N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Myös yläpuolen runkolaakerit kuluneet. Näitähän oli muutamat aukoneetkin. Ovatko runkolaakerit yleisesti ottaen olleet tämän näköisiä näissä missä on ollut laakerivikaa? Jotenkin tulee nyt mieleen että kilsat ovat tässä motissa tullut täyteen runkolaakerien osalta kun kulumaa on jokaisessa laakerissa. :think
-
Kiertokangen laakerit. Silmämääräisesti hyvässä kunnossa.

Runkolaakerit, kaikki selkeästi kuluneita.

1. runkolaakerit & kampiakselin pää

1. runkolaakerin pesä

Eräässä toisessa ketjussa oli tälläinen kone missä kilsoja oli jotakuinkin samaa luokkaa. Tuossa ketjupyörä oli kulunut piikeille. Tässä se ei ole kulahtanut niin paljoa.

Öljypumppu, ensimmäistä indeksiä tästä 009 osasta.
Leave a comment:
-
Tuota ei tullut katsottua mutta täytyy tarkistaa mistä runkolaakerilta menee mihinkäkin kiertokangelle.Originally posted by OVi View PostSehän riippuu siitä, että lähteekö 1. runkolaakerilta öljy viereiselle kangenkaulalle. Jos ei lähde, niin tuskin se rikkoo kangenlaakereita. Jos lähtee, niin rikkoo varmasti.
Tältä tuo kuitenkin näytti kun ensimmäinen runkolaakeripukki oli auki.
Leave a comment:
-
Sehän riippuu siitä, että lähteekö 1. runkolaakerilta öljy viereiselle kangenkaulalle. Jos ei lähde, niin tuskin se rikkoo kangenlaakereita. Jos lähtee, niin rikkoo varmasti.Originally posted by fraatti View PostKyllä tuo varmaan ajolla olisi myös pettänyt. Jotain muutakin tuossa on. Kampi on vielä kunnostettavissa. ~ mitat on tuossa lapulla.
Leave a comment:
-
535xd 2012 300tkm N57Z:Originally posted by isolohko View PostKenen ohjelmoimia ja millaiset tehot/väännöt, mitä modeja?
Ollut aikaisemmin AC Schnitzer-tehoboksilla varustettu. Myöhemmin suomeen tuotuna laitettu Celtic tuningin softa josta ei sitten mennytkään kauaa kun kone porsi.
AC Schnitzer speksit:
performance: 264 kW / 360 hp
torque standard: 630Nm
torque: 690Nm
Lopputulos näyttää nyt tältä. Tässä myös uudempi kampi kahdella vastapainolla.

1. runkolaakeri siis kaput. Joku tarkkasilmäinen huomaakin varmaan tästä että mitä eroa tässä on moneen muuhun vastaavaan keissiin...Last edited by fraatti; 17-10-2019, 02:12.
Leave a comment:
-
Z version antautuminen kiinnostaa kuulla tarkemmilla spekseillä mikäli mahdollista.
Ja huoltohistoriat...
Leave a comment:
-
Eiköhän näiden omistajat ole tätä ketjua selanneet. Eivät ole siis sen kauempaa. Toki kuvien löytäminen kotimaisilta nettisivulta on varsin hankalaa. Suurin osa kun ei satu kirjoittelemaan mihinkään foorumeille tai saatika sitten itsellä ole mitään mahdollisuutta perehtyä asiaan joko tilojen tai taidon puuttuessa. Tai sarvi otsassa on se verran korkealla että on vain helpompi olla vain hiljaa.Originally posted by Urpo_rotta View PostJos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?
Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
Toiseen näistä räjähtäneistä jyvistä olisi tarkoitus käydä tutustumassa tarkemmin myöhemmin. Laitan kuvia jos omistaja sen sallii. Itseä kuitenkin kiinnostaa mikä tähän mosaan oikein iskee ja itse palikoita syynäämällä saa varmasti vastauksen kysymyksiin mitä mielessä pyörii.
Ne sitten katsovat ketä asia kiinnostaa, jättäkööt sellaiset sitten ketjun rauhaan jos kerran yöunet menee. Kaikkia vittuamaisia vikoja on autossa kun autossa, wolkkareissa menee ketjut, kone syö öljyä, DSGt ja jos välttelee automaattia niin korkkaa manuaali(veljelle kävi näin
)... Tutulla subarusta tuli kanki lohkosta läpi jne...
Toisten mielestä todennäköisyys että ongelma osuu omalle kohdalle on häviävän pieni mutta ilkeä silti sellaiselle joka maksaa muutaman kuukauden auton omistamisen aikana homehtuneen päävirtakaapelin ja perään vajaan 7k€ moottoriremontin. Ainakin jälkikäteen omistaja tietysti miettii sitten että oliko se softaaminen kuitenkaan hyvä idea. Mistä tämän oikein sitten voisi tietää? :thinkLast edited by fraatti; 29-09-2019, 23:20.
Leave a comment:
-
Originally posted by fraatti View PostRIP
535d 2011 230tkm N57S
535xd 2012 300tkm N57Z
Molemmat ohjelmoituja.
Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?
Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
Leave a comment:
-
Taisi olla viisasta sivuuttaa suoralta kädeltä kaikki N57 autot joissa huoltoväli oli vedetty pitkäksi. 33-37 tkm oli monessa yksilössä, pahimmat 2 yksilöä oli rullannu ~50tkm samoilla öljyillä. Nämä oli ruotsiautoja.
Nykyisessä autossa öljynvaihdot on tehty keskim. 22 tkm välein alusta lähtien eli normaalia tiheämmin.
Leave a comment:
-
Siinä kohtaa kun bmw tappaa 6 syl. Dieselin, on bmw:stä taas kuollut yksi iso osa.
Leave a comment:





Leave a comment: