Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Viereinen kangen kaula ehjä. Eka ei riko kk.ta.
    Kyllä tuo varmaan ajolla olisi myös pettänyt. Jotain muutakin tuossa on. Kampi on vielä kunnostettavissa. ~ mitat on tuossa lapulla.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Viereinen kangen kaula ehjä. Eka ei riko kk.ta.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Kenen ohjelmoimia ja millaiset tehot/väännöt, mitä modeja?
    535xd 2012 300tkm N57Z:
    Ollut aikaisemmin AC Schnitzer-tehoboksilla varustettu. Myöhemmin suomeen tuotuna laitettu Celtic tuningin softa josta ei sitten mennytkään kauaa kun kone porsi.
    AC Schnitzer speksit:
    performance: 264 kW / 360 hp
    torque standard: 630Nm
    torque: 690Nm

    Lopputulos näyttää nyt tältä. Tässä myös uudempi kampi kahdella vastapainolla.


    1. runkolaakeri siis kaput. Joku tarkkasilmäinen huomaakin varmaan tästä että mitä eroa tässä on moneen muuhun vastaavaan keissiin...
    Last edited by fraatti; 17-10-2019, 01:12.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Ei taida olla uudempikaan ikiliikkuja, RIP
    535d 2011 230tkm N57S
    535xd 2012 300tkm N57Z
    Molemmat ohjelmoituja.
    Kenen ohjelmoimia ja millaiset tehot/väännöt, mitä modeja?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Z version antautuminen kiinnostaa kuulla tarkemmilla spekseillä mikäli mahdollista.

    Ja huoltohistoriat...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?

    Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
    Eiköhän näiden omistajat ole tätä ketjua selanneet. Eivät ole siis sen kauempaa. Toki kuvien löytäminen kotimaisilta nettisivulta on varsin hankalaa. Suurin osa kun ei satu kirjoittelemaan mihinkään foorumeille tai saatika sitten itsellä ole mitään mahdollisuutta perehtyä asiaan joko tilojen tai taidon puuttuessa. Tai sarvi otsassa on se verran korkealla että on vain helpompi olla vain hiljaa.

    Toiseen näistä räjähtäneistä jyvistä olisi tarkoitus käydä tutustumassa tarkemmin myöhemmin. Laitan kuvia jos omistaja sen sallii. Itseä kuitenkin kiinnostaa mikä tähän mosaan oikein iskee ja itse palikoita syynäämällä saa varmasti vastauksen kysymyksiin mitä mielessä pyörii.

    Ne sitten katsovat ketä asia kiinnostaa, jättäkööt sellaiset sitten ketjun rauhaan jos kerran yöunet menee. Kaikkia vittuamaisia vikoja on autossa kun autossa, wolkkareissa menee ketjut, kone syö öljyä, DSGt ja jos välttelee automaattia niin korkkaa manuaali(veljelle kävi näin )... Tutulla subarusta tuli kanki lohkosta läpi jne...

    Toisten mielestä todennäköisyys että ongelma osuu omalle kohdalle on häviävän pieni mutta ilkeä silti sellaiselle joka maksaa muutaman kuukauden auton omistamisen aikana homehtuneen päävirtakaapelin ja perään vajaan 7k€ moottoriremontin. Ainakin jälkikäteen omistaja tietysti miettii sitten että oliko se softaaminen kuitenkaan hyvä idea. Mistä tämän oikein sitten voisi tietää? :think
    Last edited by fraatti; 29-09-2019, 22:20.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    RIP
    535d 2011 230tkm N57S
    535xd 2012 300tkm N57Z
    Molemmat ohjelmoituja.

    Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?

    Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Ei taida olla uudempikaan ikiliikkuja, RIP
    535d 2011 230tkm N57S
    535xd 2012 300tkm N57Z
    Molemmat ohjelmoituja.
    Last edited by fraatti; 29-09-2019, 23:28.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Taisi olla viisasta sivuuttaa suoralta kädeltä kaikki N57 autot joissa huoltoväli oli vedetty pitkäksi. 33-37 tkm oli monessa yksilössä, pahimmat 2 yksilöä oli rullannu ~50tkm samoilla öljyillä. Nämä oli ruotsiautoja. Nykyisessä autossa öljynvaihdot on tehty keskim. 22 tkm välein alusta lähtien eli normaalia tiheämmin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Siinä kohtaa kun bmw tappaa 6 syl. Dieselin, on bmw:stä taas kuollut yksi iso osa.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Huoltoväli ja huoltoväli. Ja laiminlyöty huoltoväli.

    Lyhyempiin ollaan matkalla.
    Eikös noissa uusissa BMW dieseleissä olekkin jo lyhyempi huoltoväli?
    Öljynvaihto max ~25 000 km?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Huoltoväli ja huoltoväli. Ja laiminlyöty huoltoväli.

    Lyhyempiin ollaan matkalla.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by fraatti View Post

    Kyllähän näiden juttujen valossa on tullut jo selville että kyllä bemarilla on tiedetty mikä tuon koneen heikko lenkki on... :think
    Vaikea yhtälö insinööreille Münchenissä säilyä markkinoiden ykkösenä moottoritekniikan kanssa. Suora kutonen -> pitkä kampura + nykyvaatimukset moottoreille = total motorschaden @200tkm

    Tuntuu vähän sellaiselta joutsenlaululta isoille dieseleille.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Jos ykkösen laakeri meinaa vaihtaa hiippakuntaa, niin ei tuo dampperi ole huonoin arvaus. Oman vaihdoin jossain kolmen satkun jälkeen ennakoivasti, nyt mennään 361tkm kohdilla, koneen valmistusleimat natsaa auton valmistusajankohtaan eikä merkkejä avaamisesta näy.

    Btw. Vaihto on valovuoden helpompaa kuin M-koneeseen.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Katsoin ihan hyvikseen millaisen evoluution tuo värinänvaimennin on kokenut. Indeksinumeroita on ainakin useampaa tuohon uudempakin niin kai niitäkin on paranneltu ajansaatossa.... Kiinnitys näemmä on hiukan erilainen myös kuin M57:ssa.

    Näköjään klimppiin on laitettu 300g lisää painoa 535d:n tapauksessa. Muuten ulkonäkö on silmämääräisesti samanlainen vulkanoinnin kuviointia lukuunottamatta.
    11237800026 vanha 5.4 kg
    11238515002 uusi 5.7 kg

    Uudempi


    Wanhempi


    Sitten jos gummi alkaa tuoksumaan nenään niin saattaapi konepelli alta löytyä tälläinen...










    Владея предыдущими дизельными BMW, всегда ждал подобного момента, но, либо предыдущий владелец менял, либо следующий… Так как пробег уже за 150 тысяч, я изредка поглядывал на состояние оного, но ни т…

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎