
Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostM-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? DunnoLast edited by Cell; 18-07-2019, 08:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmannUudemmista ehdottomasti kannattaa harkita n62 tai n63 moottoreita. Erittäin luotettavia.
Mutta ei ne kyllä taida yltää lähellekään m50 luotettavuutta.
Oikeastaan kun tarkemmin miettii, onko bmw tehnyt yhtään hyvää moottoria joka alkaa n. -kirjaimella:think
M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostOlisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.Last edited by pyroz; 17-07-2019, 21:07.
Leave a comment:
-
-
Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.
Leave a comment:
-
-
Eikös foorumilla yhdellä ollut F10 kestotestiyksilö N57.
En muista enää tarkkoja kilometrejä, mutta tais siinä 400tkm olla ja lähes moitteetta toimi. Omalta kohdalta kokemuksena f11 530d toimi sekin ongelmitta, oli ohjelmoitu 343hp ja 733nm. Noin 260tkm oli taulussa kun siitä luovuin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAuton elinkaareksi BMW laskee 4-6 vuotta.
Onko tämä virallinen ja varma tieto?
Minä olen elänyt käsityksessä että pikkuautojen elinikä olisi max 150tkm ja isompien max 300tkm joka ei kyllä toteudu 4-6 vuodessa noin niinkuin yleisesti
Leave a comment:
-
-
Nooh, sehän tarkoittaa myös muille kuin marmorille lisää rahavirtaa ja työllistävää vaikutusta. On kyllä suhteellisen vaikeaa keksiä hyvää 2010-luvun tekniikkaa kun ketjuongelmat on yhtäkkiä arkipäivää ja jopa volvon uudet diesel-moottorit kuluu ilmeisesti niin että syö öljyä.
Ensimmäinen käyttäjähän näitä harmeja harvemmin joutuu maksamaan, mutta toiselle ja kolmannelle auton käyttäjälle auton ostohintaan nähden kalleita pommeja näistä löytyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo voihan se olla, että auton valmistajien mielestä hyvä. Tosin kuluttajien ja ympäristön kannalta ei kyllä ole hyvä, että aletaan osien kestoa laskemaan.
Esim tuulilasit
Leave a comment:
-
Leave a comment: