Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by isolohko View PostKenen ohjelmoimia ja millaiset tehot/väännöt, mitä modeja?
Ollut aikaisemmin AC Schnitzer-tehoboksilla varustettu. Myöhemmin suomeen tuotuna laitettu Celtic tuningin softa josta ei sitten mennytkään kauaa kun kone porsi.
AC Schnitzer speksit:
performance: 264 kW / 360 hp
torque standard: 630Nm
torque: 690Nm
Lopputulos näyttää nyt tältä. Tässä myös uudempi kampi kahdella vastapainolla.
1. runkolaakeri siis kaput. Joku tarkkasilmäinen huomaakin varmaan tästä että mitä eroa tässä on moneen muuhun vastaavaan keissiin...Last edited by fraatti; 17-10-2019, 01:12.
Leave a comment:
-
-
Z version antautuminen kiinnostaa kuulla tarkemmilla spekseillä mikäli mahdollista.
Ja huoltohistoriat...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?
Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
Toiseen näistä räjähtäneistä jyvistä olisi tarkoitus käydä tutustumassa tarkemmin myöhemmin. Laitan kuvia jos omistaja sen sallii. Itseä kuitenkin kiinnostaa mikä tähän mosaan oikein iskee ja itse palikoita syynäämällä saa varmasti vastauksen kysymyksiin mitä mielessä pyörii.
Ne sitten katsovat ketä asia kiinnostaa, jättäkööt sellaiset sitten ketjun rauhaan jos kerran yöunet menee. Kaikkia vittuamaisia vikoja on autossa kun autossa, wolkkareissa menee ketjut, kone syö öljyä, DSGt ja jos välttelee automaattia niin korkkaa manuaali(veljelle kävi näin)... Tutulla subarusta tuli kanki lohkosta läpi jne...
Toisten mielestä todennäköisyys että ongelma osuu omalle kohdalle on häviävän pieni mutta ilkeä silti sellaiselle joka maksaa muutaman kuukauden auton omistamisen aikana homehtuneen päävirtakaapelin ja perään vajaan 7k€ moottoriremontin. Ainakin jälkikäteen omistaja tietysti miettii sitten että oliko se softaaminen kuitenkaan hyvä idea. Mistä tämän oikein sitten voisi tietää? :thinkLast edited by fraatti; 29-09-2019, 22:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostRIP
535d 2011 230tkm N57S
535xd 2012 300tkm N57Z
Molemmat ohjelmoituja.
Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?
Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
Leave a comment:
-
-
Taisi olla viisasta sivuuttaa suoralta kädeltä kaikki N57 autot joissa huoltoväli oli vedetty pitkäksi. 33-37 tkm oli monessa yksilössä, pahimmat 2 yksilöä oli rullannu ~50tkm samoilla öljyillä. Nämä oli ruotsiautoja.Nykyisessä autossa öljynvaihdot on tehty keskim. 22 tkm välein alusta lähtien eli normaalia tiheämmin.
Leave a comment:
-
-
Siinä kohtaa kun bmw tappaa 6 syl. Dieselin, on bmw:stä taas kuollut yksi iso osa.
Leave a comment:
-
-
Huoltoväli ja huoltoväli. Ja laiminlyöty huoltoväli.
Lyhyempiin ollaan matkalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View Post
Kyllähän näiden juttujen valossa on tullut jo selville että kyllä bemarilla on tiedetty mikä tuon koneen heikko lenkki on... :think
Tuntuu vähän sellaiselta joutsenlaululta isoille dieseleille.
Leave a comment:
-
-
Jos ykkösen laakeri meinaa vaihtaa hiippakuntaa, niin ei tuo dampperi ole huonoin arvaus. Oman vaihdoin jossain kolmen satkun jälkeen ennakoivasti, nyt mennään 361tkm kohdilla, koneen valmistusleimat natsaa auton valmistusajankohtaan eikä merkkejä avaamisesta näy.
Btw. Vaihto on valovuoden helpompaa kuin M-koneeseen.
Leave a comment:
-
-
Katsoin ihan hyvikseen millaisen evoluution tuo värinänvaimennin on kokenut. Indeksinumeroita on ainakin useampaa tuohon uudempakin niin kai niitäkin on paranneltu ajansaatossa.... Kiinnitys näemmä on hiukan erilainen myös kuin M57:ssa.
Näköjään klimppiin on laitettu 300g lisää painoa 535d:n tapauksessa. Muuten ulkonäkö on silmämääräisesti samanlainen vulkanoinnin kuviointia lukuunottamatta.
11237800026 vanha 5.4 kg
11238515002 uusi 5.7 kg
Uudempi
Wanhempi
Sitten jos gummi alkaa tuoksumaan nenään niin saattaapi konepelli alta löytyä tälläinen...
Владея предыдущими дизельными BMW, всегда ждал подобного момента, но, либо предыдущий владелец менял, либо следующий… Так как пробег уже за 150 тысяч, я изредка поглядывал на состояние оного, но ни т…
Leave a comment:
-
Leave a comment: