N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    https://www.liqui-moly.eu/liquimoly/...cument&land=FI

    Tällä hetkellä koneessa pyörii tämmöset. Löytyy ainaki tuo LL04 luokka, mikä itellä oli ehdoton. Ei oo ainakaan vielään hävinny luokka... :think
    Vai löytyykö sittenkään BMW:n myöntämää "virallista" LL-04 luokitusta, vaan öljynvalmistajan oma maininta että suosittelevat tätä öljyä BMW-autoihin. Ei sillä etteikö olisi kuitenkin toimiva öljy.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied


    Tällä hetkellä koneessa pyörii tämmöset. Löytyy ainaki tuo LL04 luokka, mikä itellä oli ehdoton. Ei oo ainakaan vielään hävinny luokka... :think

    Edit. Näilläkin ajettu jo 13-14tkm ja alkaa öljyjen vaihto olee ajankohtanen. Laittasko samaa liquidmolyn toptec4200 vai jotain muuta?
    Last edited by janne30; 26-07-2019, 13:44.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Minä olen käyttäny nykyisessä ja edellisessä kulkineessa Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 öljyä. On ollut niin toimiva etten ole muita edes kokeillut.

    Öljynpaineita en ole seuraillut, mutta nyt on öljynvaihto kohta ajankohtainen niin voisi huvikseen katsoa ennen ja jälkeen öljynpaineet normaalilämpöisestä koneesta.


    Edit. Nyt tarkistin vielä tuon castrolin öljyn, niin silläkin on luokitus tippunut Longlife 4:stä Longlife 3:een.

    Castolin sivuilla ei ole enää 5W-30 öljyn kohdalla edes mainin taa longlife luokasta, on pelkkä LL
    Last edited by atcc; 26-07-2019, 08:55.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Kuulin sellaista huhua että osalta 0W-30 öljyjä olisi pudotettu luokitus pois. Pitääköhän tämä paikkansa? Miksiköhän?

    Syy että ohuempiin öljyihin on siirrytty taitaa johtua matalemmasta kitkasta jolloin saadaan pienempi kulutuskin. Osaakos kukaan sanoa miten öljynpaineet käyttäytyvät esim 0W-30 vs 5W-30 vs 0W-40?

    Tälläisessä pikinytkyssä ei liene pääpiirteittään kuin kolme asiaa jotka vaikuttavat öljynpaineisiin, kierrosluku ja öljynlämpötila(viskositeetti) sekä tietysti itse öljy.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Itseäni hieman pohdituttaa tuo öljynvaihtovälin lyhennys, olen vaihdellut n.15tkm välein omaani. Voiko pienempi vaihtoväli olla turmioksi, ensimmäinen käynnistys kun on varmasti jonkinmoinen rasitus koneelle kun kanavat pitää pumpata täyteen ja kone käy hetken huonolla voitelulla?
    Ei mitään ongelmaa.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Aika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.

    Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
    Itseäni hieman pohdituttaa tuo öljynvaihtovälin lyhennys, olen vaihdellut n.15tkm välein omaani. Voiko pienempi vaihtoväli olla turmioksi, ensimmäinen käynnistys kun on varmasti jonkinmoinen rasitus koneelle kun kanavat pitää pumpata täyteen ja kone käy hetken huonolla voitelulla?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.
    Joku topikki voisi olla hyvä missä oisi esim 2005 uudemmat konetyypit lueteltuna yleisimpänä vikoineen? Esim
    Bmw f3x

    N47 satunnaisia jakopää vikoja
    N20 jakopää vikoja
    B47 ei tunnettuja tyyppivikoja

    Yms.
    Aloituspostauksesta löytyisi nuo,loput keskustelut aiheesta milloin ja mitä esim korjausmaksoi..

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
    Kyllä noiden bensakoneiden luotettavuus vielä ihan eri planeetalta on verrattuna N57:kaan.

    Kunnollisen yksilön ostaa niin ei tarvihe murehtia jonniijoutavuuksista.

    Jonkun verran aikanaan työntäny menemään sekä N52, N52N sekä N53 koneellisilla ilman murheita.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Toinen kysymys: nyt kun meillä on vuodelta 2012 N47T-moottori, onko sille parempi että kytkee start/stopin pois päältä vai onko tyhjäkäynti yhtä vaarallista

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
    Aika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.

    Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
    Last edited by Cell; 18-07-2019, 09:59.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jannmann
    Uudemmista ehdottomasti kannattaa harkita n62 tai n63 moottoreita. Erittäin luotettavia.
    Leikki sikseen, kyllä n52 on minusta parrmpi kuin n53 noin niinkuin keston kannalta ajateltuna
    Mutta ei ne kyllä taida yltää lähellekään m50 luotettavuutta.
    Oikeastaan kun tarkemmin miettii, onko bmw tehnyt yhtään hyvää moottoria joka alkaa n. -kirjaimella:think
    M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia korkeapainepumppuja kuin leipää
    Jahas Parempi ajaa siis M50:llä vielä 0.5 miljoonaa kilometriä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.
    Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
    Last edited by pyroz; 17-07-2019, 22:07.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.

    Leave a comment:

Working...
X