Originally posted by janne30
View Post
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Vai löytyykö sittenkään BMW:n myöntämää "virallista" LL-04 luokitusta, vaan öljynvalmistajan oma maininta että suosittelevat tätä öljyä BMW-autoihin. Ei sillä etteikö olisi kuitenkin toimiva öljy.
-
Tällä hetkellä koneessa pyörii tämmöset. Löytyy ainaki tuo LL04 luokka, mikä itellä oli ehdoton. Ei oo ainakaan vielään hävinny luokka... :think
Edit. Näilläkin ajettu jo 13-14tkm ja alkaa öljyjen vaihto olee ajankohtanen. Laittasko samaa liquidmolyn toptec4200 vai jotain muuta?Last edited by janne30; 26-07-2019, 13:44.
Leave a comment:
-
Minä olen käyttäny nykyisessä ja edellisessä kulkineessa Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 öljyä. On ollut niin toimiva etten ole muita edes kokeillut.
Öljynpaineita en ole seuraillut, mutta nyt on öljynvaihto kohta ajankohtainen niin voisi huvikseen katsoa ennen ja jälkeen öljynpaineet normaalilämpöisestä koneesta.
Edit. Nyt tarkistin vielä tuon castrolin öljyn, niin silläkin on luokitus tippunut Longlife 4:stä Longlife 3:een.
Castolin sivuilla ei ole enää 5W-30 öljyn kohdalla edes mainin taa longlife luokasta, on pelkkä LLLast edited by atcc; 26-07-2019, 08:55.
Leave a comment:
-
Kuulin sellaista huhua että osalta 0W-30 öljyjä olisi pudotettu luokitus pois. Pitääköhän tämä paikkansa? Miksiköhän?
Syy että ohuempiin öljyihin on siirrytty taitaa johtua matalemmasta kitkasta jolloin saadaan pienempi kulutuskin. Osaakos kukaan sanoa miten öljynpaineet käyttäytyvät esim 0W-30 vs 5W-30 vs 0W-40?
Tälläisessä pikinytkyssä ei liene pääpiirteittään kuin kolme asiaa jotka vaikuttavat öljynpaineisiin, kierrosluku ja öljynlämpötila(viskositeetti) sekä tietysti itse öljy.
Leave a comment:
-
Ei mitään ongelmaa.Originally posted by janilind View PostItseäni hieman pohdituttaa tuo öljynvaihtovälin lyhennys, olen vaihdellut n.15tkm välein omaani. Voiko pienempi vaihtoväli olla turmioksi, ensimmäinen käynnistys kun on varmasti jonkinmoinen rasitus koneelle kun kanavat pitää pumpata täyteen ja kone käy hetken huonolla voitelulla?
Leave a comment:
-
Itseäni hieman pohdituttaa tuo öljynvaihtovälin lyhennys, olen vaihdellut n.15tkm välein omaani. Voiko pienempi vaihtoväli olla turmioksi, ensimmäinen käynnistys kun on varmasti jonkinmoinen rasitus koneelle kun kanavat pitää pumpata täyteen ja kone käy hetken huonolla voitelulla?Originally posted by Cell View PostAika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.
Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
Leave a comment:
-
Joku topikki voisi olla hyvä missä oisi esim 2005 uudemmat konetyypit lueteltuna yleisimpänä vikoineen? EsimOriginally posted by kp21121 View PostMenee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
Bmw f3x
N47 satunnaisia jakopää vikoja
N20 jakopää vikoja
B47 ei tunnettuja tyyppivikoja
Yms.
Aloituspostauksesta löytyisi nuo,loput keskustelut aiheesta milloin ja mitä esim korjausmaksoi..
Leave a comment:
-
Kyllä noiden bensakoneiden luotettavuus vielä ihan eri planeetalta on verrattuna N57:kaan.Originally posted by pyroz View PostEi missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää

Kunnollisen yksilön ostaa niin ei tarvihe murehtia jonniijoutavuuksista.
Jonkun verran aikanaan työntäny menemään sekä N52, N52N sekä N53 koneellisilla ilman murheita.
Leave a comment:
-
Toinen kysymys: nyt kun meillä on vuodelta 2012 N47T-moottori, onko sille parempi että kytkee start/stopin pois päältä vai onko tyhjäkäynti yhtä vaarallista
Leave a comment:
-
Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
Leave a comment:
-
Aika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.Originally posted by Urpo_rotta View PostM-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
Last edited by Cell; 18-07-2019, 09:59.
Leave a comment:
-
Leikki sikseen, kyllä n52 on minusta parrmpi kuin n53 noin niinkuin keston kannalta ajateltunaOriginally posted by jannmannUudemmista ehdottomasti kannattaa harkita n62 tai n63 moottoreita. Erittäin luotettavia.
Mutta ei ne kyllä taida yltää lähellekään m50 luotettavuutta.
Oikeastaan kun tarkemmin miettii, onko bmw tehnyt yhtään hyvää moottoria joka alkaa n. -kirjaimella:think
M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
Leave a comment:
-
Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipääOriginally posted by kp21121 View PostOlisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.
Last edited by pyroz; 17-07-2019, 22:07.
Leave a comment:
-
Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.
Leave a comment:
Leave a comment: