memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zulo-
    replied
    M50B20 ahdettuna, 0.75bar ahdoilla 305whp bensalla. Suuttimet on 668cc dekat ja ajatuksena siirtyä viinaan. Tehotavoite on 350-400whp viinalla, nokkien ajotuksella 1mm/1mm ja ahtopaine nostaa 1bar. Riittääkö dekoissa tuotto vai suosiolla isommat suuttimet ja mitkä?

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ootko kysyny Finjectorilta? Esim. tuommoset:


    https://www.finjector.com/fin/5_ko_s...su-p-732235-46
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Pitää mitata yltääkö tuo. Mitenhän on, et pitäskö nuo olla vastuksella vai ilman :think Nykysissä ei taida olla vastusta :think
    https://www.autotune.fi/tuote/713/tu...03-ei-vastusta
    Mulla oli justiin nuo finjectorin tulpanhatut hukkakipinä puolan kanssa ja M20 vakio johdoilla.
    Tuosta kuvasta vähän näkee miten ne kävi paikalleen. Nuo oli helppo irrottaa ja laittaa paikalleen, eikä ota siihen venakopan päälle tulevaan suojakoppaan kiinni.

    Vastuksettomilla hatuilla ei ainakaan mulla toiminu, sekin tuli kokeiltua. Kierroslukutietoon tuli kaikenlaisia häiriöitä.

    20180801_160448 by Erkka Hämäläinen, on Flickr
    Last edited by EmH; 03-06-2020, 17:00.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ootko kysyny Finjectorilta? Esim. tuommoset:


    https://www.finjector.com/fin/5_ko_s...su-p-732235-46
    Pitää mitata yltääkö tuo. Mitenhän on, et pitäskö nuo olla vastuksella vai ilman :think Nykysissä ei taida olla vastusta :think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    IGN-1 puolille pitäs saada kunnon tulpanhatut laitettua. Mistä semmoset?

    Ootko kysyny Finjectorilta? Esim. tuommoset:


    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Noistakaan vaan ei tunnu löytyvän mitään infoa mistään, että millaset mitat noissa on ja minkä tuotteiden kanssa nuo on yhteensopivia jne. :think
    Eiköhän noista saa esim suomesta uspartsista specsiä? eiköhän noita hemikoneita suomessakin ole?

    Mutta esim summitin sivuilla sanotaan että 8.5mm, uspartsilla taas metritavarana 8.5mm sytytys johtoa..

    https://www.uspartsperformance.fi/fo...sytytysjohdot# HUOM kuva saattaa olla mitä vaan??

    Tossa olis vissiin "valmis" setti ja näyttää olevan hyllyssä, nyt vaan et kelpaako toi toinen pää suoraan, riittääkö pituus jne? soittamalla varmaan selvii olisko tommosissa tarpeeks pitkä pätkä tulpan koloon?

    EDIT: Näytti löytyvän tuolta tommonen "hemitube" sarjakin: https://www.uspartsperformance.fi/ms...-sytytysjohdot
    Last edited by Exami; 02-06-2020, 10:14.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    IGN-1 puolille pitäs saada kunnon tulpanhatut laitettua. Mistä semmoset? Ongelmana on siis lähinnä löytää tarpeeksi pitkät tulpanhatut mitkä toimii m5x koneissa ja että niitä kärsii repiä pois ja takas ilman että ei hajoa paskaksi jo toisella irrotuksella, kun joutuu johdosta repimään. Eli käytännössä joku lähemmäs 20cm pitkä tulpanhattu sais olla.

    Ainoat edes sinnepäin sopivat mitä oon löytäny näyttäs olevan tämmöset MSD:n hemi tubet: https://www.summitracing.com/parts/msd-34753

    Mutta nuokin on vissiin vaan tommoset tyhjät putket, joihin tulee jotain sisälle:


    Noistakaan vaan ei tunnu löytyvän mitään infoa mistään, että millaset mitat noissa on ja minkä tuotteiden kanssa nuo on yhteensopivia jne. :think

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Itsellä GS6-53DZ, salkku oli ensimmäiset ajokerrat hiljainen.. nyt kaukana sitä... Tilton OT-2...

    https://youtu.be/YJzv3s20M5g <- siitä vähän ääninäytettä miltä kuulostaa.. kyseinen kombinaatio kovilla vaihteiston kannakkeilla oli "käyttökelvoton" kauhea jurnutus yms autoon sisälle, vaikka äänieristeet ja lattiamatot yms paikallaan.
    Last edited by Exami; 02-06-2020, 08:28.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Ei sielä pakoputki tai mikään muukaan osa toisiinsa kolise.
    Ensin mietin sitä silmälaakeria mutta se kyllä ääntäis kylmänä ja kuumana samanlailla se voi vaan tehdä pahaakin jälkee jos pääsee täysin leviään. Eiköhän se sieltä laatikosta lähde kun muillakin samaa hommaa. Isoimmillaan ääni on tosiaan sillon kun lähtee kiihdyttään ja ei ole ihan vielä optimi vetoalueella. Heti kun kierrokset vähän nousee niin meteli lakkaa. Ja en ole ihan varma alkoko meteli vasta vai ollut kokoajan, kun laitoin koppaan pultattavan kepin ja jäi se paksu äänieriste kepin ympäriltä pois niin sillon sen muutoksen hyvin kuuli.

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Sama salkku ja kova vauhtipyörä +vakio levy, kolisee kun vaihteisto öljyt notkistuu. Vielä jäykät moottorin kumit ja vaihteiston niin meteliä riittää, tosin kilpurissa ei haittaa.

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Aika usein kovan vauhtipyörän kanssa käytetään jousittamatonta kytkintä. Itse olen joskus yhdistänyt tuon kalkatuksen juurikin jousittamattoman levyn ja kaksoismassan puutteeseen.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    pitääkö muilla s5d-310/320z laatikko räminää kytkin ylhäällä vaihde vapaalla tai kun ajetaan "liian isolla vaihteella" ? vapaalla räminä häviää kun kytkimen painaa pohjaan. Ja kylmällä koneella ääntä ei kuulu juuri ollenkaan.
    Ääni kuulostaa ihan sellaselta että haarukka sielä pääsis rämiseen kun työsylinteri ei paina sitä. Toisaalta taas kun nettiä tutkin niin voisi olla laatikosta kytkinakselin laakeri väljä.
    Kampuran silmälaakeri ja kytkimen painelaakerit on uusia niillä ajettu pari sataa kilometriä.
    Uskaltaako tolla paljon ajella enään vai rämiseköö nämä kaikki noin ?
    Niin ettei sulla nyt rämise vauhtipyörä tai vaihdelaatikko ota esim pakoputkeen kiinni.

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Täälläkin laatikko hieman vouvvaa vapaalla kytkin ylhäällä, mutta toistaiseksi ainakin toimii...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jos autossa on vähän äänieristeitä ja kiinteä vauhtis, niin melko metakkaa sieltä laatikon suunnalta kuuluu. Itse huolestuisin vasta siinä vaiheessa kun laatikko pukkaa rojut pihalle.

    Leave a comment:


  • Joni*
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    pitääkö muilla s5d-310/320z laatikko räminää kytkin ylhäällä vaihde vapaalla tai kun ajetaan "liian isolla vaihteella" ? vapaalla räminä häviää kun kytkimen painaa pohjaan. Ja kylmällä koneella ääntä ei kuulu juuri ollenkaan.
    Ääni kuulostaa ihan sellaselta että haarukka sielä pääsis rämiseen kun työsylinteri ei paina sitä. Toisaalta taas kun nettiä tutkin niin voisi olla laatikosta kytkinakselin laakeri väljä.
    Kampuran silmälaakeri ja kytkimen painelaakerit on uusia niillä ajettu pari sataa kilometriä.
    Uskaltaako tolla paljon ajella enään vai rämiseköö nämä kaikki noin ?
    Juurikin kuvailemasi oireet täälläkin. Eiköhän tuo kytkinakselin suunnilta kuulu. Tuo ominaisuus joskus yhdistetty kiinteään vauhtipyörään/kaksoismassan puutteeseen. En ole tuosta niinkään ottanut stressiä.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    pitääkö muilla s5d-310/320z laatikko räminää kytkin ylhäällä vaihde vapaalla tai kun ajetaan "liian isolla vaihteella" ? vapaalla räminä häviää kun kytkimen painaa pohjaan. Ja kylmällä koneella ääntä ei kuulu juuri ollenkaan.
    Ääni kuulostaa ihan sellaselta että haarukka sielä pääsis rämiseen kun työsylinteri ei paina sitä. Toisaalta taas kun nettiä tutkin niin voisi olla laatikosta kytkinakselin laakeri väljä.
    Kampuran silmälaakeri ja kytkimen painelaakerit on uusia niillä ajettu pari sataa kilometriä.
    Uskaltaako tolla paljon ajella enään vai rämiseköö nämä kaikki noin ?

    Ei ole kyllä mitään tuollaista ominaisuutta. Ihan hiljainen loota.

    Leave a comment:

Working...
X