Kyllä huuhtelemalla vaihto tehdään. Tosin itse vaihtoa en tee, koska ei ole siihen tarkoitukseen käypää paikkaa, ja muutenkaan en oikein uskalla itse mennä värkkämään tuon kanssa Täältä torniosta kun löytyi paja, jossa on kokemusta juurikin noista laitteista, niin vien sinne.
Pitäiskö mun lähteä sinne työpäivän jälkeen konsultiksi?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Onnistuuko tuo laatikon öljynvaihto huuhtelemalla ilman mitään erikoistyökaluja/laitteita? Pitäis kans jossain välissä nuo laatikkoöljyt vaihtaa, mutta täälläpäin ei tahdo pajat olla halukkaita huuhteluvaihtoon. Vaihtavat vain sen mikä ulos tulee ilman kikkailuja.
Ajattelin jos tuon vaihdon suorittais itse... Öljyn lisäksi siis pitää uusia suodatin ja öljypohjan tiiviste? Oliko muuta?
Onnistuuko tuo laatikon öljynvaihto huuhtelemalla ilman mitään erikoistyökaluja/laitteita? Pitäis kans jossain välissä nuo laatikkoöljyt vaihtaa, mutta täälläpäin ei tahdo pajat olla halukkaita huuhteluvaihtoon. Vaihtavat vain sen mikä ulos tulee ilman kikkailuja.
Ajattelin jos tuon vaihdon suorittais itse... Öljyn lisäksi siis pitää uusia suodatin ja öljypohjan tiiviste? Oliko muuta?
Selaa topikkia taaksepäin, löytyy ainakin allekirjoittaneen toimesta projektikertomusta ja ohjeita.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Millä se oikean öljymäärän tietää tuosta steppi laatikosta jos huuhtelemalla vaihtaa?
Kun olet huuhtelut ja muut toimet suorittanut, niin yksinkertaistettuna: kun laatikko ja öljyt ovat käyntilämpöiset, niin öljymäärä on oikea, kun sitä tihkuu täyttöreiästä. Sen mukaan siis lopullinen täyttö. Ihan näin simppeli se juttu ei ole, vaan siinä on muutama työvaihe oikean määrän varmistamiseksi. Ohjeet löytyvät jostain päin foorumia sekä itse löysin ZF:n ohjeet netistä aika helposti.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Sori kaverit, mutta melkein tulee liikenneturvan mainos mieleen. Ja KLIKETI KLIK
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Sori kaverit, mutta melkein tulee liikenneturvan mainos mieleen. Ja KLIKETI KLIK
Juu, eipä koko topickia jaksanut lukea läpi. Kiitoksia linkistä. Vielä sellaista, että kylmänä mulla 1:ltä 2:lle vaihtaessa nyppää hiukan karkeasti. Onko tuo ihan normaalia vanhoilla öljyillä ajettaessa, ja onko tuohon luvassa parannusta öljynvaihdolla? Lueskelin että sulla oli vaihdot hiukan pehmenneet...
Onkos nuo Petro-Canada ATF D3M öljyt vastaavat kuin orkkis? Siis 20L hintaan 69e? Aika halpaa...
Juu, eipä koko topickia jaksanut lukea läpi. Kiitoksia linkistä. Vielä sellaista, että kylmänä mulla 1:ltä 2:lle vaihtaessa nyppää hiukan karkeasti. Onko tuo ihan normaalia vanhoilla öljyillä ajettaessa, ja onko tuohon luvassa parannusta öljynvaihdolla? Lueskelin että sulla oli vaihdot hiukan pehmenneet...
Aavistuksen tosiaan pehmenivät. Kyllä nämä tahtoo kylmillä (jäykillä) öljyillä karkeammin vaihtaa.
Onkos nuo Petro-Canada ATF D3M öljyt vastaavat kuin orkkis? Siis 20L hintaan 69e? Aika halpaa...
Ei ole identtistä tavaraa, mutta täyttää vaaditut speksit (Dexron III -H). Petro-Canada taisi muuten olla ensimmäinen valmistaja, joka on saanut hyväksynnän uusimmalle Dexron-VI luokitukselle. Tuotakin öljyä voisi käyttää, kylmäominaisuuksiltaan hieman III -H:ta parempi. Sitä ei vain tahdo saada Euroopasta muuten kuin merkkiorganisaatioiden kautta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Pitäiskö mun lähteä sinne työpäivän jälkeen konsultiksi?
Otanpa sinun ohjeet mukaan ja kysyn tekevätkö juuri tuolla tavalla, kun käyn aikaa utelemassa. Jos näyttää siltä että mekaanikolla ui peukku suuhun, tai homma kusee reisille, niin hälytän sinut sitten järjeksi
"MURPHY'S LAW" "Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way"
Ei ole identtistä tavaraa, mutta täyttää vaaditut speksit (Dexron III -H). Petro-Canada taisi muuten olla ensimmäinen valmistaja, joka on saanut hyväksynnän uusimmalle Dexron-VI luokitukselle. Tuotakin öljyä voisi käyttää, kylmäominaisuuksiltaan hieman III -H:ta parempi. Sitä ei vain tahdo saada Euroopasta muuten kuin merkkiorganisaatioiden kautta.
Ok, eipä taida noilla kylmäominaisuuksilla olla niin väliä näillä talvikeleillä. Luulisi näillä sun hyvillä ohjeilla tosiaan selviävän itse vaihdosta. Pitää vain löytää nosturihalli jostain... Kaikki tarvittavat hilut ilmeisesti sisältyivät suodatinpakettiin?
Kaikki tarvittavat hilut ilmeisesti sisältyivät suodatinpakettiin?
Jos suodatinpaketin ostaa merkkitiskiltä, siihen kuuluu suodattimen lisäksi öljypohjan tiiviste ja uudet pultit. Pohja- ja täyttöpropun tiivisteitä siinä ei ole, mutta ainakin minulla ne oli neitseellisessä kunnossa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ok, eipä taida noilla kylmäominaisuuksilla olla niin väliä näillä talvikeleillä. Luulisi näillä sun hyvillä ohjeilla tosiaan selviävän itse vaihdosta. Pitää vain löytää nosturihalli jostain... Kaikki tarvittavat hilut ilmeisesti sisältyivät suodatinpakettiin?
Juu, eipä koko topickia jaksanut lukea läpi. Kiitoksia linkistä. Vielä sellaista, että kylmänä mulla 1:ltä 2:lle vaihtaessa nyppää hiukan karkeasti. Onko tuo ihan normaalia vanhoilla öljyillä ajettaessa, ja onko tuohon luvassa parannusta öljynvaihdolla? Lueskelin että sulla oli vaihdot hiukan pehmenneet...
Onkos nuo Petro-Canada ATF D3M öljyt vastaavat kuin orkkis? Siis 20L hintaan 69e? Aika halpaa...
Omassa autossa öljynvaihdon jälkeen on vaihdot tapahtuneet täsmälläsemmin ja pehmeämmin mutta satunnaisesti kylmänä nyppäsee 1:ltä 2:lle vaihtaessa. Taitaa olla vain ominaisuus ei joka ei muutu öljyjä vaihtamalla.
Omassa autossa öljynvaihdon jälkeen on vaihdot tapahtuneet täsmälläsemmin ja pehmeämmin mutta satunnaisesti kylmänä nyppäsee 1:ltä 2:lle vaihtaessa. Taitaa olla vain ominaisuus ei joka ei muutu öljyjä vaihtamalla.
Minulla on varmasti ihan eri aski kyseessä (5HP19), mutta tuo nykäisy kuulostaa tutulta. Käykö sinulla niin, kun aski on kylmä, että ensimmäisessä (rauhallisessa) ja ehkä toisessa liikkeellelähdössä ykkönen ikään kuin luistaa ja sitten kun saa kakkosen silmään, niin siinä sitten nykäisee?
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Omassa autossa öljynvaihdon jälkeen on vaihdot tapahtuneet täsmälläsemmin ja pehmeämmin mutta satunnaisesti kylmänä nyppäsee 1:ltä 2:lle vaihtaessa. Taitaa olla vain ominaisuus ei joka ei muutu öljyjä vaihtamalla.
Mullakin kylmänä nyppää selvästi vaihtaessa 1-2. Olen hiljattain vaihdattanut öljyt atlootaan eikä se juurikaan muuttunut. Hivenen pehmeni kuten kaikki muutkin vaihdot. Taitaa tuo olla enemmän ominaisuus kuin vika.
Comment