Originally posted by bmw89
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by peltju36 View PostMitä muutoksia/parannuksia pitää tehdä, että M50 imusarja toimii ahdettuna?
Miten letkut pitää vetää ja tarviiko jotain tulpata jne?
Oon yrittänyt löytää tietoa, mut mitään selvää ohjetta en oo löytänyt. :think
Eli jos olis kuvia tai linkkejä olisin kiitollinenMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Ite liimasin tollasen metallisen letkulähdön ja 1/4 putki kierteitä tein 3kpl imusarjaan lisänipoille. Toi imusarjan muovi tuntu olevan tosi kestävää kierteyttää jos haluaa lisänippoja askarrella,tuskin tarvii liimaa edes. Samalla meni kaasuläppään Alumiinikäyrä johon letkulähtö tk venttiilille. Mutta joo niinku tuossa todettiin se muovinen kestää ihan hyvin siellä.Last edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostIte liimasin tollasen metallisen letkulähdön ja 1/4 putki kierteitä tein 3kpl imusarjaan lisänipoille. Toi imusarjan muovi tuntu olevan tosi kestävää kierteyttää jos haluaa lisänippoja askarrella,tuskin tarvii liimaa edes. Samalla meni kaasuläppään Alumiinikäyrä johon letkulähtö tk venttiilille. Mutta joo niinku tuossa todettiin se muovinen kestää ihan hyvin siellä.
kiitos OOOPEE, Supra^ ja Janne.
Tämä selvensi ja näillä ohjeilla eteenpäin.
Comment
-
-
E46 328i:n vanha massalevy-asetelma kombo ei tykännyt 400Nm väännöstä. Laitoin tilaukseen nyt Sachs 883082001243 asetelman ja 881864999523 massalevyn. Ongelmaksi nyt tuli, että massalevyssä kestää EBAY kauppiaan mukaan 2-3vkoa ja se tietenkin pitäisi saada heti. Olisko jotain muuta hyvää ja kohtuuhintaista levyä (alle 350euroa) vastaavalla speksillä? Tai vinkkiä mistä tuon levyn saisi nopeammin kuin 3vkoa?
VP-motorsport lupailee ainakin netissä näköjään 5päivän toimitusta.Last edited by Yrkesman; 26-06-2019, 20:34.E46 328 HX40 super - Ecumaster Black
Comment
-
-
Originally posted by Yrkesman View PostTai vinkkiä mistä tuon levyn saisi nopeammin kuin 3vkoa?
VP-motorsport lupailee ainakin netissä näköjään 5päivän toimitusta.E46 328 HX40 super - Ecumaster Black
Comment
-
-
tervehdys.
Mielipiteitä tarvitaan ahtimesta
kone: M50B30 E85 + 2ximunokka
Autossa Holset HX40 super 16-pesällä.
Ahtimen herääminen kestää liian kauan ja asialle olisi tarkoitus tehdä jotain
Onko porukalla kokemusta miten pakopesän pienennys 14-kokoon vaikuttaa asiaan. -tämä olisi halvin vaihtoehto, mutta auttaako se tarpeeksi, vai vaihdanko suoraan HX35 -kokoluokkaan.
-Työkoneen ahtimet saavat väistyä ja katsotaan paremmin heräävää muutenkin tilalle
.
nyt 1.2bar =621hp 785Nm
+500hp alue 4500-7000rpm joten laaja vääntöalue, vääntöpiikin ollessa muistaakseni 5500rpm paikkeillaIhan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Posttervehdys.
Mielipiteitä tarvitaan ahtimesta
kone: M50B30 E85 + 2ximunokka
Autossa Holset HX40 super 16-pesällä.
Ahtimen herääminen kestää liian kauan ja asialle olisi tarkoitus tehdä jotain
Onko porukalla kokemusta miten pakopesän pienennys 14-kokoon vaikuttaa asiaan. -tämä olisi halvin vaihtoehto, mutta auttaako se tarpeeksi, vai vaihdanko suoraan HX35 -kokoluokkaan.
-Työkoneen ahtimet saavat väistyä ja katsotaan paremmin heräävää muutenkin tilalle
.
nyt 1.2bar =621hp 785Nm
+500hp alue 4500-7000rpm joten laaja vääntöalue, vääntöpiikin ollessa muistaakseni 5500rpm paikkeillaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Suh0 View PostNyt kyllä tarkistaisin nokkien ajotuksen ihan ekana jos kerta tuolla kokoonpanolla huono heräävyys.
kyllähän tuo herää, mutta haluan sarjavalmisteauton heräävyyden.
Originally posted by Urpo_rotta View PostIhan mielenkiinnosta, missä kohtaa on 0,5 bar kun isolla vaihteella lähtee vedättämään?
Herää kyllä aika alhaalta, eli muuten kaikin puolin hyvä, mutta liikaa viivettä.Last edited by Takalo_kari; 05-07-2019, 17:02.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Mitäs nyt tarkoitat viiveellä? Tuohan heräilee varsin hyvin
Parhaan heräävyyden ahtimia lienevät ne joita ostaessa laitetaan käsi suhteellisen syvälle taskuun.
Mutta yhdellä ahtimella sarjatuotantoauton (puolet vähemmän tehoa) heräävyys lienee tekemätön paikka. Ehkä jollain ihmeellisellä vnt turbollaLast edited by Urpo_rotta; 30-06-2019, 17:53.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment