memebuy23buy

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Kaverilta laukes 200tkm ajettu X5 40d. Laakerit pyörähti...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
    Vain se kaula hiotaan "alikokoon" mikä on vaurioitunut

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
    Viallinen hiotaan, ehjät pysyy ennallaan. Ei noita kyllä yleensä ole tasapainoteltu mihinkään jos yksi kaula hiotaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Jos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...
    Last edited by MajorDrake; 13-02-2023, 16:59.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Onko b57 koneista vielä tietoa miten ne kestää ?
    Ei ole minulle tullut moottoriongelmia vastaan B57:ssa, mobilesta löytyy yli 300 tkm ajettuja eikä ole mainintaa moottorinvaihdosta tai remonteista...

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Onko b57 koneista vielä tietoa miten ne kestää ? Tässä juttua uusista x5 ja x6 malleista puhutaa mäntien materiaalien vaihdosta ja polttoainepuolen päivityksistä.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Onks tää ollut täällä? Ei ainakaan haku löytänyt nimellä.

    Briteissä poliisikäytössä ollut N57 oli imaissut öljynkiertoon asioita jotka kuuluvat toisaalle moottoriin josta oli aiheutunut reilun parin sadan vauhdissa totaalitulo mikä oli taas levittänyt öljyt yms. nesteet ympäriinsä sytyttäen tulipalon ja auto on lähtenyt lapasesta ja lopputulemana poliisi on kuollut.

    A CORONER has highlighted the scale of engine failures attributed nationally to the model of car engine involved in a fatal motorway crash which…


    Edit: Palotopicci tuli täyteen eikä uutta ole avattu, laitetaan tää nyt sitten tähän:



    "Some police BMWs powered by the older N57 diesel engine have been restricted to less stressful use after a series of engine fires, although BMW says there's no danger to civilians who own these cars."
    Last edited by Calypsocoupe; 04-02-2023, 20:01.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Vähänkään uudemmat autot lämpiävät kylmillä keleillä hyvin heikosti tyhjäkäynnillä, heti kun kone saa kuormaa niin alkaa lämmetä ihan eri tahtia.
    Ja ohjeistus oli jo 60-luvun Amazonin ohjekirjassa, että ajamalla lämpimäksi eli ei tuo ihan tuore ohje ollut .

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Vähänkään uudemmat autot lämpiävät kylmillä keleillä hyvin heikosti tyhjäkäynnillä, heti kun kone saa kuormaa niin alkaa lämmetä ihan eri tahtia.

    Leave a comment:


  • Vmatti
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tyhjäkäynnillä tuskin kannattaa autoa "lämmittää".

    Kyllä tuolla tarkoitettiin moottorilämmitintä eli säteily-, letkulämmitin tai polttoainelämmitin.

    Ilman vastusmodia Webasto lämmittää vain sisätilan eli ei auta moottoria tipan vertaa.
    Kiitos Laku.
    Ihan mielenkiinnosta mihin perustuu toi "ei kannata lämmittää tyhjäkäynnillä"?
    Mikä osa moottorista tuolloin kärsii?
    Onko parempi siis lähtee liikenteeseen heti kylmäkäynnistyksen jälkeen?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Ei venymää ajoituskitillä tarkistettuna. N57 kiristysmomentteja missään netissä? Ista-kone rikki..
    Kannen (teräs)pultit 50 Nm + 120 ° + 120 °.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Ei venymää ajoituskitillä tarkistettuna. N57 kiristysmomentteja missään netissä? Ista-kone rikki..

    Originally posted by OVi View Post
    Mahtaa syödä sama kuin neloskoneistakin, eli alkujaan liian heikko ketju.
    Eikös ne vahvistaneet sitä jonka jälkeen alkoivat mennä poikki?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mene pajalle mistä löytyy bemarin oma työkalu jolla tarkistetaan ketjun venymä ylemmän kiristimen paikasta, eli purkaa tarvii vaan ylempi ketjunkiristin irti.

    Tällä tavoin saa yhden kolmesta ketjusta mitattua. Ei siinä oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin tosiaan ajoittaa moottori niin näkee paljonko ajoitus on muuttunut. Mutta tuossa vaiheessa tietysti ollaan jo puolessavälissä ketjun vaihtoa jo ennenkuin koneen ajoituksen voi tarkistaa. Sanoisin että jos epäilyttää eikä saa asian vuoksi öitään nukuttua niin ehkä viisaampi vain vaihdattaa se ketju

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Paljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?
    Mene pajalle mistä löytyy bemarin oma työkalu jolla tarkistetaan ketjun venymä ylemmän kiristimen paikasta, eli purkaa tarvii vaan ylempi ketjunkiristin irti.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Paljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?
    Venttiilikoppa irti ja kokeilee ajoittaa moottorin.

    Leave a comment:

Working...
X