Minä olen käyttäny nykyisessä ja edellisessä kulkineessa Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 öljyä. On ollut niin toimiva etten ole muita edes kokeillut.
Öljynpaineita en ole seuraillut, mutta nyt on öljynvaihto kohta ajankohtainen niin voisi huvikseen katsoa ennen ja jälkeen öljynpaineet normaalilämpöisestä koneesta.
Edit. Nyt tarkistin vielä tuon castrolin öljyn, niin silläkin on luokitus tippunut Longlife 4:stä Longlife 3:een.
Castolin sivuilla ei ole enää 5W-30 öljyn kohdalla edes mainin taa longlife luokasta, on pelkkä LL
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Kuulin sellaista huhua että osalta 0W-30 öljyjä olisi pudotettu luokitus pois. Pitääköhän tämä paikkansa? Miksiköhän?
Syy että ohuempiin öljyihin on siirrytty taitaa johtua matalemmasta kitkasta jolloin saadaan pienempi kulutuskin. Osaakos kukaan sanoa miten öljynpaineet käyttäytyvät esim 0W-30 vs 5W-30 vs 0W-40?
Tälläisessä pikinytkyssä ei liene pääpiirteittään kuin kolme asiaa jotka vaikuttavat öljynpaineisiin, kierrosluku ja öljynlämpötila(viskositeetti) sekä tietysti itse öljy.
Leave a comment:
-
Originally posted by janilind View PostItseäni hieman pohdituttaa tuo öljynvaihtovälin lyhennys, olen vaihdellut n.15tkm välein omaani. Voiko pienempi vaihtoväli olla turmioksi, ensimmäinen käynnistys kun on varmasti jonkinmoinen rasitus koneelle kun kanavat pitää pumpata täyteen ja kone käy hetken huonolla voitelulla?
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostAika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.
Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
Leave a comment:
-
Originally posted by kp21121 View PostMenee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
Bmw f3x
N47 satunnaisia jakopää vikoja
N20 jakopää vikoja
B47 ei tunnettuja tyyppivikoja
Yms.
Aloituspostauksesta löytyisi nuo,loput keskustelut aiheesta milloin ja mitä esim korjausmaksoi..
Leave a comment:
-
Originally posted by pyroz View PostEi missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
Kunnollisen yksilön ostaa niin ei tarvihe murehtia jonniijoutavuuksista.
Jonkun verran aikanaan työntäny menemään sekä N52, N52N sekä N53 koneellisilla ilman murheita.
Leave a comment:
-
Toinen kysymys: nyt kun meillä on vuodelta 2012 N47T-moottori, onko sille parempi että kytkee start/stopin pois päältä vai onko tyhjäkäynti yhtä vaarallista
Leave a comment:
-
Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostM-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? DunnoLast edited by Cell; 18-07-2019, 08:59.
Leave a comment:
-
Originally posted by jannmannUudemmista ehdottomasti kannattaa harkita n62 tai n63 moottoreita. Erittäin luotettavia.
Mutta ei ne kyllä taida yltää lähellekään m50 luotettavuutta.
Oikeastaan kun tarkemmin miettii, onko bmw tehnyt yhtään hyvää moottoria joka alkaa n. -kirjaimella:think
M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by kp21121 View PostOlisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.Last edited by pyroz; 17-07-2019, 21:07.
Leave a comment:
-
Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.
Leave a comment:
-
Eikös foorumilla yhdellä ollut F10 kestotestiyksilö N57.
En muista enää tarkkoja kilometrejä, mutta tais siinä 400tkm olla ja lähes moitteetta toimi. Omalta kohdalta kokemuksena f11 530d toimi sekin ongelmitta, oli ohjelmoitu 343hp ja 733nm. Noin 260tkm oli taulussa kun siitä luovuin.
Leave a comment:
-
Originally posted by zakspeed View PostAuton elinkaareksi BMW laskee 4-6 vuotta.
Onko tämä virallinen ja varma tieto?
Minä olen elänyt käsityksessä että pikkuautojen elinikä olisi max 150tkm ja isompien max 300tkm joka ei kyllä toteudu 4-6 vuodessa noin niinkuin yleisesti
Leave a comment:
Leave a comment: