Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exami
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 986
    • Hyvinkää, Tuusula

    Ittellä on Turbosmart, monesti noista joutuu hakee moottorille sopivan jousen, että sen toiminta perjaate edes suurinpiirtein täyttyis, muutoin käy niin että ahdin kerkii sakkaamaan ennenku aukee..
    sigpic
    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      Jaa, mulla tuo kiinalainen suhahtelee jo hyvinkin herkästi kun kaasun nostaa, ja aukihan se aina on sillon kun imusarjassa on alipaine...


      Onkos noille olemassa erilaisia toteutustapoja?
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Originally posted by bumer3 View Post
        seiska tulpassa kärkiväli 0,5mm entäs kasi? sama?
        ainakin mun kaseissa jotka eilen hain on 0,5 ja seiskoissa 0,9.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • peltju36
          Bimmer Rookie
          • Sep 2018
          • 69
          • Laihia

          Jees. Kiitos hukkis vastauksista.
          Toinen kysymys.
          Sain käsiini m50nv kannen ja se ois tarkoitus remppailla
          ja laittaa kiinni. Huomasin vain, et palopesien reunoihin
          on luultavasti teräsharjalla onnistuttu hinkkaamaan
          pyöreyttä kun putsattu venttiilejä.
          Sovittelin liekkirengasta ja about 0.2mm pitää höylätä,
          et tulee tasaiseksi.
          Minkä verran noissa kansissa on varaa ottaa pois?
          Tämä kyseinen kansi on vakio mitoissa.
          Kone on m50b28, b28 kampura, b28tu männät ja 135mm nv kanget.

          Comment

          • matke
            BTCF Member
            • Sep 2019
            • 146
            • joensuu

            nyt olis vähä kone suunittelua, olisi tarkotus kadulle rakentaa joko m52b28 tai m50b25 moottori, eli tulee katu autoon tarkotus ottaa siitä noin 300-400 silleen että se kestää, konettta ei vielä ole mutta kannattaako hankkia vanos,nonvanos vai tubvanos? hyödynkö mitää vanoksesta turbo aihiossa?:think mitkä männät ja kanget tollaseen kannattaa ostaa? ei mitää öky hintasia mutta ei kehtaa halvempiakaan että moottorilla olis käyttö ikää ja olisi toimiva paketti.
            moottori ohjauksena maxxecu mietinässä vissiin toimina ratkaisu?:think
            Turbo ? hx40 oli vähä mietinässä? heräilis suht alhaalla 4000rpm?
            Muuta huomioitavaa? eka turbo prokkis niin ei oikein ole tieto taitoa vielä olen näitä monia topickeja kyllä lukenu läpi ja jne mutta aattelin tehdä tälläsen kyselyn vielä.
            harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
            käyttis: e39 530d talvipommi


            Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11079
              • Oulu

              No melkeen kannattais ostaa tuplavanos mylly kun se on m5x sarjasta se kehittynein versio. Vanoksella saa paljonkin hyötyä ahdetussa ja tuplavanoksella vielä enemmän. Sit on vielä parempi jäähdytinneste kierto ja sähköinen termarikin näin niinkuin jotain mainitakseni.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                Kaikista saa tuon tehon tekemättä mitään peruskoneelle... ahtimeksi hx40super varmasti parhain vaihtoehto alle 500e uutena.
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Noille tehoille ehkä jopa mielummin HX35. B25/B28/B30, avaamattomana ja sillä kysyjän mainitsemalla ammevanoksella.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • matke
                    BTCF Member
                    • Sep 2019
                    • 146
                    • joensuu

                    moottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
                    harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
                    käyttis: e39 530d talvipommi


                    Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by matke View Post
                      moottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
                      No ihan ilmaisia ei kuitenkaan kanget ja männätkään ole ja halvimmat ovat alkuperäisiä huonompia luultavammin.

                      Kai tuon verran menee vielä vakio hiluillakin jos tuossa tehossa ajattelit pysyä.

                      Minä en kyllä mistään mitään kokemuksella puhu kun ei yhtään tuollaista turboa ole itsellä.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by matke View Post
                        moottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
                        No sittenhän se lähtee homma taas ihan lapasesta ja alkaa touhutonneja menemään. Siinä tapauksessa varmaan hyvä aloittaa samantien sillä hx40-kokoluokan ahtimella, kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • matke
                          BTCF Member
                          • Sep 2019
                          • 146
                          • joensuu

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          No sittenhän se lähtee homma taas ihan lapasesta ja alkaa touhutonneja menemään. Siinä tapauksessa varmaan hyvä aloittaa samantien sillä hx40-kokoluokan ahtimella, kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.
                          :think niin voi olla, mut mitä kankia ja mäntiä suositelisitta :think
                          harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
                          käyttis: e39 530d talvipommi


                          Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            -----
                            Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:46.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5257
                              • Pirkkala

                              Originally posted by matke View Post
                              :think niin voi olla, mut mitä kankia ja mäntiä suositelisitta :think

                              350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
                              Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.

                              Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.

                              Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.

                              Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseen
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Freak
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2539
                                • .

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
                                Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.

                                Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.

                                Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.

                                Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseen
                                Tuossa kun aiemmin suositelteltiin lähtökohdaksi sitä "ammevanosta" eli m52tub28-moottoria, niin kiertokanget on lujilla 500 hepan tehoilla ja taitavat ollakin se heikoin lenkki niissä moottoreissa. :think Alle neljän sadan pelattaessa pitäisi niilläkin kyllä pärjätä.

                                Jossain topikissa asiasta kovasti keskusteltiin, mutten juuri nyt muista missä..? --> Edit: No tietysti tässä samassa topikissa muutama sivu taakse päin. Post #594 alkaen tulee kokemusperäistä tietoa.
                                Last edited by Freak; 28-03-2020, 11:32. Reason: Sama pää kesät talvet :bang
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎