Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by Nisti View Post
    Kyllä huuhtelemalla vaihto tehdään. Tosin itse vaihtoa en tee, koska ei ole siihen tarkoitukseen käypää paikkaa, ja muutenkaan en oikein uskalla itse mennä värkkämään tuon kanssa Täältä torniosta kun löytyi paja, jossa on kokemusta juurikin noista laitteista, niin vien sinne.
    Pitäiskö mun lähteä sinne työpäivän jälkeen konsultiksi?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Onnistuuko tuo laatikon öljynvaihto huuhtelemalla ilman mitään erikoistyökaluja/laitteita? Pitäis kans jossain välissä nuo laatikkoöljyt vaihtaa, mutta täälläpäin ei tahdo pajat olla halukkaita huuhteluvaihtoon. Vaihtavat vain sen mikä ulos tulee ilman kikkailuja.

      Ajattelin jos tuon vaihdon suorittais itse... Öljyn lisäksi siis pitää uusia suodatin ja öljypohjan tiiviste? Oliko muuta?
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by Thuppu View Post
        Onnistuuko tuo laatikon öljynvaihto huuhtelemalla ilman mitään erikoistyökaluja/laitteita? Pitäis kans jossain välissä nuo laatikkoöljyt vaihtaa, mutta täälläpäin ei tahdo pajat olla halukkaita huuhteluvaihtoon. Vaihtavat vain sen mikä ulos tulee ilman kikkailuja.

        Ajattelin jos tuon vaihdon suorittais itse... Öljyn lisäksi siis pitää uusia suodatin ja öljypohjan tiiviste? Oliko muuta?
        Selaa topikkia taaksepäin, löytyy ainakin allekirjoittaneen toimesta projektikertomusta ja ohjeita.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Millä se oikean öljymäärän tietää tuosta steppi laatikosta jos huuhtelemalla vaihtaa?

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 938
            • Espoo

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Millä se oikean öljymäärän tietää tuosta steppi laatikosta jos huuhtelemalla vaihtaa?
            Kun olet huuhtelut ja muut toimet suorittanut, niin yksinkertaistettuna: kun laatikko ja öljyt ovat käyntilämpöiset, niin öljymäärä on oikea, kun sitä tihkuu täyttöreiästä. Sen mukaan siis lopullinen täyttö. Ihan näin simppeli se juttu ei ole, vaan siinä on muutama työvaihe oikean määrän varmistamiseksi. Ohjeet löytyvät jostain päin foorumia sekä itse löysin ZF:n ohjeet netistä aika helposti.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              Sori kaverit, mutta melkein tulee liikenneturvan mainos mieleen. Ja KLIKETI KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Originally posted by Clavurion View Post
                Sori kaverit, mutta melkein tulee liikenneturvan mainos mieleen. Ja KLIKETI KLIK
                Juu, eipä koko topickia jaksanut lukea läpi. Kiitoksia linkistä. Vielä sellaista, että kylmänä mulla 1:ltä 2:lle vaihtaessa nyppää hiukan karkeasti. Onko tuo ihan normaalia vanhoilla öljyillä ajettaessa, ja onko tuohon luvassa parannusta öljynvaihdolla? Lueskelin että sulla oli vaihdot hiukan pehmenneet...

                Onkos nuo Petro-Canada ATF D3M öljyt vastaavat kuin orkkis? Siis 20L hintaan 69e? Aika halpaa...
                Last edited by Thuppu; 07-02-2008, 13:35.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Juu, eipä koko topickia jaksanut lukea läpi. Kiitoksia linkistä. Vielä sellaista, että kylmänä mulla 1:ltä 2:lle vaihtaessa nyppää hiukan karkeasti. Onko tuo ihan normaalia vanhoilla öljyillä ajettaessa, ja onko tuohon luvassa parannusta öljynvaihdolla? Lueskelin että sulla oli vaihdot hiukan pehmenneet...
                  Aavistuksen tosiaan pehmenivät. Kyllä nämä tahtoo kylmillä (jäykillä) öljyillä karkeammin vaihtaa.
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Onkos nuo Petro-Canada ATF D3M öljyt vastaavat kuin orkkis? Siis 20L hintaan 69e? Aika halpaa...
                  Ei ole identtistä tavaraa, mutta täyttää vaaditut speksit (Dexron III -H). Petro-Canada taisi muuten olla ensimmäinen valmistaja, joka on saanut hyväksynnän uusimmalle Dexron-VI luokitukselle. Tuotakin öljyä voisi käyttää, kylmäominaisuuksiltaan hieman III -H:ta parempi. Sitä ei vain tahdo saada Euroopasta muuten kuin merkkiorganisaatioiden kautta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Nisti
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 705
                    • På Gränsen

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Pitäiskö mun lähteä sinne työpäivän jälkeen konsultiksi?
                    Otanpa sinun ohjeet mukaan ja kysyn tekevätkö juuri tuolla tavalla, kun käyn aikaa utelemassa. Jos näyttää siltä että mekaanikolla ui peukku suuhun, tai homma kusee reisille, niin hälytän sinut sitten järjeksi
                    "MURPHY'S LAW"
                    "Whatever can go wrong will go wrong,
                    and at the worst possible time,
                    in the worst possible way"

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Ei ole identtistä tavaraa, mutta täyttää vaaditut speksit (Dexron III -H). Petro-Canada taisi muuten olla ensimmäinen valmistaja, joka on saanut hyväksynnän uusimmalle Dexron-VI luokitukselle. Tuotakin öljyä voisi käyttää, kylmäominaisuuksiltaan hieman III -H:ta parempi. Sitä ei vain tahdo saada Euroopasta muuten kuin merkkiorganisaatioiden kautta.
                      Ok, eipä taida noilla kylmäominaisuuksilla olla niin väliä näillä talvikeleillä. Luulisi näillä sun hyvillä ohjeilla tosiaan selviävän itse vaihdosta. Pitää vain löytää nosturihalli jostain... Kaikki tarvittavat hilut ilmeisesti sisältyivät suodatinpakettiin?
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Kaikki tarvittavat hilut ilmeisesti sisältyivät suodatinpakettiin?
                        Jos suodatinpaketin ostaa merkkitiskiltä, siihen kuuluu suodattimen lisäksi öljypohjan tiiviste ja uudet pultit. Pohja- ja täyttöpropun tiivisteitä siinä ei ole, mutta ainakin minulla ne oli neitseellisessä kunnossa.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • micci
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 95

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Ok, eipä taida noilla kylmäominaisuuksilla olla niin väliä näillä talvikeleillä. Luulisi näillä sun hyvillä ohjeilla tosiaan selviävän itse vaihdosta. Pitää vain löytää nosturihalli jostain... Kaikki tarvittavat hilut ilmeisesti sisältyivät suodatinpakettiin?
                          Vaihda mullekin jos Vaasassa meinaat vaihtaa.
                          525TDS A -98 Touring

                          Comment

                          • Delphin
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 231
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Juu, eipä koko topickia jaksanut lukea läpi. Kiitoksia linkistä. Vielä sellaista, että kylmänä mulla 1:ltä 2:lle vaihtaessa nyppää hiukan karkeasti. Onko tuo ihan normaalia vanhoilla öljyillä ajettaessa, ja onko tuohon luvassa parannusta öljynvaihdolla? Lueskelin että sulla oli vaihdot hiukan pehmenneet...

                            Onkos nuo Petro-Canada ATF D3M öljyt vastaavat kuin orkkis? Siis 20L hintaan 69e? Aika halpaa...
                            Omassa autossa öljynvaihdon jälkeen on vaihdot tapahtuneet täsmälläsemmin ja pehmeämmin mutta satunnaisesti kylmänä nyppäsee 1:ltä 2:lle vaihtaessa. Taitaa olla vain ominaisuus ei joka ei muutu öljyjä vaihtamalla.
                            Vanhoja katiskoja.

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 938
                              • Espoo

                              Originally posted by Delphin View Post
                              Omassa autossa öljynvaihdon jälkeen on vaihdot tapahtuneet täsmälläsemmin ja pehmeämmin mutta satunnaisesti kylmänä nyppäsee 1:ltä 2:lle vaihtaessa. Taitaa olla vain ominaisuus ei joka ei muutu öljyjä vaihtamalla.
                              Minulla on varmasti ihan eri aski kyseessä (5HP19), mutta tuo nykäisy kuulostaa tutulta. Käykö sinulla niin, kun aski on kylmä, että ensimmäisessä (rauhallisessa) ja ehkä toisessa liikkeellelähdössä ykkönen ikään kuin luistaa ja sitten kun saa kakkosen silmään, niin siinä sitten nykäisee?
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • toperi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2007
                                • 105

                                Originally posted by Delphin View Post
                                Omassa autossa öljynvaihdon jälkeen on vaihdot tapahtuneet täsmälläsemmin ja pehmeämmin mutta satunnaisesti kylmänä nyppäsee 1:ltä 2:lle vaihtaessa. Taitaa olla vain ominaisuus ei joka ei muutu öljyjä vaihtamalla.

                                Mullakin kylmänä nyppää selvästi vaihtaessa 1-2. Olen hiljattain vaihdattanut öljyt atlootaan eikä se juurikaan muuttunut. Hivenen pehmeni kuten kaikki muutkin vaihdot. Taitaa tuo olla enemmän ominaisuus kuin vika.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎