Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • airovaurio
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 37
    • Kuopio

    Moi.

    Rata ajossa vakio loiskelevyllä oleva takasumpullinen puottaa öljynpaineet tiukassa jarrutuksessa alle barin. Onko jollakin todettuja toimivia loiskelevyjä/ideoita millä tätä ongelmaa sais korjattua?

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1665
      • vihti

      Originally posted by airovaurio View Post
      Moi.

      Rata ajossa vakio loiskelevyllä oleva takasumpullinen puottaa öljynpaineet tiukassa jarrutuksessa alle barin. Onko jollakin todettuja toimivia loiskelevyjä/ideoita millä tätä ongelmaa sais korjattua?
      Öljyn tasohan näissä menee melkein mittatikun ulottumattomiin jo tyhjäkäynnillä vaikka olis maximiin laitettu, itse ehkä kokeilisin laittaa jotain puoli litraa ”liikaa” öljyä ja kokeilee auttaako tai tuleeko siitä jotain haittaa, näissä m50/m52 taisi olla myös sellainen ominaisuus että korkeilla kierroksilla öljy pakkautuu kanteen (etenkin jos rajotinta nostettu vaikka tonnin) ja s-moottorissa tätä on hillitty jollain kuristimella jossain kannen tulokanavassa tjsp.

      Edit: mulla joskus lorahtanut vahingossa 8litraa m50:piin mitään ongelmia siitä ei seurannut mutta se oli kylläkin vapari eikä sitä ajettu radalla
      Last edited by naikou; 28-06-2022, 18:18.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • cook
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 373
        • Piilossa

        Onko jollain suositella hyvää koneistamoa uudenmaan alueelta, minne voisi tuon lohkon kiikuttaa työnalle? Mahdollisesti samassa paikassa tasapainotus mahdollisuus pyöriville osille.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by cook View Post
          Onko jollain suositella hyvää koneistamoa uudenmaan alueelta, minne voisi tuon lohkon kiikuttaa työnalle? Mahdollisesti samassa paikassa tasapainotus mahdollisuus pyöriville osille.
          Vantaan moottorikoneistamo/Esko. Ei nyt mikään "vie sinne äläkä mihinkään muualle"-tyyppinen suositus, mutta aina on itsellä homma toiminut ja sovitut hommat tehty.

          EDIT: Tasapainotushommat tietenkin ilman muuta Lensu Power Shop, tekee viimeisen päälle.
          Last edited by Supra^; 04-07-2022, 23:17.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            Originally posted by Supra^ View Post
            Vantaan moottorikoneistamo/Esko. Ei nyt mikään "vie sinne äläkä mihinkään muualle"-tyyppinen suositus, mutta aina on itsellä homma toiminut ja sovitut hommat tehty.
            Ja Esko on lomalla elokuun alkuun asti Juuri tänään kävin Karin luona ja se on yksin mestoilla nyt ja ehkä pitää myös jossain kohden putiikkia kokonaan kiinni lomien ajan. Mä olen siis käyttänyt Vantaan Moottorikoneistamoa sen 30 vuotta jo.

            Edit, ja puntitus ei tuolla onnistu. Ei ole konetta siihen. Mutta siinä auttaa https://www.lensupowershop.fi/ siellä on CWT:n laatuvehkeet tasapainotukseen. Lämmin suositus!
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • cook
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 373
              • Piilossa

              Originally posted by kimmon View Post
              Ja Esko on lomalla elokuun alkuun asti Juuri tänään kävin Karin luona ja se on yksin mestoilla nyt ja ehkä pitää myös jossain kohden putiikkia kokonaan kiinni lomien ajan. Mä olen siis käyttänyt Vantaan Moottorikoneistamoa sen 30 vuotta jo.

              Edit, ja puntitus ei tuolla onnistu. Ei ole konetta siihen. Mutta siinä auttaa https://www.lensupowershop.fi/ siellä on CWT:n laatuvehkeet tasapainotukseen. Lämmin suositus!
              Eipä toi nyt niin kuukauden päälle ole, pitää Vantaan moottori koneistamolle soitella tossa ens kuun puolella

              Comment

              • kimmon
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Tuusulantien päässä...

                Originally posted by cook View Post
                Eipä toi nyt niin kuukauden päälle ole, pitää Vantaan moottori koneistamolle soitella tossa ens kuun puolella
                https://www.vamoko.fi/ Pojat kyllä listaa puntitukset valikoimiinsa mutta teettänevät ne alihankintana eli kyllä sä varmaan saat kaiken ns. samalta luukulta
                Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                Comment

                • [Snowboarder]
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 2184
                  • Karstula

                  Mikäs "tavallinen" tulppa näin vuonna 2022 on se paras?Moottorina m52b20 turbo, maxxecu VAG puolilla ohjaimena,RE85 aineena. NGK BCPR7ES? Vai jotain muuta:think
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3701
                    • Kouvola

                    Originally posted by [Snowboarder] View Post
                    Mikäs "tavallinen" tulppa näin vuonna 2022 on se paras?Moottorina m52b20 turbo, maxxecu VAG puolilla ohjaimena,RE85 aineena. NGK BCPR7ES? Vai jotain muuta:think
                    Ei jaksa aina tapalle tulpista ni laita se BCPR7ES...
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Matuh View Post
                      Ei jaksa aina tapalle tulpista ni laita se BCPR7ES...
                      Tai BKR8EIX (jos nyt näihin roolileikkeihin lähetään että swappaillaan mielipiteitä keskenämme ).

                      Jos meinaat paljonkin tehoa puristaa niin BCR8ES pykälää kylmempi, mutta eiköhän tuo BCPR7ES ole tuttu turvallinen hyväksi todettu. Eikä noissa iridiumeissakaan mitään vikaa vissiin ole?
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2184
                        • Karstula

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Tai BKR8EIX (jos nyt näihin roolileikkeihin lähetään että swappaillaan mielipiteitä keskenämme ).

                        Jos meinaat paljonkin tehoa puristaa niin BCR8ES pykälää kylmempi, mutta eiköhän tuo BCPR7ES ole tuttu turvallinen hyväksi todettu. Eikä noissa iridiumeissakaan mitään vikaa vissiin ole?
                        No ei taia ainakaan tuosta omasta b20 paljoo tehoa irrota lähinnä vaihtoehtoja kyselin kun tuota BCPR7ES ei Motonetin hyllyssä ollut kuin 3kpl.. Jos jatkossa tulee vastaava tilanne nii saapahan jotkut ostettua mukaan,eikä tarvii tilaillla tai kierrellä useita kauppoja.

                        Mitäs eroa sit BCPR7ES-11 ja BCPR7ES on? Tuota -11 on näköjään hyllyssäkin.
                        Last edited by [Snowboarder]; 19-07-2022, 16:31.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • harrastaja
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 73
                          • Riihimäki

                          -11 tarkoittaa 1,1mm kärkiväliä.
                          Attached Files
                          https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1665
                            • vihti

                            Originally posted by [Snowboarder] View Post
                            lähinnä vaihtoehtoja kyselin kun tuota BCPR7ES ei Motonetin hyllyssä ollut kuin 3kpl..
                            Denso q22pr-u on tuota bcpr7es vastaava mutta eipä niitäkään joka kaupassa hyllyssä ole
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • L P
                              BTCF Member
                              • Oct 2010
                              • 145
                              • Helsinki

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Kokeilitko auttaako puolien latausajan nosto mitään?

                              Mikä kärkiväli tulpissa on?

                              Sitten tietenkin kaikki moottorinohjauksen asetukset, että onko ne kohdallaan.
                              Mikä moottorinohjaus sulla on?

                              Noh, nyt kohta pari kuukautta myöhemmin oli aikaa ruveta taas romua tutkimaan ja näyttää siltä, että ei hyvältä näytä.



                              Tarkistin nokkien ajotuksen samalla kun jälkikiristin kannen. Molemmat nokat oli aika tarkkaan ~1mm @ YKK.


                              Tulppia katsellessani huomasin, että ne olivat dynon jäljiltä päistä hieman sulaneet. Kuvan tulppa oli huonoin (huom! kärki ei puutu, posliini on vaan irronnut ja tipahtanut tuohon tielle)


                              Tarkastin ajoituksen laittamalla Megasquirtista kiinteän ajoituksen 0:aan ja lamppu näytti, että käy aivan helvetin aikaisella. Vaihdoin triggerasetuksen 324 -> 264, eli 60 astetta myöhäisemmälle ja lamppu näytti YKK:ta.



                              Tässä on tuollainen M20/M52/S54-tyylinen triggeripyörä, missä triggerasetus pitäisi olla 84 astetta. Osaakos joku sanoa, että miksi mulla osuu kohdalleen tuo vasta kun laittaa Megasquirtista 180 astetta enemmän?


                              Tais olla kesän ajelut siinä. Tässä taas hyvä esimerkki, että ei pidä sinne dynolle lähteä, jos ei ole kaikki 100-valmiina. Ajoituslamppu oli työpöydällä valmiina, mutta kiireessä unohtui. Liitteenä epäonnen tulppa.
                              Attached Files
                              Last edited by L P; 26-07-2022, 16:23.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5250
                                • Pirkkala

                                Joo, ei kuulosta hyvälle.

                                Minusta penkittäjän pitäs aina tarkistaa ajoitus, että on oikea ykk kohta tiedossa

                                Mitähän kaikkee sulla on nyt sitten rikki? Voihan se olla että pelkät tulpat sulanu mutta iso riski on siihen että on muutakin rikki
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎