Originally posted by E39-530A
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täyttöroppu
Originally posted by juster View PostAlkuperäisen suodattimen mukana en ole koskaan saanut tiivistettä enkä pultteja. Miksi muuten pultit pitää vaihtaa? Niitä on parikymmentä kappaletta eivätkä ne joudu kuin olemattoman rasituksen kohteeksi. Niiden tarkoitus on kiinnittää ainoastaan öljynpohja vaihteistoon.
Pistetään vielä kerran normaalin öljynvaihdon ohjeet vaikka ne eivät mitään pelkäämättömille flushing-miehille kelpaa.
– oikea lämpötila vaihteiston öljyn lämpötila pitää olla 30–50 astetta
- puhtaus on ehdottoman tärkeää älä työnnä likaa öljyn mukana
– koska öljyt vaihdetaan auton alta, nosta autoa niin, että se on ehdottomasti suorassa.
– mittaa pois tullut öljynmäärä saman verran vähintään tilalle (itse käytän 2 eurolla ostettua litran mittaa)
– puhdista öljynpohja ja magneetit älä jätä nukkaa tai mitään muutakaan pohjaan.
– oikea öljy
– vaihda suodatin
– öljyn määrän lopullinen tarkistus tehdään moottorin ollessa käynnissä! Käy ensin kaikki vaihteet läpi 5 sekuntia per vaihde. Sen jälkeen lopputäyttö moottorin edelleen käydessä niin kauan, että öljy tulee täyttöaukosta yli.
– älä aloita koko vaihtoa, jos et ole varma mitä teet.
– lue linkin ohjeet tarkasti
Tässä on linkki manuaaliin, jossa on ohjeet öljyn vaihtoon:
http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf
Kiitos etukäteen tiedosta.
Comment
-
-
Tänään Siekkisellä vaihtoivat 5HP19 laatikkoon Esso LT 71 141 öljyt. Autolla ajettu ~92,5tkm ja päiväyksen mukaan alkuperäinen suodatin, eli tuskin ennen on atf öljyjä vaihdeltu. Magneetissa ei ollut kauheasti töhnää eikä suodatinkaan ollut kovin tumma. 9 litraa öljyä oli kuulemma mennyt, 4 litraa ekana valuttamalla ja loput huuhtomalla.
Siekkisillä tuntui ammattitaitoa olevan ja juttua riittävänex E60 530iA -07 M-Sport
ex E39 528iA -99
Comment
-
-
Originally posted by 5er View PostTänään Siekkisellä vaihtoivat 5HP19 laatikkoon Esso LT 71 141 öljyt. Autolla ajettu ~92,5tkm ja päiväyksen mukaan alkuperäinen suodatin, eli tuskin ennen on atf öljyjä vaihdeltu. Magneetissa ei ollut kauheasti töhnää eikä suodatinkaan ollut kovin tumma. 9 litraa öljyä oli kuulemma mennyt, 4 litraa ekana valuttamalla ja loput huuhtomalla.
Siekkisillä tuntui ammattitaitoa olevan ja juttua riittävän
Comment
-
-
Originally posted by himonussija View PostOsoite ja paljonko maksoi?
220e maksoi.ex E60 530iA -07 M-Sport
ex E39 528iA -99
Comment
-
-
No niin tuli sitten tänään itsekin liityttyä Juudasten kerhoon. Profiilin GM:n "ikiöljy-laatikkoon" vaihdettiin öljyt huuhtelemalla tuttu mekaanikko kaverina. Autolla oli rullattuna n. 125 tkm. Öljyt olivat jo melko tummat, eivät kuitenkaan tuoksahtaneet palaneelta. Alustavat kokemukset operaatiosta erittäin positiiviset. Laatikko toimii kuten pitääkin ja vaihdot pehmenivät selkeästi. Kuviakin operaation aikana tuli napsittua, joten tuosta voisi jonkinlaisen projektikertomuksen väsätä, jos kiinnostusta löytyy. Täysin tehtävissä tuo huuhteluvaihtokin on, eikä siinä sinänsä vaikuttanut olevan mitään mystistä, kunhan perusfaktat ovat hallussa ja työkalut pysyvät käsissä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Huuhtelu menetelmässä työsuorituksena ei ole vaikea, kunhan on laite millä saa lisättyä öljyä vaihteistoon, suunnilleen samaa tahtia kuin sieltä vanhaa öljyä poistetaan. Koska monelle ns. korjaamolla, ei ole käsitystä edes siitä miten öljynmäärä tarkistetaan, niin mitenhän huuhtelukaan näiltä veijareilta onnistuu?
Ps. vaihtamistapahtuman parantuminen on omankin kokemuksen perusteella tosiasia. Tosin joidenkin mielestä, jos näin käy, on laatikko lopun tiellä…
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostSe alkuperäinen öljy on jo uutena vaaleanruskeaa, ei punaista.
Originally posted by TJJ View PostKiinnostusta löytyy, jos et jaksa kertomusta tehdä, niin laita ainakin kuvia näkyville.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kysytäänpän nyt näin ajan kuluksi ja virallisesti että kannattaisiko öllet ja suodatin vaihtaa kun kyseessä on niinkin wanha peli kuin -91 ja E36 316iA Sedani. Rullattu nyt noin 207 000, olisi tuttu joka on autoasentaja ja kuulemma osaa homman ja sanoo että pystyisi helposti vaihtamaan öljyt ja suodattimen. Semmonen pienehkö oire tolla vaihteistolla on että rallifiiliksillä tai yleensäkin kaasua enemmän käyttäessä kun laatikko vaihtaa niin vaihdon yhteyssä nostaa vähän kierroksia toisinsanoen päästää pienen kaasutuksen + aina kun nakkaa D:n silmään perästä kuuluu mielenkiintoinen 'klonk' ääni. Tommosta tämä on ollut koko ajan mitä tää auto mulla on ollut, eli jotain 15tkm -> ei sinäänsä, tuo on oire mutta itseä se ei ole koskaan häirinnyt, ainakaan kauheesti. JOS vaan tämmönen riski, niin kuin olen täältä niin perkeleesti jo lukenut on olemassa että yli 200tkm ajettuun autoon vaihtaa öllet voi käydä huonosti ja kyseessähän ei ole enää mikään uusi auto. Houkuttavaa vaan kun kyseinen tyyppi joka homman voisi hoitaa asuu noin kilsan päässä joten ei tarvisi kun oikeat öljyt ja suodatin hommata. Himottavaan vaan koko ajatus kun tuli joskus veljen E-sarjan 300 turbokiisselimersua kokeiltua ja se miten se laatikkotoimi niin on ku yö ja päivä mun omaan, tosin onhan käyttövoima yms.. liikkuuhan tommonen laiva jo hyvin mutta silti..ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostKysytäänpän nyt näin ajan kuluksi ja virallisesti että kannattaisiko öllet ja suodatin vaihtaa kun kyseessä on niinkin wanha peli kuin -91 ja E36 316iA Sedani.
Comment
-
Comment