M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janne[l View PostPistän projektipuolelle auton kun vaan keksin ilmasen kuvapalvelun. Mutta ei tossa oo mitään ihmeellistä perus hx40 16 pesällä 2xnv imunokat millin auki molemmat. 1100cc ev14, helcatin pumppu, k64 performancen pakosarja ym. Onko täälä enään muuten missään sitä topiccia mistä löyty kaikkien käyttäjien dynokäyrät? En ainakaan itse löytäny mistään.
Itellä samanlainen setup.
Millaiset väännöt sulla oli?
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Pistän projektipuolelle auton kun vaan keksin ilmasen kuvapalvelun. Mutta ei tossa oo mitään ihmeellistä perus hx40 16 pesällä 2xnv imunokat millin auki molemmat. 1100cc ev14, helcatin pumppu, k64 performancen pakosarja ym. Onko täälä enään muuten missään sitä topiccia mistä löyty kaikkien käyttäjien dynokäyrät? En ainakaan itse löytäny mistään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne[l View Postmulla on 3" koko matkalta,penkattiin viikonloppuna dynolabilla 610hv navalta,ei ollu ongelmia. luulis ton kysyjän 2,5" riittävän alle 400 tehoille. mut ainahan se paras ois mahd iso tehdä. Ja jostain muistan lukeneeni että laajennus kartio olis hyväks virtauksille heti dp:n alussa mutta onko tätä kukaan testannu vaikuttaako mihinkään ?
Onko laittaa mitään speksi listaa osista... kovat tehot kyllä irtos...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne[l View Postmulla on 3" koko matkalta,penkattiin viikonloppuna dynolabilla 610hv navalta,ei ollu ongelmia. luulis ton kysyjän 2,5" riittävän alle 400 tehoille. mut ainahan se paras ois mahd iso tehdä. Ja jostain muistan lukeneeni että laajennus kartio olis hyväks virtauksille heti dp:n alussa mutta onko tätä kukaan testannu vaikuttaako mihinkään ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View Post3” rööri alusta loppuun riittää 500heppaan asti mut en pienempää laittais ainakaan downpipeksi.
E: niin ja ilmeisesti konetta tossa aiemmin mietit niin suosittelen minäkin sitä tuplavanos versiota, on vakiona mls kannentiiviste ja muitaki etuja verrattuna noihin vanhoihin rautoihin. siihen tarvi ku turbokamat laittaa kylkeen, isommat suuttimet ja kytkimen päivitys. Saa toimimaan vakio Siemensin eculla, onhan niitä täällä Suomessakin jo tehty.
Leave a comment:
-
-
Jees kiitoksia neuvoista, oli muutenkin menossa finjectorille tilaus. Niin menee siinä samassa, laitoin sinne kyselyä ja vastauksena tuli tämä tuote https://www.finjector.com/fin/saadet...ti-p-532317-22 Pitäisi sopia vakion tilalle suoraan.
Ei taida maksaa vaivaa alkaa soveltamaan vakiota
Leave a comment:
-
-
Siitä pienempireikäisestä vakiosäätimestä pystyy poraamaan reiän isommaksi, niin toimii tuollakin 450 Walbrolla. Muistelen, että joku 3.5-4 mm reikä riittää.
Leave a comment:
-
-
m5x paineen säätimet pelaa 1:1 paineen alla ja alipaineella. Finjectorilta saa tosiaan bolt-on virtaavaampaa säädettävää versiota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joma View PostOnko saatavilla m5x suutinkiskoon "vakion" näköistä bensanpaineensäädintä, eli joku oem toisesta autosta turbokäyttöön. Vai pelaako tuo boschin oma 1:1 kun sille syöttää painetta, vai täytyykö tyytyä kohtaloon ja laittaa joku aftermarket käikäle.
Toinen huomio on Walbron 450lph pumppu, voiko tämän kanssa unohtaa suoraan kyseisen ajatuksen, eli vetääkö orkkiksen liian tukkoon tyhjäkäynnillä?
Aika heikosti löysin tietoa miten tuo boschilainen käyttäytyy paineen alla. :think
Muistaakseni kahta eri kokoa karoissa. En muista kumpi oli oikea😄
Leave a comment:
-
-
Onko saatavilla m5x suutinkiskoon "vakion" näköistä bensanpaineensäädintä, eli joku oem toisesta autosta turbokäyttöön. Vai pelaako tuo boschin oma 1:1 kun sille syöttää painetta, vai täytyykö tyytyä kohtaloon ja laittaa joku aftermarket käikäle.
Toinen huomio on Walbron 450lph pumppu, voiko tämän kanssa unohtaa suoraan kyseisen ajatuksen, eli vetääkö orkkiksen liian tukkoon tyhjäkäynnillä?
Aika heikosti löysin tietoa miten tuo boschilainen käyttäytyy paineen alla. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nissine View PostJos aikoo hakata päätä seinään ja käyttää ahtimisprojektin koneena 2-litraista M50:ä, niin löytyykö siihen mitään järkeviä mäntävaihtoehtoja?Olen yrittänyt googlailla vakiomännän spekseillä, mutta eniten harmaita hiuksia tuntuu aiheuttavan 22mm männäntappi, jonka vuoksi aika moni melko samankokoinen mäntä ei kelpaa. Saahan noilta "isoilta valmistajilta" omien mittojen mukaan tilattua, mutta onko jotain muuta vaihtoehtoa?
Voihan kangen yläpäät holkittaa, jos tapin kokoon ainoa ongelma
Leave a comment:
-
-
Jos aikoo hakata päätä seinään ja käyttää ahtimisprojektin koneena 2-litraista M50:ä, niin löytyykö siihen mitään järkeviä mäntävaihtoehtoja?Olen yrittänyt googlailla vakiomännän spekseillä, mutta eniten harmaita hiuksia tuntuu aiheuttavan 22mm männäntappi, jonka vuoksi aika moni melko samankokoinen mäntä ei kelpaa. Saahan noilta "isoilta valmistajilta" omien mittojen mukaan tilattua, mutta onko jotain muuta vaihtoehtoa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Odto View PostEnnen kuin ostan loput pakoputkivärkit, niin kysymys. Ahtimessa on 2,5" outletti ja nykyinen downpipen alku on 2,5". Tehotavoite on kuitenkin maltilliset 350hp, joten mahtaako 2,5" downpipesta ja pakoputkesta tulla pullonkaulaa? Olisi silti varmaan viisaampi laittaa 3" putkea :think
E: niin ja ilmeisesti konetta tossa aiemmin mietit niin suosittelen minäkin sitä tuplavanos versiota, on vakiona mls kannentiiviste ja muitaki etuja verrattuna noihin vanhoihin rautoihin. siihen tarvi ku turbokamat laittaa kylkeen, isommat suuttimet ja kytkimen päivitys. Saa toimimaan vakio Siemensin eculla, onhan niitä täällä Suomessakin jo tehty.Last edited by naikou; 02-04-2020, 17:45.
Leave a comment:
-
Leave a comment: