Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltju36
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 69
    • Laihia

    Originally posted by anteroro View Post
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000...temp-ATF-946ml

    Tällä öljyllä ei hävinnyt vaihteet muutaman varttivedon jälkeen niinkuin tavallisella..
    Okei hyvä tietää.
    Toimiskohan tämä. Näytti olevan motonetis tarjoukses.
    Click image for larger version

Name:	29BC909B-1B27-414F-94BC-3123A0C419EF.jpg
Views:	1
Size:	202.3 KB
ID:	4837944

    Comment

    • ProPioneer
      BTCF Member
      • Nov 2011
      • 41
      • kokkola

      Onko porukalla kokemusta noista FTWL tupla massalevykytkimistä ja onko toimitukset ym pelannu tuolta? nykynen 618 pitäis päivittää pitävempään ni vähän miettiny et kumman laittas sre765 vai tuon tuplalevyn kun hintakin on melkeen sama molemmissa jos uutena ostaa.

      tässä vielä linkki ebayn kautta tuohon:

      https://www.ebay.com/itm/BMW-M50-M52-M54-S50-S54-TWIN-DISC-HIGH-PERFORMANCE-CLUTCH-SET-FTWL-TURBO-STAGE-1/112336465043?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.S EED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D098e7 44403644d87a04633a3740d0ab1%26pid%3D100675%26rk%3D 6%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D174023120362%26it m%3D112336465043%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D238005 7&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci% 3A6a8cf65b-6004-11ea-ad18-74dbd18096af%7Cparentrq%3Ab23c63f11700ad4a6babd259 ffe86290%7Ciid%3A1
      Bmw e36 328i Turbo
      Bmw f31 330d

      Comment

      • TinoTK
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 809
        • Kirkkonummi

        Originally posted by ProPioneer View Post
        Onko porukalla kokemusta noista FTWL tupla massalevykytkimistä ja onko toimitukset ym pelannu tuolta? nykynen 618 pitäis päivittää pitävempään ni vähän miettiny et kumman laittas sre765 vai tuon tuplalevyn kun hintakin on melkeen sama molemmissa jos uutena ostaa.

        tässä vielä linkki ebayn kautta tuohon:

        https://www.ebay.com/itm/BMW-M50-M52-M54-S50-S54-TWIN-DISC-HIGH-PERFORMANCE-CLUTCH-SET-FTWL-TURBO-STAGE-1/112336465043?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.S EED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D098e7 44403644d87a04633a3740d0ab1%26pid%3D100675%26rk%3D 6%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D174023120362%26it m%3D112336465043%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D238005 7&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci% 3A6a8cf65b-6004-11ea-ad18-74dbd18096af%7Cparentrq%3Ab23c63f11700ad4a6babd259 ffe86290%7Ciid%3A1
        Toimitukset ainakin pelaa. Takomännät ostaneena tiedän, mutta kytkimestä ei oo kokemuksia.
        ///BMW M550d LCI

        Comment

        • jussika
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 27
          • Salahmi

          Originally posted by ProPioneer View Post
          Onko porukalla kokemusta noista FTWL tupla massalevykytkimistä ja onko toimitukset ym pelannu tuolta? nykynen 618 pitäis päivittää pitävempään ni vähän miettiny et kumman laittas sre765 vai tuon tuplalevyn kun hintakin on melkeen sama molemmissa jos uutena ostaa.

          tässä vielä linkki ebayn kautta tuohon:

          https://www.ebay.com/itm/BMW-M50-M52-M54-S50-S54-TWIN-DISC-HIGH-PERFORMANCE-CLUTCH-SET-FTWL-TURBO-STAGE-1/112336465043?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.S EED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D098e7 44403644d87a04633a3740d0ab1%26pid%3D100675%26rk%3D 6%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D174023120362%26it m%3D112336465043%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D238005 7&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci% 3A6a8cf65b-6004-11ea-ad18-74dbd18096af%7Cparentrq%3Ab23c63f11700ad4a6babd259 ffe86290%7Ciid%3A1
          Muutaman kesän/tuhatta km ollut käytössä, ei minulla ainakaan ole ollut valittamista. Kevyt käyttää koska vakio paineasetelma. Levyt tosin vähän rallattaa kytkin pohjassa, mutta normaalia kait monilevykytkimille.
          e39 528i hx40

          Comment

          • bumer3
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 186
            • Riihimäki

            mitkät tulpat lähtis kokeilemaan, parin viikon päästä tule säätäjä ja ensimmäinen käynnistys mut sytytystulpat puuttuu vielä

            M50b25 holset 40
            maxxecu VAG TFSI puolat
            e85...
            e36 325i BLACK TAXI
            e39 525i välikelipitkäkatto
            e34 540iA
            ex e34 520i välikelipitkäkatto
            ex sunny talviauto
            ex e34 518i
            ex carina II
            ex civic

            Comment

            • Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

              Originally posted by bumer3 View Post
              mitkät tulpat lähtis kokeilemaan, parin viikon päästä tule säätäjä ja ensimmäinen käynnistys mut sytytystulpat puuttuu vielä

              M50b25 holset 40
              maxxecu VAG TFSI puolat
              e85...
              Tässäkin topicissa on varmaa kymmeniä kertoja mainittu: NGK BCPR7ES
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                En kyl ite ikinä käyttäis ite noita 7-lämpöarvolla olevia tulppia turbo M50:ssä. Kunnon pitkä veto kaasu pohjassa, niin ennakon säädöllä ei ole enää mitään merkitystä. Denso IK27 sellainen perusvarma tulppa noihin.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11089
                  • Oulu

                  Motonetin hyllystä saa sit ihan NGK BCR8ES tulppaa taskurahoilla. Noita saa melkeen 4 yhden IK27:n hinnalla, mitä ei oikeen edes ole hyllyssä missään. On toki vielä pykälää kuumempi kuin IK27, mut parempi kuin seiskan tulppa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    En kyl ite ikinä käyttäis ite noita 7-lämpöarvolla olevia tulppia turbo M50:ssä. Kunnon pitkä veto kaasu pohjassa, niin ennakon säädöllä ei ole enää mitään merkitystä. Denso IK27 sellainen perusvarma tulppa noihin.
                    En halua nyt aloittaa mitään väittelyä taas näistä tulppahommista, niin tyydyn vaan kysymään että montako ja minkätehoisia m50-moottoreita teilläpäin on mennyt rikki noiden bcpr7es-tulppien takia, ja minkälaisessa käytössä ne sitten ovat menneet rikki, mailivedoissa?
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      En kyl ite ikinä käyttäis ite noita 7-lämpöarvolla olevia tulppia turbo M50:ssä. Kunnon pitkä veto kaasu pohjassa, niin ennakon säädöllä ei ole enää mitään merkitystä. Denso IK27 sellainen perusvarma tulppa noihin.
                      Hassua, oikeastaan ainoat tapaukset jossa olen kuullut huonoa on jotain +1000hp 2j hommia, ettei tuo NGK meinaa jaksaa antaa kipinää että pitää siirtyä Iridiumiin, ja sitte samassa teholuokassa jotain tapauksia että olisi mahdollisesti tulppa hajonnu maili vedossa, toki mailin matkalla ton tehosella vehkeellä voi hajota moni muukin asia.

                      Kuuntelen kyllä mielellään mielipiteen aiheesta..
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11089
                        • Oulu

                        O-peksilla kai ei nyt ollu ideana sanoa että pitäs olla iridium tulppa että jaksais sytyttää vaan että kylmempi tulppa jotta se ei rupea pitkässä vedossa hohkaan punasena ja sitä kautta aiheuttaa hehkusytytystä. Mille e85 varsinkin on herkkä.

                        Toisaalta sit iridium tulpassa se terävä iridium kärki käy kuumempana mitä perus kuparitulpan kärki. Niin onko se nyt sekään hyvä sit hehkusytytyksen kannalta :think Oisko kylmä kuparitulppa sittenkin vielä parempi :think

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Exami
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 986
                          • Hyvinkää, Tuusula

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          O-peksilla kai ei nyt ollu ideana sanoa että pitäs olla iridium tulppa että jaksais sytyttää vaan että kylmempi tulppa jotta se ei rupea pitkässä vedossa hohkaan punasena ja sitä kautta aiheuttaa hehkusytytystä. Mille e85 varsinkin on herkkä.

                          Toisaalta sit iridium tulpassa se terävä iridium kärki käy kuumempana mitä perus kuparitulpan kärki. Niin onko se nyt sekään hyvä sit hehkusytytyksen kannalta :think Oisko kylmä kuparitulppa sittenkin vielä parempi :think
                          Noh, varmaan tuon hehkutus tapahtuman takia 2 pykälää kylmempi tulppa..

                          Lähipiirissä aika vähän ollu ongelmia tuon 7 lämpöarvoisen NGK:n kanssa tässä matalien tehojen luokassa 500-800hp, tästä johtuen hieman herättää kysymysmerkkejä noi ongelmat, toki mailia aika harva ajaa.

                          Pitäis varmaan ottaa testiin sarja NGK perus 7 ja 8 ja vaikka Denson vastaava Q22PR-U ja IK27 ajaa perättäiset vedot penkissä ja tarkastella tuloksia. tämäkään tuskin vastaa pitkäjaksosia isoja kuormia kuten mailiajo.

                          Liitteenä clippi denson dokumentista..
                          Attached Files
                          Last edited by Exami; 12-03-2020, 00:14.
                          sigpic
                          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11089
                            • Oulu

                            Hauskaa kun 500-800hp on matalien tehojen luokka nykyään

                            Jos se tulppa on liian kuuma, niin siinä on tuloksena romuna oleva moottori, että sen puoleen kannattaa olla varovainen...

                            Itte oon ajanu NGK BKR7ES, BCPR7ES, BKR9EIX ja BCR8ES tulpilla omassa koneessa. Kaikki on ollu koneen toiminnan kannalta identtisiä, mutta EIX iridium tulpalla tuntu että kylmäkäynnistys alle 0:n oli ehkä helpompi :think Mutta tohon BCR8ES tulppaan olen päätynyt, koska halpa, saa motonetin hyllystä ja suht kylmä.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              En halua nyt aloittaa mitään väittelyä taas näistä tulppahommista, niin tyydyn vaan kysymään että montako ja minkätehoisia m50-moottoreita teilläpäin on mennyt rikki noiden bcpr7es-tulppien takia, ja minkälaisessa käytössä ne sitten ovat menneet rikki, mailivedoissa?
                              Ei niitä rikki ole mennyt yhtään, mutta penkissä huomaa joissakin tapauksissa(yleensä 20-30s säätövetoja), kun moottori ei enää reagoi ennakon säätöön. Mielestäni kohtuu huono merkki koneen toiminnan kannalta, jos tulppa hehkuu sen verran, että ennakon säädöllä ei ole vaikutusta.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • Exami
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 986
                                • Hyvinkää, Tuusula

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Ei niitä rikki ole mennyt yhtään, mutta penkissä huomaa joissakin tapauksissa(yleensä 20-30s säätövetoja), kun moottori ei enää reagoi ennakon säätöön. Mielestäni kohtuu huono merkki koneen toiminnan kannalta, jos tulppa hehkuu sen verran, että ennakon säädöllä ei ole vaikutusta.
                                Ilmeisesti nyt kyse kuitenkin lämpöarvosta enemmän kuin mistään muusta?
                                sigpic
                                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎