memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Joudun ottamaan venakopan auki niin taidan tarkistaa nokkien ajoituksen kellolla.
    Mikä on vakioajoitus, jos sitä miettii nosto mm/ykk? Saanhan sen toki selville mittaamalla tietysti. (tiedän kyllä että siellä on ne "neliöt"vakion ajoituksen tekoa varten)

    Moottori on NV, olisiko kellään kokemusperäistä tietoa mikä on ahdettuun hyvä ajoitus VAKIO nokille?
    Monenlaisia näkee mutta jos joku osaa jotakin ihan yleisestikin asiasta kertoa niin kiinnostaa toki.

    Saako kelloa viritettyä kohtisuoraan paininkuppia vasten vai joituuko hieman vinosta asennosta mittaamaan?
    Siitä sitten mittavälineiden ja pythagoraan lauseen avulla selville todellinen nosto (vitsi)
    Neliöt suoraan on toki se optimi. Mut sit jos on jotain hiottua nokkaa, tai NV imunokkaa pakonokkana, niin joutuu jo heittokelloon turvautumaan. Tuo 1mm auki YKK:ssa tuntuu olevan aika optimi ajoitus ainakin ilman vanosta :think Vähemmän auki, niin alkaa rykimään tyhjäkäynti ja enemmän auki, niin ei tahdo enään saada kunnolla alipainetta imusarjaan tyhjäkäynnillä.

    Ja kyl sen heittokellon saa viriteltyä tarpeeksi suoraan.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    Kiitos tästä! Vielä se vastusasia eli tarviiko 1 ja 2 johtojen väliin vastuksen vai onko se tuolla johtosarjassa/ohjaimessa jo valmiina?
    Ei tarvii

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Joudun ottamaan venakopan auki niin taidan tarkistaa nokkien ajoituksen kellolla.
    Mikä on vakioajoitus, jos sitä miettii nosto mm/ykk? Saanhan sen toki selville mittaamalla tietysti. (tiedän kyllä että siellä on ne "neliöt"vakion ajoituksen tekoa varten)

    Moottori on NV, olisiko kellään kokemusperäistä tietoa mikä on ahdettuun hyvä ajoitus VAKIO nokille?
    Monenlaisia näkee mutta jos joku osaa jotakin ihan yleisestikin asiasta kertoa niin kiinnostaa toki.

    Saako kelloa viritettyä kohtisuoraan paininkuppia vasten vai joituuko hieman vinosta asennosta mittaamaan?
    Siitä sitten mittavälineiden ja pythagoraan lauseen avulla selville todellinen nosto (vitsi)

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Vaihtelin tulpat uusiin bcpr7es kun oli hyllyssä, vakio kärkivälillä. pakosarjan tiivisteet myös ja tsekksasin et putki ei varmasti vuoda mistään, ettei lamda valehtele.

    Tuntuu kyllä silti että pätkii vähän tyhjäkäynnillä, heti kun nostelee kierroksia ei ongelmaa. kulki nätisti mitä nyt vähän päästiin testailemaan tänään.

    Epäilen kyllä et toi Heaton tuo oman mielipiteen tuohon tyhjäkäynnin hakemiseen.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    1 virta 2 singnaali 3 maa
    Kiitos tästä! Vielä se vastusasia eli tarviiko 1 ja 2 johtojen väliin vastuksen vai onko se tuolla johtosarjassa/ohjaimessa jo valmiina?

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mulla oli ainakin joskus ongelmaa, että liian pieni kärkiväli tulpissa (0.5mm) aiheutti ongelmia tyhjäkäyntiin, vaikka kierroksilla pelas. Lisäksi myös väärin aiheutetut nokat aiheutti yskimistä tyhjäkäynnillä. Mut kun ajotti nokat "oikein" niin oikeestaan ihan sama mikä tulppien kärkiväli on, niin pelaa hyvin.
    Mulla on nyt nuo NGK BCPR7ES ja 0,5 kärkivälillä. Käy tyhjää hyvin ja muutenkin pelaa, mutta kylmäkäynnistys on kyllä älytöntä tuskaa. Vaikuttaako tuo tulppa/kärkiväli kuinka paljon asiaan vai onko vaan jokin säätö aivan kuralla? Iridiumeilla lähti mielestäni paremmin eli onko palattava niihin?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Mulla oli ainakin joskus ongelmaa, että liian pieni kärkiväli tulpissa (0.5mm) aiheutti ongelmia tyhjäkäyntiin, vaikka kierroksilla pelas. Lisäksi myös väärin aiheutetut nokat aiheutti yskimistä tyhjäkäynnillä. Mut kun ajotti nokat "oikein" niin oikeestaan ihan sama mikä tulppien kärkiväli on, niin pelaa hyvin.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Mulla tuo sama tulppa vakiokärkivälillä 0,9 ja hyvin pelannu. Sulla kun toi ei oo säädetty niin eihän käy vaan niin rikkaalla että tutisee ja tärisee? Mulla kävi perus kartalla niin rikkaalla että kuulosti ja tuntu käyvän viidellä (lambda 0,7) kierroksilla tutina hävis.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Tulppakeskusteluahan täällä on käyty aika hyvin jo.

    Epäilen että omassa ongelma tulpissa kun tahtoo käydä tyhjää vähän hassusti, heti kun laittaa kierroksia niin tuntuu käyvän kaikilla.

    Tulppina nyt ngk bcpr7es tulpat, löin kärkivälinkin 0,5mm jos auttais mut ei tuntunu olevan vaikutusta.

    Autohan ei vielä oo säädöissä niin ei huvittaisi mitään kalliita tulppia ostaa, kun herkästi menee pimeäksi.

    Vai olisko joku muu ongelmana kuin tulpat kuitenkin?

    Ja viinaa tankissa.


    Tosta käy ilmi toi tyhjäkäynti https://youtu.be/ek3bmb1ful0
    Last edited by Joma; 13-05-2020, 21:48.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    Mitenkäs tuo otsikon anturi kytketään m52 johtosarjaan eli mikä johto mihin pinniin kun käyttää alkuperäistä liitintä? Toimiiko ihan kun vain piuhat oikein vai vaatiikö jonkun vastuksen ja jos niin minkä johtojen väliin? Ilmavälitietoa löysin väliltä 0.8-1.5mm niin onko tästä kokemusta millä pelaa varmasti?

    Kdfi ohjaimena jos vaikuttaa asiaan..
    1 virta 2 singnaali 3 maa

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Cherry GS100502

    Mitenkäs tuo otsikon anturi kytketään m52 johtosarjaan eli mikä johto mihin pinniin kun käyttää alkuperäistä liitintä? Toimiiko ihan kun vain piuhat oikein vai vaatiikö jonkun vastuksen ja jos niin minkä johtojen väliin? Ilmavälitietoa löysin väliltä 0.8-1.5mm niin onko tästä kokemusta millä pelaa varmasti?

    Kdfi ohjaimena jos vaikuttaa asiaan..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tommonen 0.69mm pahvi on kyl niin ohut, että puristukset on höylätyn kannen kanssa varmaan 11 päälle. Silti väittäsin, et ei sen pitäs nakuttaa. Varsinkin uo itsekalibroituvat nakutustunnistimet ei oikeen pelaa näiden kanssa.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by Biimersson View Post
    Noniin auto kävi penkissä: 447.8hv 504nm 0.7bar ahtoja.
    Mitään varsinaisia ongelmia ei ollut mutta penkittäjä väitti että meinaa nakuttaa vaikka tankissa RE85.
    Moottori on siis M50 josta lohko ja kansi oikaistu.
    Kansi varmaankin pari kertaa.
    Pahvina 0.69mm cometicci voiko tuolla setupilla olla mukamas niin paljon puristusta että meinaa 17ast ennakolla naulata?
    Autohan pelaa hyvin penemmällä ennakolla mutta kiinnostaa vaan onko muilla ollut samaa ongelmaa.
    Nokkina on tupla imunokat molemmat ajoitettu n:1mm auki.
    Ahdin HX35 MFS pro
    17 astetta tuommosella paineella E85 kanssa, olettaen että puristukset on jotain 8.5 ja 10.5 välillä niin vaikuttaa vähän kummalta, ei kuitenkaan mahdotonta. mutta jos +11 puristukset niin ei mikään mahdoton tilanne..

    M50 ainakin B28 versiona tuntuu pitävän todella kovaa ääntä nakutus laitteeseen kierroksilla, joka saatetaan tulkita nakutukseksi ilman semmoisen tapahtumista.

    Joten kysymys kuuluu millä nakutusta kuunneltu?
    Last edited by Exami; 09-05-2020, 11:56.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Thermotecciä vaikka autoracingilta

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Mistä kannattais tilata laadukasta lämpösuoja mattoa/kalvoa?
    Saisi olla aika ohutta.
    Pitäis iskaritolppaa ja konepeltiä suojata.:think

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Noniin auto kävi penkissä: 447.8hv 504nm 0.7bar ahtoja.
    Mitään varsinaisia ongelmia ei ollut mutta penkittäjä väitti että meinaa nakuttaa vaikka tankissa RE85.
    Moottori on siis M50 josta lohko ja kansi oikaistu.
    Kansi varmaankin pari kertaa.
    Pahvina 0.69mm cometicci voiko tuolla setupilla olla mukamas niin paljon puristusta että meinaa 17ast ennakolla naulata?
    Autohan pelaa hyvin penemmällä ennakolla mutta kiinnostaa vaan onko muilla ollut samaa ongelmaa.
    Nokkina on tupla imunokat molemmat ajoitettu n:1mm auki.
    Ahdin HX35 MFS pro

    Leave a comment:

Working...
X