Ittellä on Turbosmart, monesti noista joutuu hakee moottorille sopivan jousen, että sen toiminta perjaate edes suurinpiirtein täyttyis, muutoin käy niin että ahdin kerkii sakkaamaan ennenku aukee..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jaa, mulla tuo kiinalainen suhahtelee jo hyvinkin herkästi kun kaasun nostaa, ja aukihan se aina on sillon kun imusarjassa on alipaine...
Onkos noille olemassa erilaisia toteutustapoja?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Jees. Kiitos hukkis vastauksista.
Toinen kysymys.
Sain käsiini m50nv kannen ja se ois tarkoitus remppailla
ja laittaa kiinni. Huomasin vain, et palopesien reunoihin
on luultavasti teräsharjalla onnistuttu hinkkaamaan
pyöreyttä kun putsattu venttiilejä.
Sovittelin liekkirengasta ja about 0.2mm pitää höylätä,
et tulee tasaiseksi.
Minkä verran noissa kansissa on varaa ottaa pois?
Tämä kyseinen kansi on vakio mitoissa.
Kone on m50b28, b28 kampura, b28tu männät ja 135mm nv kanget.
Comment
-
-
nyt olis vähä kone suunittelua, olisi tarkotus kadulle rakentaa joko m52b28 tai m50b25 moottori, eli tulee katu autoon tarkotus ottaa siitä noin 300-400 silleen että se kestää, konettta ei vielä ole mutta kannattaako hankkia vanos,nonvanos vai tubvanos? hyödynkö mitää vanoksesta turbo aihiossa?:think mitkä männät ja kanget tollaseen kannattaa ostaa? ei mitää öky hintasia mutta ei kehtaa halvempiakaan että moottorilla olis käyttö ikää ja olisi toimiva paketti.
moottori ohjauksena maxxecu mietinässä vissiin toimina ratkaisu?:think
Turbo ? hx40 oli vähä mietinässä? heräilis suht alhaalla 4000rpm?
Muuta huomioitavaa? eka turbo prokkis niin ei oikein ole tieto taitoa vielä olen näitä monia topickeja kyllä lukenu läpi ja jne mutta aattelin tehdä tälläsen kyselyn vielä.harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
käyttis: e39 530d talvipommi
Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.
Comment
-
-
No melkeen kannattais ostaa tuplavanos mylly kun se on m5x sarjasta se kehittynein versio. Vanoksella saa paljonkin hyötyä ahdetussa ja tuplavanoksella vielä enemmän. Sit on vielä parempi jäähdytinneste kierto ja sähköinen termarikin näin niinkuin jotain mainitakseni.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Noille tehoille ehkä jopa mielummin HX35. B25/B28/B30, avaamattomana ja sillä kysyjän mainitsemalla ammevanoksella.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by matke View Postmoottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
Kai tuon verran menee vielä vakio hiluillakin jos tuossa tehossa ajattelit pysyä.
Minä en kyllä mistään mitään kokemuksella puhu kun ei yhtään tuollaista turboa ole itsellä.
Comment
-
-
Originally posted by matke View Postmoottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:thinkMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo sittenhän se lähtee homma taas ihan lapasesta ja alkaa touhutonneja menemään. Siinä tapauksessa varmaan hyvä aloittaa samantien sillä hx40-kokoluokan ahtimella, kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
käyttis: e39 530d talvipommi
Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.
Comment
-
-
Originally posted by matke View Post:think niin voi olla, mut mitä kankia ja mäntiä suositelisitta :think
350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.
Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.
Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseenE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.
Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.
Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseen
Jossain topikissa asiasta kovasti keskusteltiin, mutten juuri nyt muista missä..? --> Edit: No tietysti tässä samassa topikissa muutama sivu taakse päin. Post #594 alkaen tulee kokemusperäistä tietoa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment