Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    Originally posted by coldfox View Post
    Minkä kokoinen hukkis olisi sopiva perus m50b28 600-700hv moottoriin? Riittääkö 44 millinen?

    Perus KKD 60mm on todettu toimivaksi yli 1000hv seteissäkin.
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • coldfox
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 53
      • porvoo

      Originally posted by Matuh View Post
      Perus KKD 60mm on todettu toimivaksi yli 1000hv seteissäkin.
      Onko pakko olla noin iso? Luulin että pitäis olla pienempi jos ottaa enemmän koneesta irti.

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2718
        • .fi

        Originally posted by coldfox View Post
        Onko pakko olla noin iso? Luulin että pitäis olla pienempi jos ottaa enemmän koneesta irti.
        tämä koon merkitys lienee muuttunut ajoista, jolloin ei eculla niinkään aktiivisesti hukkaporttia
        molempiin suuntiin vielä paineilla ohjailtu jne.:think.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          Kyllä 44mm riittää noille tehoille, mutta tärkiämpää on sijoittelu... suoraan pakopesään on helppo ja hyväksi todettu...
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            Originally posted by jmp2002 View Post
            Kyllä 44mm riittää noille tehoille, mutta tärkiämpää on sijoittelu... suoraan pakopesään on helppo ja hyväksi todettu...
            Jep. Paras tulee, kun asettelee niin että pakokaasujen on yhtä helppo mennä hukkikseen, kuin turboon.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              Originally posted by jmp2002 View Post
              Kyllä 44mm riittää noille tehoille, mutta tärkiämpää on sijoittelu... suoraan pakopesään on helppo ja hyväksi todettu...
              Ei toimi kaikilla ahtimilla optimaalisesti noin.
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • Odto
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 114
                • Suomi

                Mulla on kone kerran lämmitetty 90c lämpötilaan. Onko nyt oikea hetki jälkikiristää kansi? Muutama sivu sitten A.I kiristi kannen lämpimällä koneella, mutta arpin ohje kehottaa kiristämään kylmällä koneella. Mikä on parhaimmaksi todettu tapa?

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Kylmällä koneella

                  Joku voisi vähän avata tätä että miksi pitäisi lämpimänä kirrata jälkikiristys?
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    Originally posted by Odto View Post
                    Mulla on kone kerran lämmitetty 90c lämpötilaan. Onko nyt oikea hetki jälkikiristää kansi? Muutama sivu sitten A.I kiristi kannen lämpimällä koneella, mutta arpin ohje kehottaa kiristämään kylmällä koneella. Mikä on parhaimmaksi todettu tapa?
                    Lue kannentiivisteen valmistajan ohje vielä.

                    Kiristin lämpimänä, kone oli jotain 50'c joten ei se enään kuuma ollut. lue tuosta aiemasta minkä kokoisen hylsyn tarviit että ei mene sähläykseksi.
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • Odto
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 114
                      • Suomi

                      Kansi kiristetty kylmänä ja osa pulteista kiertyi vajaa puoli kierrosta. Hylsy sorvattu 16.8mm kokoon ja sujahti hienosti jokaiselle pultille. Kiitos neuvoista.

                      Comment

                      • coldfox
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2016
                        • 53
                        • porvoo

                        Onko e34 525i vakio jäähdytin tarpeeks tehokas 600hv m50 turbotuksessa?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11131
                          • Oulu

                          Originally posted by coldfox View Post
                          Onko e34 525i vakio jäähdytin tarpeeks tehokas 600hv m50 turbotuksessa?
                          Riippuu käytettävästä flektistä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • coldfox
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 53
                            • porvoo

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Riippuu käytettävästä flektistä.
                            Sähköisen flektin meinasin laittaa ja maxxexu ohjaa lämpötilan mukaan.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11131
                              • Oulu

                              Originally posted by coldfox View Post
                              Sähköisen flektin meinasin laittaa ja maxxexu ohjaa lämpötilan mukaan.
                              Niin vaan niitäkin on niin monenlaisia. Perus littana spal tms. niin ei jäähdy tarpeeksi. Joku 30-40 amppeeria imevä orggis/iso aftermarket, niin alkaa jäähtymään.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3702
                                • Kouvola

                                On kyllä spallissakin vetoja jos ostaa vähän paremman.

                                Enemmän kyllä kiinni varmasti jääähdyttävän massan määrästä. Eli panostaisin kylläkin kunnon Jäähdyttimeen missä reilusti pinta-alaa ja sopivaan termostaattiin. Esim 80C
                                Ja hyvään Tuulitunnelointiin/kotelointiin sille flektille.
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎