Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    Aikoinaan, kun jakoketju remontti tehtiin minun 535xdhen niin tuota ei enää ollut. Auto oli 2011/11 valmistunut, 313hp malli. Kilometrejä 265tkm ja ketju oli venynyt.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17517
      • Turku

      Originally posted by ptikkala View Post
      Aikoinaan, kun jakoketju remontti tehtiin minun 535xdhen niin tuota ei enää ollut. Auto oli 2011/11 valmistunut, 313hp malli. Kilometrejä 265tkm ja ketju oli venynyt.
      Paljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        Nostettiin kone pois kun kuului ääntä...

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • EFNU

          Mulla ei ollut öljypohjassa tai muuallakaan mitään likaa, hinkkailin sormalla olisiko metallia mutta ei. Jonnein ne maalit on menneet, onhan tossa toki jokunen öljynvaihto menty. Maalit näyttäs lähteneen ketjun alueelta..

          Originally posted by alpine3 View Post
          Onko tuo mikä osa, voiko vaikuttaa öljynpaineeseen?
          Öljypumpun imusihti, tarpeeksi kun tukkoon menee niin vaikuttaa, suunta on sitten sen mukaan onko kuskista vai autosta kyse.

          Laku: Venymän tarkastukseen tarvii vähintään venakoppa ja suuttimet irti, joista jälkimmäiset voi työllistää. Tollai saa ajoitustyökalun kiinni jolla näkee ketjun venymää ja pääsee myös kokeilemaan yläketjua käsikopelolla.

          Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.

          Täytyy tutkia tota tarviketiivistettä ja reikiä, ei se ainakaan mustaksi ollut maalattu kuten OEM.
          Last edited by Calypsocoupe; 19-01-2023, 19:37.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • OVi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2016
            • 514
            • Oulu

            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Mulla ei ollut öljypohjassa tai
            Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.
            Mahtaa syödä sama kuin neloskoneistakin, eli alkujaan liian heikko ketju.
            Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              Originally posted by Laku View Post
              Paljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?
              Venttiilikoppa irti ja kokeilee ajoittaa moottorin.
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1172
                • lahti

                Originally posted by Laku View Post
                Paljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?
                Mene pajalle mistä löytyy bemarin oma työkalu jolla tarkistetaan ketjun venymä ylemmän kiristimen paikasta, eli purkaa tarvii vaan ylempi ketjunkiristin irti.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by mige95 View Post
                  Mene pajalle mistä löytyy bemarin oma työkalu jolla tarkistetaan ketjun venymä ylemmän kiristimen paikasta, eli purkaa tarvii vaan ylempi ketjunkiristin irti.

                  Tällä tavoin saa yhden kolmesta ketjusta mitattua. Ei siinä oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin tosiaan ajoittaa moottori niin näkee paljonko ajoitus on muuttunut. Mutta tuossa vaiheessa tietysti ollaan jo puolessavälissä ketjun vaihtoa jo ennenkuin koneen ajoituksen voi tarkistaa. Sanoisin että jos epäilyttää eikä saa asian vuoksi öitään nukuttua niin ehkä viisaampi vain vaihdattaa se ketju
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • EFNU

                    Ei venymää ajoituskitillä tarkistettuna. N57 kiristysmomentteja missään netissä? Ista-kone rikki..

                    Originally posted by OVi View Post
                    Mahtaa syödä sama kuin neloskoneistakin, eli alkujaan liian heikko ketju.
                    Eikös ne vahvistaneet sitä jonka jälkeen alkoivat mennä poikki?
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2712
                      • Tampere

                      Originally posted by Calypsocoupe View Post
                      Ei venymää ajoituskitillä tarkistettuna. N57 kiristysmomentteja missään netissä? Ista-kone rikki..
                      Kannen (teräs)pultit 50 Nm + 120 ° + 120 °.
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Vmatti
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 329
                        • Espoo

                        Originally posted by Laku View Post
                        Tyhjäkäynnillä tuskin kannattaa autoa "lämmittää".

                        Kyllä tuolla tarkoitettiin moottorilämmitintä eli säteily-, letkulämmitin tai polttoainelämmitin.

                        Ilman vastusmodia Webasto lämmittää vain sisätilan eli ei auta moottoria tipan vertaa.
                        Kiitos Laku.
                        Ihan mielenkiinnosta mihin perustuu toi "ei kannata lämmittää tyhjäkäynnillä"?
                        Mikä osa moottorista tuolloin kärsii?
                        Onko parempi siis lähtee liikenteeseen heti kylmäkäynnistyksen jälkeen?
                        F01 740D xDrive Individual LCI
                        Kawasaki H2SX SE

                        Exät:
                        F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                        Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                        "Trust your instincts, be yourself"

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1837
                          • Karjaa

                          Vähänkään uudemmat autot lämpiävät kylmillä keleillä hyvin heikosti tyhjäkäynnillä, heti kun kone saa kuormaa niin alkaa lämmetä ihan eri tahtia.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17517
                            • Turku

                            Originally posted by Wespa View Post
                            Vähänkään uudemmat autot lämpiävät kylmillä keleillä hyvin heikosti tyhjäkäynnillä, heti kun kone saa kuormaa niin alkaa lämmetä ihan eri tahtia.
                            Ja ohjeistus oli jo 60-luvun Amazonin ohjekirjassa, että ajamalla lämpimäksi eli ei tuo ihan tuore ohje ollut .
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Calypsocoupe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 2932
                              • EFNU

                              Onks tää ollut täällä? Ei ainakaan haku löytänyt nimellä.

                              Briteissä poliisikäytössä ollut N57 oli imaissut öljynkiertoon asioita jotka kuuluvat toisaalle moottoriin josta oli aiheutunut reilun parin sadan vauhdissa totaalitulo mikä oli taas levittänyt öljyt yms. nesteet ympäriinsä sytyttäen tulipalon ja auto on lähtenyt lapasesta ja lopputulemana poliisi on kuollut.

                              A CORONER has highlighted the scale of engine failures attributed nationally to the model of car engine involved in a fatal motorway crash which…


                              Edit: Palotopicci tuli täyteen eikä uutta ole avattu, laitetaan tää nyt sitten tähän:



                              "Some police BMWs powered by the older N57 diesel engine have been restricted to less stressful use after a series of engine fires, although BMW says there's no danger to civilians who own these cars."
                              Last edited by Calypsocoupe; 04-02-2023, 21:01.
                              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1172
                                • lahti

                                Onko b57 koneista vielä tietoa miten ne kestää ? Tässä juttua uusista x5 ja x6 malleista puhutaa mäntien materiaalien vaihdosta ja polttoainepuolen päivityksistä.

                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎