Koska moni sanoo että puristussuhde olisi sen 9 tai alle turbo käyttöön hyvä. Ampilta aikanaan kysyin mäntiä näille spekseille ja he suosittelivat näitä. Â
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Jep. Lohko on sen millin korkeampi ja tiiviste millin matalampi. Et plus, miinus nolla.Originally posted by Freak View PostEikös m52tu:ssa ollut myös korkeampi lohko matalempien kannentiivisteiden vastapainoksi? Mäntien puristuskorkeudet ovat kuitenkin samaan luokkaa vanhempien mallien kanssa. Mutta miksi yleensäkään 8,5:1 puristukset? Petroolillako meinasit ajaa..?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Riippuu millä polttoaineella ajan. Normi ysikasilla joo. Mut jos haluat sen kestävän, niin ajaa viinalla ja siinä voi käyttää reilusti korkeampiakin puristuksia. Nimimerkillä 12:1 purkat koneessa.Originally posted by Bm-w View PostKoska moni sanoo että puristussuhde olisi sen 9 tai alle turbo käyttöön hyvä. Ampilta aikanaan kysyin mäntiä näille spekseille ja he suosittelivat näitä.ÂÂ ÂÂ
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Netti on täynnä laskureita. Esim tossa yks: http://www.csgnetwork.com/compcalc.htmlOriginally posted by Bm-w View Post
Jos dekistä ottaa 1 tai 2mm pois niin mihin puristukset silloin asettuu?
Tähtää arvot niin, että saat esim. vakio puristukset ja sit voi säädellä kansipahvin paksuutta ja deck clearancea, niin saat katsottua noita.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Oleppa sitten tarkkana niiden speksien kanssa. En voi ymmärtää miksi mäntien valmistajat ei ilmoita millä tiivisteellä ilmoituksessa mainittu puristussuhde toteutuu.
MITTAA männän päälle ja palotilaan jäävä tilavuus ennen kun kasaat konetta.
Nimimerkillä kaksi kertaa kusetettu.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Saisko tästä hieman lisätietoa? Kiinnostaisi mikä kokoonpano on ollut.Originally posted by Urpo_rotta View PostOleppa sitten tarkkana niiden speksien kanssa. En voi ymmärtää miksi mäntien valmistajat ei ilmoita millä tiivisteellä ilmoituksessa mainittu puristussuhde toteutuu.
MITTAA männän päälle ja palotilaan jäävä tilavuus ennen kun kasaat konetta.
Nimimerkillä kaksi kertaa kusetettu.
Comment
-
Nyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
Kysymykset siis kuuluvatkin:
- AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
- Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
- Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.
En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.
Comment
-
Saa vielä suomeen, ainakin ~1kk sitten. Tulee latvian kautta ja melko hitaasti (3-4vko toimitusaika).Originally posted by _ville View PostNyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
Kysymykset siis kuuluvatkin:
- AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
- Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
- Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.
En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
Itselle valikoitui wisecot saatavuuden takia ja olivat nimenomaan 2618 matskua. Täysin katupeli myös itsellä eikä ole mitään ongelmia ollut kun porattiin valmistajan specsiin.Originally posted by _ville View PostNyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
Kysymykset siis kuuluvatkin:
- AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
- Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
- Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.
En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.F11 530d individual Brewster Green
-2016.
E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
-1994.
Ascona B M20 Powered
-1978.
Comment
-
Onkos wisecot kuinka äänekkäät kylmäkäynnistyksessä? Käsittääkseni 2618 vaatii tuplasti suuremman välyksen kuin 4032.Originally posted by EtuX View Post
Itselle valikoitui wisecot saatavuuden takia ja olivat nimenomaan 2618 matskua. Täysin katupeli myös itsellä eikä ole mitään ongelmia ollut kun porattiin valmistajan specsiin.
Comment
-
Aika paljon saa olla oman kokemuksen mukaan välystä ennen kun alkaa huomattavasti kylmänä ääntämään, 0.1mm valittiin välykseksi tällä kertaa ja on toiminut ongelmitta.Originally posted by _ville View Post
Onkos wisecot kuinka äänekkäät kylmäkäynnistyksessä? Käsittääkseni 2618 vaatii tuplasti suuremman välyksen kuin 4032.
Tuo sylinterin kylmä välys on niin paljon käyttökohteesta ja tekijästä kiinni että ei ole ihan noin mustavalkoista.
Käytännössä noin 15% pienemmällä välyksellä pystyy menemään 4032 seoksella jos käyttökohde pysyy samana, yleensä valmistajat kauppaavat tuota 2618 mäntää vakiona kun takomäntää haetaan sen paremman kestävyyden takia.
Tässä on hyvä JE pistonsin artikkeli aiheesta https://www.jepistons.com/je-auto-bl...l-differences/F11 530d individual Brewster Green
-2016.
E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
-1994.
Ascona B M20 Powered
-1978.
Comment
-
Kovasti näyttää siltä, että pistän amp44 männät tilaukseen. Resepti olisi siis seuraava:
84,5 poraukselle
32,5 puristuskorkeus
7 cc kuoppa
Kommentteja näistä? Venttiilikolojen syvyyttä täytyisi hieman vielä speksailla. Äkkiseltään 2mm imu ja 1,5 pako voisi olla hehtaarilla, mutta tähän kuulisin mieluusti neuvoja. Tai jos jollain on m50b25tu moottorin vakiomännistä syvyydet.
Moottorin kokoonpano:
M50b25 kampi ja 140mm veivit. Puristukset tarkoitus olla noin 9,1:1 2mm athenalla.
Comment
Comment