Originally posted by Suh0
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Yrkesman View PostOli jo sormi osta napilla Turbowerx Spartan pumpun kanssa, mutta kun hinnaksi tuli melkein 300euroa, niin päätin vielä miettiä vaihtoehtoja.
Turbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Originally posted by Suh0 View PostEi saa suoraan sopivaa.
E: piti laittaa pumpuksi tämmöinen turbowerx, mutta minun aikana ei tullut jäähytin käyttöön kun piti auto myydä.
http://www.turbowerx.com/Scavenge_Pu.../Exa-Pump.htmle46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Saman paksusia on ollu kaikkien kardaanien putket laippojen kohdalta. Toki välillä saattaa olla paksumpaa pätkää. Just ollaan 530da kardaania e30:iin väsäämässä että saa ison CV:n peränpäähän ja pääsee siitä kannatinlaakerin pikkuboorista eroon mikä tuntuu tykkäävän vääntyä puneelle.
Tuossa e36 328 kardaania vastaava ja 530da kardaani vierekkäin.
Last edited by Pazi88; 14-04-2019, 19:40.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postnoita nyt tutkinu niin varmaan helpoin hommata e39 530d kardaani (hyvin tarjolla) siitä sopii perän laippa tuohon typ210:iin ja pätkäsee sitten ton e36:n oman kardaani kannatin laakerin jälkeen jostain kohtaa niin ei tarvi sen paikkaa muuttaa ja liittää e39:n pätkän siihen. en tosin tiedä miten noi pajat pystyy tekeen noita liitoksia jos kardaanin pätkät on eri paksusia. Täytyy kysellä tammerdieseliltä
Paksuus kohilleen ja hitsuuttaan. Oikein tehtynä varmastikkin kestävä ratkaisu.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostMiks ei pystyis? Sorvaa holkin mikä mahtuu eri paksusten putkien sisälle.
Paksuus kohilleen ja hitsuuttaan. Oikein tehtynä varmastikkin kestävä ratkaisu.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postnoita nyt tutkinu niin varmaan helpoin hommata e39 530d kardaani (hyvin tarjolla) siitä sopii perän laippa tuohon typ210:iin ja pätkäsee sitten ton e36:n oman kardaani kannatin laakerin jälkeen jostain kohtaa niin ei tarvi sen paikkaa muuttaa ja liittää e39:n pätkän siihen. en tosin tiedä miten noi pajat pystyy tekeen noita liitoksia jos kardaanin pätkät on eri paksusia. Täytyy kysellä tammerdieseliltäIisalmi///Works
Comment
-
-
Tarkoitus alkaa väsyvän m20 turbon tilalle m52b28 konetta rakentamaan.
Ahdettuna toki, tehoa tarkoitus ottaa 400-600hp haitariin.
Onko ihan kuollut idea rakentaa alumiinilohkoon (painonsäästö mielessä) ?
Ilmeisesti heikoin lenkki on mahdollisesti nousevat kierteet lohkosta, mutta olisiko tässä ideaa?
Vai riittääkö athena+orkkis venyvät pultit?-e30 325tic track
Comment
-
-
Kardaani keskusteluun, ittellä on vanha Typ210 perä (E23 745i peräsin), siihen vaihdettu yoke E39 540i:stä ja sitte kardaani on E60 530d:stä, laippa on sama 6x94mm perän päässä.
Harmillisesti kun tutkaillut noita kardaanin niveliä niin tuo 530d:n(manuaali) taitaa olla ainut omalla boorituksellaan. (34 boorinen) kun vaihtoehtosesti automaatissa on 32 ja E39:sissä 28 boorinen...
Kiinnostais vaan ittee toteuttaa joku 3 - 3.5" 1 osanen kardaani, etupäähän 1350 ristikko ja taakse tuo CV.. :thinksigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by --nismo200sx-- View PostTarkoitus alkaa väsyvän m20 turbon tilalle m52b28 konetta rakentamaan.
Ahdettuna toki, tehoa tarkoitus ottaa 400-600hp haitariin.
Onko ihan kuollut idea rakentaa alumiinilohkoon (painonsäästö mielessä) ?
Vai riittääkö athena+orkkis venyvät pultit?
Mulla on alulohkossa ollu jo 17tkm ajan athena vakio pulteilla ja ei oo lohkon puolesta ollu ongelmaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostKiinnostais vaan ittee toteuttaa joku 3 - 3.5" 1 osanen kardaani, etupäähän 1350 ristikko ja taakse tuo CV.. :think
Siinä kardaanissahan on nimittäin kriittinen pyörintänopeus, minkä jälkeen se alkaa värisemään ja alkaa hajoittamaan paikkoja. Mitä pidempi kardaani on, sitä alhaisempi tämä kriittinen pyörintänopeus on: http://pstds.com/critical-speed-chart/
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostKardaani keskusteluun, ittellä on vanha Typ210 perä (E23 745i peräsin), siihen vaihdettu yoke E39 540i:stä ja sitte kardaani on E60 530d:stä, laippa on sama 6x94mm perän päässä.
Harmillisesti kun tutkaillut noita kardaanin niveliä niin tuo 530d:n(manuaali) taitaa olla ainut omalla boorituksellaan. (34 boorinen) kun vaihtoehtosesti automaatissa on 32 ja E39:sissä 28 boorinen...
Kiinnostais vaan ittee toteuttaa joku 3 - 3.5" 1 osanen kardaani, etupäähän 1350 ristikko ja taakse tuo CV.. :think
Ei tuolle kukaan iki ole mitään järkeviä selityksiä antanut miksi ei toimisi joten kokeiltava. Mahdollisten värinöiden takiahan tehtaalla laittavat 2 osaiseksi tuon, helpompi tehdä. Itse kokeiltava, jos ei saa värinöitä kuriin nii kokeiltava jotain muuta
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMoni kun tuntuu haaveilevan 1-osaisesta kardaanista, niin onko tullu mieleen että miksi se orggis ei ole 1-osainen. Muuta kuin ehkä jossain jeesuksen aikasissa jenkkilotjakkeissa.
Siinä kardaanissahan on nimittäin kriittinen pyörintänopeus, minkä jälkeen se alkaa värisemään ja alkaa hajoittamaan paikkoja. Mitä pidempi kardaani on, sitä alhaisempi tämä kriittinen pyörintänopeus on: http://pstds.com/critical-speed-chart/
Mutta joo, on tota koitettu vähän laskeskella, toki sovittaminenkaan nykyiseen setuppiin ei ole ihan vaan pulttaa ja laittaa. Sittenkun on nähny miten noita hajoilee kun koitetaan ajaa kovaa, niin tässä on vähän koitettu sitä silmälläpitäen varautua.. (EDIT: 0.835 välityksellä 7500rpm rajottimella teoreettinen maksimi nopeus kardaanilla ~9000rpm)
Originally posted by Bansku View PostItselle tulee 1 osainen kardaani seuraavaan kokoonpanoon, syynä että etummaisesta pätkästä tuli muuten naurettavan lyhyt (kone siirtynyt taaksepäin ja pitkä laatikko).
Ei tuolle kukaan iki ole mitään järkeviä selityksiä antanut miksi ei toimisi joten kokeiltava. Mahdollisten värinöiden takiahan tehtaalla laittavat 2 osaiseksi tuon, helpompi tehdä. Itse kokeiltava, jos ei saa värinöitä kuriin nii kokeiltava jotain muutaLast edited by Exami; 15-04-2019, 12:04.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostNii, onhan se näinki, Mut näytti se olevan uudessa F80 M3:sessakin 1 osanen kardaani
Mutta vaikka kardaanin kriittinen nopeus on alhainen, niin siitähän ei välttämättä ole mitään ongelmaa jos autolla ei aja todella nopeita nopeuksia. Montaakaan vehjettä tuskin ajetaan maililla niin lujaa kuin sillä pääsee, niin eipä silloin ole mahdollisia ongelmiakaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMikä on hiilikuitua ja katos ton linkin taulukon alalaita
Mutta vaikka kardaanin kriittinen nopeus on alhainen, niin siitähän ei välttämättä ole mitään ongelmaa jos autolla ei aja todella nopeita nopeuksia. Montaakaan vehjettä tuskin ajetaan maililla niin lujaa kuin sillä pääsee, niin eipä silloin ole mahdollisia ongelmiakaan.
Ja on sekin aika selvää ettei tuu kovinkaan useasti työnnettyä yli 200, 7000rpm @ 4. = 211kmh = kardaanille ~5500rpm, luulis ton tiiliskiven kuitenki yli sen menevän esim maililla niin... Mutta onhan se hyvä ottaa näitä asioita huomioon kun noita suunnittelee ja kun ei sitä tunnu ikinä tietävän mihin sitä auton kanssa tulevaisuudessa päätyy, ja jos hurjaks äityy ja pääsis vaikka lähelle 300 maililla ni alkaa olee jo vähän kardaanillakin vauhtiasigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
Comment