N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Jos hiotuttaa N57D30B kampiakselin kiertokankien kaula(n/t) ylikokoon, pitääkö kaikki hioa samaan vai vaiko vain viallinen? Tasapainoituksenhan se ainakin vaatii ko. operaation jälkeen...Last edited by MajorDrake; 13-02-2023, 16:59.
-
-
Originally posted by mige95 View PostOnko b57 koneista vielä tietoa miten ne kestää ?
Leave a comment:
-
-
Onko b57 koneista vielä tietoa miten ne kestää ? Tässä juttua uusista x5 ja x6 malleista puhutaa mäntien materiaalien vaihdosta ja polttoainepuolen päivityksistä.
Leave a comment:
-
-
Onks tää ollut täällä? Ei ainakaan haku löytänyt nimellä.
Briteissä poliisikäytössä ollut N57 oli imaissut öljynkiertoon asioita jotka kuuluvat toisaalle moottoriin josta oli aiheutunut reilun parin sadan vauhdissa totaalitulo mikä oli taas levittänyt öljyt yms. nesteet ympäriinsä sytyttäen tulipalon ja auto on lähtenyt lapasesta ja lopputulemana poliisi on kuollut.
A CORONER has highlighted the scale of engine failures attributed nationally to the model of car engine involved in a fatal motorway crash which…
Edit: Palotopicci tuli täyteen eikä uutta ole avattu, laitetaan tää nyt sitten tähän:
"Some police BMWs powered by the older N57 diesel engine have been restricted to less stressful use after a series of engine fires, although BMW says there's no danger to civilians who own these cars."Last edited by Calypsocoupe; 04-02-2023, 20:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostVähänkään uudemmat autot lämpiävät kylmillä keleillä hyvin heikosti tyhjäkäynnillä, heti kun kone saa kuormaa niin alkaa lämmetä ihan eri tahtia..
Leave a comment:
-
-
Vähänkään uudemmat autot lämpiävät kylmillä keleillä hyvin heikosti tyhjäkäynnillä, heti kun kone saa kuormaa niin alkaa lämmetä ihan eri tahtia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostTyhjäkäynnillä tuskin kannattaa autoa "lämmittää".
Kyllä tuolla tarkoitettiin moottorilämmitintä eli säteily-, letkulämmitin tai polttoainelämmitin.
Ilman vastusmodia Webasto lämmittää vain sisätilan eli ei auta moottoria tipan vertaa.
Ihan mielenkiinnosta mihin perustuu toi "ei kannata lämmittää tyhjäkäynnillä"?
Mikä osa moottorista tuolloin kärsii?
Onko parempi siis lähtee liikenteeseen heti kylmäkäynnistyksen jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Ei venymää ajoituskitillä tarkistettuna. N57 kiristysmomentteja missään netissä? Ista-kone rikki..
Originally posted by OVi View PostMahtaa syödä sama kuin neloskoneistakin, eli alkujaan liian heikko ketju.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostMene pajalle mistä löytyy bemarin oma työkalu jolla tarkistetaan ketjun venymä ylemmän kiristimen paikasta, eli purkaa tarvii vaan ylempi ketjunkiristin irti.
Tällä tavoin saa yhden kolmesta ketjusta mitattua. Ei siinä oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin tosiaan ajoittaa moottori niin näkee paljonko ajoitus on muuttunut. Mutta tuossa vaiheessa tietysti ollaan jo puolessavälissä ketjun vaihtoa jo ennenkuin koneen ajoituksen voi tarkistaa. Sanoisin että jos epäilyttää eikä saa asian vuoksi öitään nukuttua niin ehkä viisaampi vain vaihdattaa se ketju
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostPaljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostMulla ei ollut öljypohjassa tai
Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.
Leave a comment:
-
-
Mulla ei ollut öljypohjassa tai muuallakaan mitään likaa, hinkkailin sormalla olisiko metallia mutta ei. Jonnein ne maalit on menneet, onhan tossa toki jokunen öljynvaihto menty. Maalit näyttäs lähteneen ketjun alueelta..
Originally posted by alpine3 View PostOnko tuo mikä osa, voiko vaikuttaa öljynpaineeseen?
Laku: Venymän tarkastukseen tarvii vähintään venakoppa ja suuttimet irti, joista jälkimmäiset voi työllistää. Tollai saa ajoitustyökalun kiinni jolla näkee ketjun venymää ja pääsee myös kokeilemaan yläketjua käsikopelolla.
Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.
Täytyy tutkia tota tarviketiivistettä ja reikiä, ei se ainakaan mustaksi ollut maalattu kuten OEM.Last edited by Calypsocoupe; 19-01-2023, 18:37.
Leave a comment:
-
Leave a comment: