Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11086
    • Oulu

    Originally posted by bmw89 View Post
    Olisko jollain tiedossa ev14 1100cc deadtime?
    Ois kiva jos muillekkin ev14 suuttimille olis tiedossa, mut ei muka löydy mistään ja aina saa arvailla

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • peltju36
      Bimmer Rookie
      • Sep 2018
      • 69
      • Laihia

      Mitä muutoksia/parannuksia pitää tehdä, että M50 imusarja toimii ahdettuna?
      Miten letkut pitää vetää ja tarviiko jotain tulpata jne?

      Oon yrittänyt löytää tietoa, mut mitään selvää ohjetta en oo löytänyt. :think

      Eli jos olis kuvia tai linkkejä olisin kiitollinen

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by peltju36 View Post
        Mitä muutoksia/parannuksia pitää tehdä, että M50 imusarja toimii ahdettuna?
        Miten letkut pitää vetää ja tarviiko jotain tulpata jne?

        Oon yrittänyt löytää tietoa, mut mitään selvää ohjetta en oo löytänyt. :think

        Eli jos olis kuvia tai linkkejä olisin kiitollinen
        En minä ainakaan omaani tehnyt muuta kuin epoksilla liimasin tk-moottorin lähdön. 1.85bar ahtoja kestänyt ongelmitta.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • ooopeee
          BTCF Member
          • Dec 2011
          • 2109
          • Kouvola

          Originally posted by Supra^ View Post
          En minä ainakaan omaani tehnyt muuta kuin epoksilla liimasin tk-moottorin lähdön. 1.85bar ahtoja kestänyt ongelmitta.
          Täällä 2.2bar
          VW passat 1.9tdi 4motion
          E36 "328" cabrio

          Comment

          • weicco
            BTCF Member
            • Jul 2014
            • 71
            • Jyväskylä

            Originally posted by Veemu View Post
            Jos meinaat tolla hx50 ajella nii suosittelen ev14 sarjan 1200cc+ suuttimia, pitäisi kiltisti riittää ton hyrrän kartan läpi.
            Harkinnassa kyllä että vaihtais pienempään, tuo on turhankin kookas omille tavoitteille.

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              Ite liimasin tollasen metallisen letkulähdön ja 1/4 putki kierteitä tein 3kpl imusarjaan lisänipoille. Toi imusarjan muovi tuntu olevan tosi kestävää kierteyttää jos haluaa lisänippoja askarrella,tuskin tarvii liimaa edes. Samalla meni kaasuläppään Alumiinikäyrä johon letkulähtö tk venttiilille. Mutta joo niinku tuossa todettiin se muovinen kestää ihan hyvin siellä.
              Last edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • peltju36
                Bimmer Rookie
                • Sep 2018
                • 69
                • Laihia

                Originally posted by janne[l View Post
                Ite liimasin tollasen metallisen letkulähdön ja 1/4 putki kierteitä tein 3kpl imusarjaan lisänipoille. Toi imusarjan muovi tuntu olevan tosi kestävää kierteyttää jos haluaa lisänippoja askarrella,tuskin tarvii liimaa edes. Samalla meni kaasuläppään Alumiinikäyrä johon letkulähtö tk venttiilille. Mutta joo niinku tuossa todettiin se muovinen kestää ihan hyvin siellä.

                kiitos OOOPEE, Supra^ ja Janne.

                Tämä selvensi ja näillä ohjeilla eteenpäin.

                Comment

                • Yrkesman
                  BTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 43
                  • Turku

                  E46 328i:n vanha massalevy-asetelma kombo ei tykännyt 400Nm väännöstä. Laitoin tilaukseen nyt Sachs 883082001243 asetelman ja 881864999523 massalevyn. Ongelmaksi nyt tuli, että massalevyssä kestää EBAY kauppiaan mukaan 2-3vkoa ja se tietenkin pitäisi saada heti. Olisko jotain muuta hyvää ja kohtuuhintaista levyä (alle 350euroa) vastaavalla speksillä? Tai vinkkiä mistä tuon levyn saisi nopeammin kuin 3vkoa?
                  VP-motorsport lupailee ainakin netissä näköjään 5päivän toimitusta.
                  Last edited by Yrkesman; 26-06-2019, 20:34.
                  E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

                  Comment

                  • Yrkesman
                    BTCF Member
                    • Jul 2004
                    • 43
                    • Turku

                    Originally posted by Yrkesman View Post
                    Tai vinkkiä mistä tuon levyn saisi nopeammin kuin 3vkoa?
                    VP-motorsport lupailee ainakin netissä näköjään 5päivän toimitusta.
                    Tähän tuli happy ending. Levy on tänään postissa ja makso melkein 100eur vähemmän. Löyty saksan nettiputkasta, nimeltä www.zweimassenschwungrad.com
                    E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      tervehdys.

                      Mielipiteitä tarvitaan ahtimesta
                      kone: M50B30 E85 + 2ximunokka

                      Autossa Holset HX40 super 16-pesällä.
                      Ahtimen herääminen kestää liian kauan ja asialle olisi tarkoitus tehdä jotain

                      Onko porukalla kokemusta miten pakopesän pienennys 14-kokoon vaikuttaa asiaan. -tämä olisi halvin vaihtoehto, mutta auttaako se tarpeeksi, vai vaihdanko suoraan HX35 -kokoluokkaan.
                      -Työkoneen ahtimet saavat väistyä ja katsotaan paremmin heräävää muutenkin tilalle
                      .
                      nyt 1.2bar =621hp 785Nm
                      +500hp alue 4500-7000rpm joten laaja vääntöalue, vääntöpiikin ollessa muistaakseni 5500rpm paikkeilla
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Originally posted by A.I View Post
                        tervehdys.

                        Mielipiteitä tarvitaan ahtimesta
                        kone: M50B30 E85 + 2ximunokka

                        Autossa Holset HX40 super 16-pesällä.
                        Ahtimen herääminen kestää liian kauan ja asialle olisi tarkoitus tehdä jotain

                        Onko porukalla kokemusta miten pakopesän pienennys 14-kokoon vaikuttaa asiaan. -tämä olisi halvin vaihtoehto, mutta auttaako se tarpeeksi, vai vaihdanko suoraan HX35 -kokoluokkaan.
                        -Työkoneen ahtimet saavat väistyä ja katsotaan paremmin heräävää muutenkin tilalle
                        .
                        nyt 1.2bar =621hp 785Nm
                        +500hp alue 4500-7000rpm joten laaja vääntöalue, vääntöpiikin ollessa muistaakseni 5500rpm paikkeilla
                        Ihan mielenkiinnosta, missä kohtaa on 0,5 bar kun isolla vaihteella lähtee vedättämään?
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          Nyt kyllä tarkistaisin nokkien ajotuksen ihan ekana jos kerta tuolla kokoonpanolla huono heräävyys.
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            Originally posted by Suh0 View Post
                            Nyt kyllä tarkistaisin nokkien ajotuksen ihan ekana jos kerta tuolla kokoonpanolla huono heräävyys.
                            molemmat auki 1mm.
                            kyllähän tuo herää, mutta haluan sarjavalmisteauton heräävyyden.


                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Ihan mielenkiinnosta, missä kohtaa on 0,5 bar kun isolla vaihteella lähtee vedättämään?
                            jossain 3700rpm paikkeilla.
                            Herää kyllä aika alhaalta, eli muuten kaikin puolin hyvä, mutta liikaa viivettä.
                            Last edited by Takalo_kari; 05-07-2019, 17:02.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5257
                              • Pirkkala

                              Mitäs nyt tarkoitat viiveellä? Tuohan heräilee varsin hyvin

                              Parhaan heräävyyden ahtimia lienevät ne joita ostaessa laitetaan käsi suhteellisen syvälle taskuun.
                              Mutta yhdellä ahtimella sarjatuotantoauton (puolet vähemmän tehoa) heräävyys lienee tekemätön paikka. Ehkä jollain ihmeellisellä vnt turbolla
                              Last edited by Urpo_rotta; 30-06-2019, 17:53.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Eikö kysyjä kertonut jo selkeästi tavoitteen, eli sarjavalmisteisen moottorin luonne. Ps. turboviive on eri asia kuin herääminen.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎