Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yrkesman
    BTCF Member
    • Jul 2004
    • 43
    • Turku

    Originally posted by Suh0 View Post
    E: piti laittaa pumpuksi tämmöinen turbowerx, mutta minun aikana ei tullut jäähytin käyttöön kun piti auto myydä.
    http://www.turbowerx.com/Scavenge_Pu.../Exa-Pump.html
    Oli jo sormi osta napilla Turbowerx Spartan pumpun kanssa, mutta kun hinnaksi tuli melkein 300euroa, niin päätin vielä miettiä vaihtoehtoja.
    E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

    Comment

    • Suh0
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2016
      • 530
      • Akaa

      Originally posted by Yrkesman View Post
      Oli jo sormi osta napilla Turbowerx Spartan pumpun kanssa, mutta kun hinnaksi tuli melkein 300euroa, niin päätin vielä miettiä vaihtoehtoja.
      Tää vois myös olla sopiva

      Turbo GSX-R
      E36 Coupe
      E90 325i LCI

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Originally posted by Suh0 View Post
        Ei saa suoraan sopivaa.

        E: piti laittaa pumpuksi tämmöinen turbowerx, mutta minun aikana ei tullut jäähytin käyttöön kun piti auto myydä.
        http://www.turbowerx.com/Scavenge_Pu.../Exa-Pump.html
        noita nyt tutkinu niin varmaan helpoin hommata e39 530d kardaani (hyvin tarjolla) siitä sopii perän laippa tuohon typ210:iin ja pätkäsee sitten ton e36:n oman kardaani kannatin laakerin jälkeen jostain kohtaa niin ei tarvi sen paikkaa muuttaa ja liittää e39:n pätkän siihen. en tosin tiedä miten noi pajat pystyy tekeen noita liitoksia jos kardaanin pätkät on eri paksusia. Täytyy kysellä tammerdieseliltä
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11086
          • Oulu

          Saman paksusia on ollu kaikkien kardaanien putket laippojen kohdalta. Toki välillä saattaa olla paksumpaa pätkää. Just ollaan 530da kardaania e30:iin väsäämässä että saa ison CV:n peränpäähän ja pääsee siitä kannatinlaakerin pikkuboorista eroon mikä tuntuu tykkäävän vääntyä puneelle.

          Tuossa e36 328 kardaania vastaava ja 530da kardaani vierekkäin.
          Last edited by Pazi88; 14-04-2019, 19:40.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Matuh
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 3702
            • Kouvola

            Originally posted by janne[l View Post
            noita nyt tutkinu niin varmaan helpoin hommata e39 530d kardaani (hyvin tarjolla) siitä sopii perän laippa tuohon typ210:iin ja pätkäsee sitten ton e36:n oman kardaani kannatin laakerin jälkeen jostain kohtaa niin ei tarvi sen paikkaa muuttaa ja liittää e39:n pätkän siihen. en tosin tiedä miten noi pajat pystyy tekeen noita liitoksia jos kardaanin pätkät on eri paksusia. Täytyy kysellä tammerdieseliltä
            Miks ei pystyis? Sorvaa holkin mikä mahtuu eri paksusten putkien sisälle.
            Paksuus kohilleen ja hitsuuttaan. Oikein tehtynä varmastikkin kestävä ratkaisu.
            E36 328i M50B30 turbo
            Skoda vRS
            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              Originally posted by Matuh View Post
              Miks ei pystyis? Sorvaa holkin mikä mahtuu eri paksusten putkien sisälle.
              Paksuus kohilleen ja hitsuuttaan. Oikein tehtynä varmastikkin kestävä ratkaisu.
              Näin olen itse toiminut.
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • tepi_k
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 60
                • Iisalmi

                Originally posted by janne[l View Post
                noita nyt tutkinu niin varmaan helpoin hommata e39 530d kardaani (hyvin tarjolla) siitä sopii perän laippa tuohon typ210:iin ja pätkäsee sitten ton e36:n oman kardaani kannatin laakerin jälkeen jostain kohtaa niin ei tarvi sen paikkaa muuttaa ja liittää e39:n pätkän siihen. en tosin tiedä miten noi pajat pystyy tekeen noita liitoksia jos kardaanin pätkät on eri paksusia. Täytyy kysellä tammerdieseliltä
                E6x kardaanin takapätkä käy suoraan e36 tuolla typ210 modilla, sattuu kannatinlaakeri vakiopaikkaan. Itellä on käytössä 530xD kardaani tällä hetkellä etupätkäkin oli sopivan mittanen laipan vaan joutu vaihtaa.
                Iisalmi///Works

                Comment

                • --nismo200sx--
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 169
                  • Lohja

                  Tarkoitus alkaa väsyvän m20 turbon tilalle m52b28 konetta rakentamaan.
                  Ahdettuna toki, tehoa tarkoitus ottaa 400-600hp haitariin.

                  Onko ihan kuollut idea rakentaa alumiinilohkoon (painonsäästö mielessä) ?

                  Ilmeisesti heikoin lenkki on mahdollisesti nousevat kierteet lohkosta, mutta olisiko tässä ideaa?


                  Vai riittääkö athena+orkkis venyvät pultit?
                  -e30 325tic track

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    Kardaani keskusteluun, ittellä on vanha Typ210 perä (E23 745i peräsin), siihen vaihdettu yoke E39 540i:stä ja sitte kardaani on E60 530d:stä, laippa on sama 6x94mm perän päässä.

                    Harmillisesti kun tutkaillut noita kardaanin niveliä niin tuo 530d:n(manuaali) taitaa olla ainut omalla boorituksellaan. (34 boorinen) kun vaihtoehtosesti automaatissa on 32 ja E39:sissä 28 boorinen...

                    Kiinnostais vaan ittee toteuttaa joku 3 - 3.5" 1 osanen kardaani, etupäähän 1350 ristikko ja taakse tuo CV.. :think
                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11086
                      • Oulu

                      Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                      Tarkoitus alkaa väsyvän m20 turbon tilalle m52b28 konetta rakentamaan.
                      Ahdettuna toki, tehoa tarkoitus ottaa 400-600hp haitariin.

                      Onko ihan kuollut idea rakentaa alumiinilohkoon (painonsäästö mielessä) ?

                      Vai riittääkö athena+orkkis venyvät pultit?
                      Hyvin riittää: https://www.youtube.com/watch?v=Qo_PGErmtQo

                      Mulla on alulohkossa ollu jo 17tkm ajan athena vakio pulteilla ja ei oo lohkon puolesta ollu ongelmaa.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11086
                        • Oulu

                        Originally posted by Exami View Post
                        Kiinnostais vaan ittee toteuttaa joku 3 - 3.5" 1 osanen kardaani, etupäähän 1350 ristikko ja taakse tuo CV.. :think
                        Moni kun tuntuu haaveilevan 1-osaisesta kardaanista, niin onko tullu mieleen että miksi se orggis ei ole 1-osainen. Muuta kuin ehkä jossain jeesuksen aikasissa jenkkilotjakkeissa.

                        Siinä kardaanissahan on nimittäin kriittinen pyörintänopeus, minkä jälkeen se alkaa värisemään ja alkaa hajoittamaan paikkoja. Mitä pidempi kardaani on, sitä alhaisempi tämä kriittinen pyörintänopeus on: http://pstds.com/critical-speed-chart/

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Originally posted by Exami View Post
                          Kardaani keskusteluun, ittellä on vanha Typ210 perä (E23 745i peräsin), siihen vaihdettu yoke E39 540i:stä ja sitte kardaani on E60 530d:stä, laippa on sama 6x94mm perän päässä.

                          Harmillisesti kun tutkaillut noita kardaanin niveliä niin tuo 530d:n(manuaali) taitaa olla ainut omalla boorituksellaan. (34 boorinen) kun vaihtoehtosesti automaatissa on 32 ja E39:sissä 28 boorinen...

                          Kiinnostais vaan ittee toteuttaa joku 3 - 3.5" 1 osanen kardaani, etupäähän 1350 ristikko ja taakse tuo CV.. :think
                          Itselle tulee 1 osainen kardaani seuraavaan kokoonpanoon, syynä että etummaisesta pätkästä tuli muuten naurettavan lyhyt (kone siirtynyt taaksepäin ja pitkä laatikko).
                          Ei tuolle kukaan iki ole mitään järkeviä selityksiä antanut miksi ei toimisi joten kokeiltava. Mahdollisten värinöiden takiahan tehtaalla laittavat 2 osaiseksi tuon, helpompi tehdä. Itse kokeiltava, jos ei saa värinöitä kuriin nii kokeiltava jotain muuta

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Moni kun tuntuu haaveilevan 1-osaisesta kardaanista, niin onko tullu mieleen että miksi se orggis ei ole 1-osainen. Muuta kuin ehkä jossain jeesuksen aikasissa jenkkilotjakkeissa.

                            Siinä kardaanissahan on nimittäin kriittinen pyörintänopeus, minkä jälkeen se alkaa värisemään ja alkaa hajoittamaan paikkoja. Mitä pidempi kardaani on, sitä alhaisempi tämä kriittinen pyörintänopeus on: http://pstds.com/critical-speed-chart/
                            Nii, onhan se näinki, Mut näytti se olevan uudessa F80 M3:sessakin 1 osanen kardaani

                            Mutta joo, on tota koitettu vähän laskeskella, toki sovittaminenkaan nykyiseen setuppiin ei ole ihan vaan pulttaa ja laittaa. Sittenkun on nähny miten noita hajoilee kun koitetaan ajaa kovaa, niin tässä on vähän koitettu sitä silmälläpitäen varautua.. (EDIT: 0.835 välityksellä 7500rpm rajottimella teoreettinen maksimi nopeus kardaanilla ~9000rpm)

                            Originally posted by Bansku View Post
                            Itselle tulee 1 osainen kardaani seuraavaan kokoonpanoon, syynä että etummaisesta pätkästä tuli muuten naurettavan lyhyt (kone siirtynyt taaksepäin ja pitkä laatikko).
                            Ei tuolle kukaan iki ole mitään järkeviä selityksiä antanut miksi ei toimisi joten kokeiltava. Mahdollisten värinöiden takiahan tehtaalla laittavat 2 osaiseksi tuon, helpompi tehdä. Itse kokeiltava, jos ei saa värinöitä kuriin nii kokeiltava jotain muuta
                            Tiedossa on 1 osasia kardaaneja ilman mitään ongelmaa monenkinlaisissa autoissa, jos vaihteiston ja perän kulmat kuosissa niin eikai sillä mitään todellista ongelmaa ole.
                            Last edited by Exami; 15-04-2019, 12:04.
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11086
                              • Oulu

                              Originally posted by Exami View Post
                              Nii, onhan se näinki, Mut näytti se olevan uudessa F80 M3:sessakin 1 osanen kardaani
                              Mikä on hiilikuitua ja katos ton linkin taulukon alalaita

                              Mutta vaikka kardaanin kriittinen nopeus on alhainen, niin siitähän ei välttämättä ole mitään ongelmaa jos autolla ei aja todella nopeita nopeuksia. Montaakaan vehjettä tuskin ajetaan maililla niin lujaa kuin sillä pääsee, niin eipä silloin ole mahdollisia ongelmiakaan.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Exami
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 986
                                • Hyvinkää, Tuusula

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Mikä on hiilikuitua ja katos ton linkin taulukon alalaita

                                Mutta vaikka kardaanin kriittinen nopeus on alhainen, niin siitähän ei välttämättä ole mitään ongelmaa jos autolla ei aja todella nopeita nopeuksia. Montaakaan vehjettä tuskin ajetaan maililla niin lujaa kuin sillä pääsee, niin eipä silloin ole mahdollisia ongelmiakaan.
                                On noi taulukot tuttuja

                                Ja on sekin aika selvää ettei tuu kovinkaan useasti työnnettyä yli 200, 7000rpm @ 4. = 211kmh = kardaanille ~5500rpm, luulis ton tiiliskiven kuitenki yli sen menevän esim maililla niin... Mutta onhan se hyvä ottaa näitä asioita huomioon kun noita suunnittelee ja kun ei sitä tunnu ikinä tietävän mihin sitä auton kanssa tulevaisuudessa päätyy, ja jos hurjaks äityy ja pääsis vaikka lähelle 300 maililla ni alkaa olee jo vähän kardaanillakin vauhtia
                                sigpic
                                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎