memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ooopeee
    replied
    Edit. Puusilmä itse

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    Pistän projektipuolelle auton kun vaan keksin ilmasen kuvapalvelun. Mutta ei tossa oo mitään ihmeellistä perus hx40 16 pesällä 2xnv imunokat millin auki molemmat. 1100cc ev14, helcatin pumppu, k64 performancen pakosarja ym. Onko täälä enään muuten missään sitä topiccia mistä löyty kaikkien käyttäjien dynokäyrät? En ainakaan itse löytäny mistään.
    Hienot oli lukemat.👍
    Itellä samanlainen setup.
    Millaiset väännöt sulla oli?

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied


    Tuosta

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Pistän projektipuolelle auton kun vaan keksin ilmasen kuvapalvelun. Mutta ei tossa oo mitään ihmeellistä perus hx40 16 pesällä 2xnv imunokat millin auki molemmat. 1100cc ev14, helcatin pumppu, k64 performancen pakosarja ym. Onko täälä enään muuten missään sitä topiccia mistä löyty kaikkien käyttäjien dynokäyrät? En ainakaan itse löytäny mistään.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    mulla on 3" koko matkalta,penkattiin viikonloppuna dynolabilla 610hv navalta,ei ollu ongelmia. luulis ton kysyjän 2,5" riittävän alle 400 tehoille. mut ainahan se paras ois mahd iso tehdä. Ja jostain muistan lukeneeni että laajennus kartio olis hyväks virtauksille heti dp:n alussa mutta onko tätä kukaan testannu vaikuttaako mihinkään ?
    Jaa se oli sun peli...
    Onko laittaa mitään speksi listaa osista... kovat tehot kyllä irtos...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    mulla on 3" koko matkalta,penkattiin viikonloppuna dynolabilla 610hv navalta,ei ollu ongelmia. luulis ton kysyjän 2,5" riittävän alle 400 tehoille. mut ainahan se paras ois mahd iso tehdä. Ja jostain muistan lukeneeni että laajennus kartio olis hyväks virtauksille heti dp:n alussa mutta onko tätä kukaan testannu vaikuttaako mihinkään ?
    Dp on hyvä olla muuta putkistoa suurempi koska pakokaasu on siinä vaiheessa ~700asteista ja jäähtyy kohtuullisen nopeasti perää kohti mentäessä jolloin sen tilavuuskin pienenee voimakkaasti, näinollen tarvitsee pienemmän putkenkin

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    3” rööri alusta loppuun riittää 500heppaan asti mut en pienempää laittais ainakaan downpipeksi.

    E: niin ja ilmeisesti konetta tossa aiemmin mietit niin suosittelen minäkin sitä tuplavanos versiota, on vakiona mls kannentiiviste ja muitaki etuja verrattuna noihin vanhoihin rautoihin. siihen tarvi ku turbokamat laittaa kylkeen, isommat suuttimet ja kytkimen päivitys. Saa toimimaan vakio Siemensin eculla, onhan niitä täällä Suomessakin jo tehty.
    mulla on 3" koko matkalta,penkattiin viikonloppuna dynolabilla 610hv navalta,ei ollu ongelmia. luulis ton kysyjän 2,5" riittävän alle 400 tehoille. mut ainahan se paras ois mahd iso tehdä. Ja jostain muistan lukeneeni että laajennus kartio olis hyväks virtauksille heti dp:n alussa mutta onko tätä kukaan testannu vaikuttaako mihinkään ?

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Jees kiitoksia neuvoista, oli muutenkin menossa finjectorille tilaus. Niin menee siinä samassa, laitoin sinne kyselyä ja vastauksena tuli tämä tuote https://www.finjector.com/fin/saadet...ti-p-532317-22 Pitäisi sopia vakion tilalle suoraan.

    Ei taida maksaa vaivaa alkaa soveltamaan vakiota

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Siitä pienempireikäisestä vakiosäätimestä pystyy poraamaan reiän isommaksi, niin toimii tuollakin 450 Walbrolla. Muistelen, että joku 3.5-4 mm reikä riittää.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    m5x paineen säätimet pelaa 1:1 paineen alla ja alipaineella. Finjectorilta saa tosiaan bolt-on virtaavaampaa säädettävää versiota.

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Onko saatavilla m5x suutinkiskoon "vakion" näköistä bensanpaineensäädintä, eli joku oem toisesta autosta turbokäyttöön. Vai pelaako tuo boschin oma 1:1 kun sille syöttää painetta, vai täytyykö tyytyä kohtaloon ja laittaa joku aftermarket käikäle.

    Toinen huomio on Walbron 450lph pumppu, voiko tämän kanssa unohtaa suoraan kyseisen ajatuksen, eli vetääkö orkkiksen liian tukkoon tyhjäkäynnillä?

    Aika heikosti löysin tietoa miten tuo boschilainen käyttäytyy paineen alla. :think
    Finjectorilta löytyy ainakin säädettävä versio. Sopii suoraa vakio kiskoon.
    Muistaakseni kahta eri kokoa karoissa. En muista kumpi oli oikea😄

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Onko saatavilla m5x suutinkiskoon "vakion" näköistä bensanpaineensäädintä, eli joku oem toisesta autosta turbokäyttöön. Vai pelaako tuo boschin oma 1:1 kun sille syöttää painetta, vai täytyykö tyytyä kohtaloon ja laittaa joku aftermarket käikäle.

    Toinen huomio on Walbron 450lph pumppu, voiko tämän kanssa unohtaa suoraan kyseisen ajatuksen, eli vetääkö orkkiksen liian tukkoon tyhjäkäynnillä?

    Aika heikosti löysin tietoa miten tuo boschilainen käyttäytyy paineen alla. :think

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    Originally posted by Nissine View Post
    Jos aikoo hakata päätä seinään ja käyttää ahtimisprojektin koneena 2-litraista M50:ä, niin löytyykö siihen mitään järkeviä mäntävaihtoehtoja? Olen yrittänyt googlailla vakiomännän spekseillä, mutta eniten harmaita hiuksia tuntuu aiheuttavan 22mm männäntappi, jonka vuoksi aika moni melko samankokoinen mäntä ei kelpaa. Saahan noilta "isoilta valmistajilta" omien mittojen mukaan tilattua, mutta onko jotain muuta vaihtoehtoa?

    Voihan kangen yläpäät holkittaa, jos tapin kokoon ainoa ongelma

    Leave a comment:


  • Nissine
    replied
    Jos aikoo hakata päätä seinään ja käyttää ahtimisprojektin koneena 2-litraista M50:ä, niin löytyykö siihen mitään järkeviä mäntävaihtoehtoja? Olen yrittänyt googlailla vakiomännän spekseillä, mutta eniten harmaita hiuksia tuntuu aiheuttavan 22mm männäntappi, jonka vuoksi aika moni melko samankokoinen mäntä ei kelpaa. Saahan noilta "isoilta valmistajilta" omien mittojen mukaan tilattua, mutta onko jotain muuta vaihtoehtoa?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Ennen kuin ostan loput pakoputkivärkit, niin kysymys. Ahtimessa on 2,5" outletti ja nykyinen downpipen alku on 2,5". Tehotavoite on kuitenkin maltilliset 350hp, joten mahtaako 2,5" downpipesta ja pakoputkesta tulla pullonkaulaa? Olisi silti varmaan viisaampi laittaa 3" putkea :think
    3” rööri alusta loppuun riittää 500heppaan asti mut en pienempää laittais ainakaan downpipeksi.

    E: niin ja ilmeisesti konetta tossa aiemmin mietit niin suosittelen minäkin sitä tuplavanos versiota, on vakiona mls kannentiiviste ja muitaki etuja verrattuna noihin vanhoihin rautoihin. siihen tarvi ku turbokamat laittaa kylkeen, isommat suuttimet ja kytkimen päivitys. Saa toimimaan vakio Siemensin eculla, onhan niitä täällä Suomessakin jo tehty.
    Last edited by naikou; 02-04-2020, 17:45.

    Leave a comment:

Working...
X