Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5249
    • Pirkkala

    Originally posted by Matuh View Post
    Passaa. Ja jos sulla säädettävä ohjaus eikä toimi ni käännä vaan Outputit toisinpäin.

    Ok, kiitos
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • cook
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 373
      • Piilossa

      Mitäs kannentiivistettä suosittelisitte tuohon m54b30 84.5 porauksella olevaan mottiin. Alkaa olemaan homma siinä vaiheessa, että pitäis alkaa lyömään kasaan, kunhan saa lohkon koneistamolta.

      Meneekö vielä vakiotiivisteellä?

      Comment

      • Oksanen
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 697
        • Nokia

        Originally posted by cook View Post
        Mitäs kannentiivistettä suosittelisitte tuohon m54b30 84.5 porauksella olevaan mottiin. Alkaa olemaan homma siinä vaiheessa, että pitäis alkaa lyömään kasaan, kunhan saa lohkon koneistamolta.

        Meneekö vielä vakiotiivisteellä?
        Victor Reinzin tiivisteessä on 85mm reikä, ja tuo MLS ei kasaan mene joten pitäisi vielä hyvin mennä 84.5 porauksella. Itselläni on tuo vakio 0.7mm paksu "pahvi" turbo M54:ssä, tosin itsellä vakioporaus wisecoille kun sylintereissä ei kulumaa ollut, hoonattiin vaan passeliksi.
        E28 535 1985 (S38B36+K31)

        E36 323 1996

        E46 Compact 2001

        Comment

        • cook
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 373
          • Piilossa

          Originally posted by Oksanen View Post
          Victor Reinzin tiivisteessä on 85mm reikä, ja tuo MLS ei kasaan mene joten pitäisi vielä hyvin mennä 84.5 porauksella. Itselläni on tuo vakio 0.7mm paksu "pahvi" turbo M54:ssä, tosin itsellä vakioporaus wisecoille kun sylintereissä ei kulumaa ollut, hoonattiin vaan passeliksi.
          No mullakin oli ajatuksena hoonaus ja vakiokoon männät, mutta tilanne eskaloitui ihan v...n pahasti budjetti tbo:sta ja kohta on 10ke menny kaikkineen🤯

          Pitääppä hakea vakiotiiviste, kerta sillä pärjää 👍 ellei sit tule muita mielipiteitä tähän asiaan:think

          Comment

          • Oksanen
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 697
            • Nokia

            Originally posted by cook View Post
            No mullakin oli ajatuksena hoonaus ja vakiokoon männät, mutta tilanne eskaloitui ihan v...n pahasti budjetti tbo:sta ja kohta on 10ke menny kaikkineen🤯

            Pitääppä hakea vakiotiiviste, kerta sillä pärjää 👍 ellei sit tule muita mielipiteitä tähän asiaan:think
            Ei se ekan 10ke jälkeen tunnu enää miltään . Itseä jälkeenpäin harmittaa ettei suoraan tullut otettua aihioksi S-moottoria, ei se autoexcelin viimeistä riviä enään oleellisesti olisi nostanut.

            Ja mulla on tosiaan kansipultteina arpit sen vakio MLS kaverina. Tosin ei siitä ny vielä o penkattu kuin 610hp/778nm neitipaineilla. Jostain olen ollut käsittävinäni että arppien kanssa MLS ei olisi oikea ratkaisu etenkään bmw alulohkossa koskapa tiiviste ei painu kasaan ollenkaan jolloin kannenpultin kierteet on kovilla. Itse en laittanut helicoileja ja mutterit sai vedettyä momenttiin ilman että lohkon kierteet antautui. Arppi ei vieläkään taida M5X alulohkoon virallisesti kannenpultteja myydä (ainaakan pari vuotta sitten eivät myyneet) mutta jotkut vauhtiputkat myy, kätevästi ottaen paketeista arpin numerot pois. Olisiko noi olleet oikeasti jonkun nissanin runkopultit tms.
            E28 535 1985 (S38B36+K31)

            E36 323 1996

            E46 Compact 2001

            Comment

            • Kristian malmisuo
              Newbiemmer
              • Sep 2022
              • 25
              • Hämeenlinna

              Moro! Paljos m50b25nv uskaltaa ottaa ulos pumppu bensalla? Athenan pahvi 2mm liekkirenkaat 86mm ja arpit. Laskeskelin tossa ruttuja tolla pahvilla niin 9.56:1 sain näin lyhyellä matikalla laskemalla kansipahvin paksuuden muutoksen ja liekkirenkaiden vaikutuksen suurentamalla hieman palotilaa.. voi olla että meni päin mäntyä mutta tosiaan onko suuntaa antavaa? Ahtopaineetkin voi mainita jos joku avaamattomalla alakerralla myös ajelee.

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1665
                • vihti

                Naku rajalle asti, jos ei ne tehot vielä riitä niin sitten viinaa tankkiin

                Edittiä: tuolla tehokäyrävertailu topicissa näkyy monien setuppeja. Siellä esim. Lähemmäs 600hv vakio m50tu athenalla ja NV männät kestää vielä vähän paremmin niin siitä saa jo osviittaa, bensalla tosiaan nakuraja tulee vastaan ennen kuin moottorin kestävyys
                Last edited by naikou; 01-10-2022, 17:57.
                E39 523i Turbo

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  1,2-1,3bar 450-550hp... alekerta kyllä kestää kunhan ei nakuta..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Kristian malmisuo
                    Newbiemmer
                    • Sep 2022
                    • 25
                    • Hämeenlinna

                    Kiitos vastauksista! Hieman odotettuu enemmän siis mitä ajattelin! Eka kesä (2023) normi bensalla, suunnitelmissa oli ajella ”varmalla” 0.8-1bar ja sen jälkeen voisi suunnitella re85. Ei viitsi kaikkee koittaa nyt yhdessä talvessa tehdä!

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5249
                      • Pirkkala

                      Ajelin 2 kesää avaamattomalla m50nv tehoo oli 430hv ja täysin ehjä oli kone kun sen purin.

                      Arvelen että nv kanki ja mäntä kestää hyvin 500hv kunhan ei nakuta
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Freak
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2532
                        • .

                        Originally posted by Kristian malmisuo View Post
                        Kiitos vastauksista! Hieman odotettuu enemmän siis mitä ajattelin! Eka kesä (2023) normi bensalla, suunnitelmissa oli ajella ”varmalla” 0.8-1bar ja sen jälkeen voisi suunnitella re85. Ei viitsi kaikkee koittaa nyt yhdessä talvessa tehdä!
                        Mikä purkki sulla ohjaa moottoria? Se ja varsinkin sen säätö määrittää hyvin pitkälti miten moottori tulee kestämään. Re85 antaa paljon enemmän pelivaraa. En näe mitään syytä miksei siihen voisi siirtyä heti. Miksi ensin tehdä bensalle kaikki ja sitten uudestaan etanolille? Turhaa säätöä ja osien ostamista.
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • Kristian malmisuo
                          Newbiemmer
                          • Sep 2022
                          • 25
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by Freak View Post
                          Mikä purkki sulla ohjaa moottoria? Se ja varsinkin sen säätö määrittää hyvin pitkälti miten moottori tulee kestämään. Re85 antaa paljon enemmän pelivaraa. En näe mitään syytä miksei siihen voisi siirtyä heti. Miksi ensin tehdä bensalle kaikki ja sitten uudestaan etanolille? Turhaa säätöä ja osien ostamista.
                          Kdfi 1.4, ja miksi en suoraan siirtynyt re85 on siinä että ostin e34 jota oli alettu ahtamaan ja ostin näkemättä auton 450km päästä ja tähän mennessä tullut ilmi että jako on edellisen toimesta laitettu niin pieleen että pako venttiilit ovat haukanneet sylinterin seinämää kun männät vääntäneet ne, kdfin lambdan portti palanut oikosulussa niin että paikallinen sähköfirma jossa tehdään juotatuksii ei alkanut edes yrittämään ja nosti kädet pystyyn joten uusi täytyy ostaa, pako venttiilit kierot, männät entiset.. joten sanotaanko että näitä taka pakkeja kun tulee joka kerta kun sitä alkaa korjaamaan/tutkimaan niin ensi sijaisen tärkeää olis nyt saada edes moottori käynti kuntoon. En kyllä kadu ostoa vaikka kaikki onkin mennyt päin prinkkalaa, edullinen oli.
                          Last edited by Kristian malmisuo; 02-10-2022, 00:28.

                          Comment

                          • Kristian malmisuo
                            Newbiemmer
                            • Sep 2022
                            • 25
                            • Hämeenlinna

                            Vanhan omistajan toimesta siis laitettu öljyn lähtö ahtimelle ja paluu, ahtimena scanian garretti millä voi heittää vesilintua suuruutensa vuoksi.. mutta suuttimet olivat puheitten mukaan deka 680cc, aem pumppu tankissa, turbo pakosarja, kova vauhtis ja “joku” sintteri joten koska kori on suhkot hyvä kuntoinen ja koitettu maalatakkin jotenkin muutama vuos sitten niin en nähnyt pahaksi maksaa korin hintaa koko läjästä

                            Comment

                            • [Snowboarder]
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 2184
                              • Karstula

                              Mitä se nyt sit vaatii enemmän RE85 tehtynä kuin bensalle? Itsellä avaamaton m52b20 ,maxxeculla, EV14 870cc suuttimet (nämä tähän todennäköisesti liian isot) ,044 kopio pumppu,alumiini "turvatankki"(ei välttämättä RE85 se paras materiaali,vaahto otettu pois)Vaikka en itse vielä juuri moottorinohjauksen säädöistä ymmärräkään niin kyllä sen pienellä avustuksella sai näpyteltyy käynti kuntoon ja pystyy ajamaankin. Penkissä ei ole vielä käynyt,jäänee ensikevääseen. Itsellä ei käynyt edes mielessä että oisin ensimmäisenä tehnyt bensalle ja sen jälkeen RE85..
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3701
                                • Kouvola

                                Originally posted by naikou View Post
                                Naku rajalle asti, jos ei ne tehot vielä riitä niin sitten viinaa tankkiin

                                Edittiä: tuolla tehokäyrävertailu topicissa näkyy monien setuppeja. Siellä esim. Lähemmäs 600hv vakio m50tu athenalla ja NV männät kestää vielä vähän paremmin niin siitä saa jo osviittaa, bensalla tosiaan nakuraja tulee vastaan ennen kuin moottorin kestävyys
                                Millähän perusteella NV mäntä kestää enemmän kuin Vanos mäntä? ......

                                Eipähän se KDFI purkki määritä kestoa vaan säädöt, jos se naulaa ni se naulaa...
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎