Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
mitkäs laatikot sitten on kestäviä? Itse ainakaan luota lainkaan noihin dieselien yhteydessä oleviin laatikoihin, tämäkin foorumi täynnä topiceja joissa kummastellaan niiden räjähtämistä
Mul on karvan verran alle 500tkm ajettu 528ia E39 ´96 ja sen tomaatti pelaa kuin ajatus. Tiedä sitten onko sitä joskus sörkitty, mutta kunnossa se on.Last edited by BMW; 19-07-2011, 21:56.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View Postmitkäs laatikot sitten on kestäviä?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKaikki saa rikki ja dieseleitä on automaattina paljon enemmän ku bensoja. Turha jännittää, ei ne askirempat perushuoltoon kuulu yhdessäkään automallissa.VOOORT
K7 gsx-r 1000 rata
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostKyllä ne on arkipäivää, viikoittain tulee korjattavaksi. Vähemmän gm askeja mulla on ollut huollossa, reilusti myös x5 ja 7 sarjan askeja.
Ihan mielenkiinnosta, tuleeko näitä E38:n askeja paljon korjattavaksi ja paljonko mahdollisesti on ollut auton mittarissa, kun laatikko on mennyt?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostPaljonkos tuollainen laatikon korjaaminen noin suunnilleen tänä päivänä kustantaa? Otetaan esimerkiksi vaikka tuollainen seiskan aski. Itse kun olen kuullut kauhutarinoita, että jopa 5000€ on joku saanut laihdutettua lompakkoaan, kun on laatikko pettänyt.
Ihan mielenkiinnosta, tuleeko näitä E38:n askeja paljon korjattavaksi ja paljonko mahdollisesti on ollut auton mittarissa, kun laatikko on mennyt?
Originally posted by BMW View Postmitkäs laatikot sitten on kestäviä? Itse ainakaan luota lainkaan noihin dieselien yhteydessä oleviin laatikoihin, tämäkin foorumi täynnä topiceja joissa kummastellaan niiden räjähtämistä
Mul on karvan verran alle 500tkm ajettu 528ia E39 ´96 ja sen tomaatti pelaa kuin ajatus. Tiedä sitten onko sitä joskus sörkitty, mutta kunnossa se on.
itse kallistun 5hp24 ja 5hp19 puolelle vahvuudessaan ja voimankestossa. tosin 6hp26 alkaa olemaan jo metallilevyiltään, pakoiltaan yms kovilta osilta vahvempia joten odotan niiden kestävän enemmän rasitusta ja lämpöä.
eniten on ollut bmw:n askeista ZF 5hp18, ZF 5hp30 ja GM 5L40E
GM:än askeissa (esim 5L40E) tuntuu olevan tehonkesto aika max. vakio 530D, 730D ja x5 3LD. tässäkin yksi x5 juuri lastutettu, ajettu pari viikkoa ja aski leiponut. pakan akseli oli vääntynyt viinipullon korkinavaajan muotoiseksi. itselleni en ottaisi gm:än askia mihinkään autoon.Last edited by esa`pentula; 19-07-2011, 22:23.
Comment
-
-
Eiköös 730d aski oo zf:ää olluExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
jep, 5hp24. 530D:ssä useimmiten GM 5L40E.
Edit: onko kaikki 730d zf askilla?Last edited by esa`pentula; 20-07-2011, 09:29.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostGM:än askeissa (esim 5L40E) tuntuu olevan tehonkesto aika max. vakio 530D, 730D ja x5 3LD.
Toki kaiken saa rikki taitamattomuudellaan.
Noissa tomaatinpurkukuvissa näkyi yhdessä taustalla hammasrataspari päätylevyssä. oliko Eatonin kompura? Mitä niissä kuluu ja onko syytä huoltaa?---
Comment
-
-
En sitä väitä, etteikö voisi kestääkkin. Huollosta ja ajotavastahan se on kiinni enimmäkseen.
Juu, eaton m90. Ei oo asiakkaan, ihan omia hommia. Kai noissa kovimmalla on se kumi joka tulee rattaan päähän, voisin kuvitella. Omasta m62 vaihdoin kaikki laakerit ja stefat, ei ollut mitään syytä eikä näyttänyt kulumaakaan olevan, mutta parempi ne oli vaihtaa kun ahdin oli pöydällä. Huoltosarja makso sen 100e ja uudet öljyt tuli vielä mukaan joten ei todellakaan paha kun ahtimen yhteis hinnaksi tuli 350e sisältäen kaikki laakerit, stefat ja öljyt.
Edit: gm ilmoittaa max tehon kestoksi 360nm. suositushan se vain on, mutta naurettavan pieni.Last edited by esa`pentula; 21-07-2011, 10:04.
Comment
-
Comment