Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9160
    • Oulu

    #481
    Originally posted by Thuppu View Post
    Myyjä kysy vielä, että 'tuleeko bemarin askiin?' Taitaa pian olla kuuluisia nämä laatulaatikot.
    Yksityiset taitaa harvemmin tuolta öljyjä kysellä. Sitten jotkut Bemaristit kyselee jatkuvasti yhtä pönikkää ATF:ää.
    Täytyy kyllä itsekin kiittää Voitelukeskuksen mainiosta asiakaspalvelusta. Jos toimituskuluissa haluaa hieman säästää, voivat toimittaa myös muun kuljetuksen ohessa jollekin jälleenmyyjälle, jos malttaa odottaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      #482
      Originally posted by Thuppu View Post
      Aamulla laitoin mailia ja tunnin päästä jo soitettiin. 20L pönikkä 67,50 e + pk:t. Maanantaiksi pitäis olla perillä. Mahtavaa palvelua kertakaikkiaan.
      Komppaan. Tein samalla tavalla, pistin mailia ilman puhelin-numeroa ja parin tunnin päästä soittivat. Voitelukeskuksessa ymmärretään kyllä asiakaspalvelun päälle
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17608
        • Turku

        #483
        Originally posted by Nisti View Post
        Komppaan. Tein samalla tavalla, pistin mailia ilman puhelin-numeroa ja parin tunnin päästä soittivat. Voitelukeskuksessa ymmärretään kyllä asiakaspalvelun päälle
        Miten ne osasivat soittaa ilman puhelinnumeroa?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #484
          Tuossapa muutama linkki joissa on ohjeita ZF 5HP19 (M52TU, M54 moottorit) laatikon öljynvaihtoon:





          Tuossa VW-Audi-juttua:

          E39 528iA

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #485
            Tuossa vielä Clavun erinomaiset ohjeet riisselin laatikon(mikä se tyyppi nyt olikaan?) öljynvaihtoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread....08#post1031108

            Tahtoo aina hukkua näin pitkän säikeen syövereihin...
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Nisti
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 705
              • På Gränsen

              #486
              Originally posted by Laku View Post
              Miten ne osasivat soittaa ilman puhelinnumeroa?
              Find ym. on näppäriä keksintöjä Monikohan pulju alkaa ensinnäkään ottamaan yksityisten tietoja selville näin pienissä tilauksissa...
              "MURPHY'S LAW"
              "Whatever can go wrong will go wrong,
              and at the worst possible time,
              in the worst possible way"

              Comment

              • Nisti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 705
                • På Gränsen

                #487
                Originally posted by Thuppu View Post
                Tuossa vielä Clavun erinomaiset ohjeet riisselin laatikon(mikä se tyyppi nyt olikaan?) öljynvaihtoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread....08#post1031108

                Tahtoo aina hukkua näin pitkän säikeen syövereihin...
                Mitenköhän toimisi jos joku mode tekis FAQ osion. Voisi näitä hyviä ohjeita ym. laittaa sinne, eikä ne enää katoais mihinkään?
                "MURPHY'S LAW"
                "Whatever can go wrong will go wrong,
                and at the worst possible time,
                in the worst possible way"

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #488
                  Originally posted by Nisti View Post
                  Mitenköhän toimisi jos joku mode tekis FAQ osion. Voisi näitä hyviä ohjeita ym. laittaa sinne, eikä ne enää katoais mihinkään?
                  Täällähän on jo FAQ osio.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Nisti
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 705
                    • På Gränsen

                    #489
                    Originally posted by teropa View Post
                    Täällähän on jo FAQ osio.

                    Tero
                    No niinpäs vain Ens kerralla silmä käteen ennenkuin alkaa laukomaan mitään "viisasta"...
                    "MURPHY'S LAW"
                    "Whatever can go wrong will go wrong,
                    and at the worst possible time,
                    in the worst possible way"

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 957
                      • Espoo

                      #490
                      Näihin öljynvaihtotarinoihin tällainen myöhästynyt päivitys. Vaihdatin siis E39 530iA:han, 5HP19-steppilaatikolla, olevaan kärryyn Powermaticilla laatikkoöljyt. Kerkesin ajaa sillä jonkin verran yli 1500km, ennen kuin autonvaihtokärpänen puri liian kovaa. (ei liity öljynvaihtoon)

                      Homma tehtiin kaikkien taideiden sääntöjen mukaan huuhtelemalla, suodatin ja tiivisteet vaihdettiin ja varmastikin öljypohja putsattiin. Mitään ongelmia ei tullut, askin toiminta kiinteytyi jonkin verran, mutta mitään dramaattista muutosta ei tullut. Auto on/oli silloin 128tkm ajettu ja Laakkoselta ostettu Suomi-auto, joten kilometritkin pitänevät hyvin paikkansa.

                      Auto näkyy olevan Vantaalla liikkeessä myynnissä, joten siinä on jollekin hyvä E39.
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #491
                        Originally posted by E39-530A View Post
                        Näihin öljynvaihtotarinoihin tällainen myöhästynyt päivitys. Vaihdatin siis E39 530iA:han, 5HP19-steppilaatikolla, olevaan kärryyn Powermaticilla laatikkoöljyt. Kerkesin ajaa sillä jonkin verran yli 1500km, ennen kuin autonvaihtokärpänen puri liian kovaa. (ei liity öljynvaihtoon)

                        Homma tehtiin kaikkien taideiden sääntöjen mukaan huuhtelemalla, suodatin ja tiivisteet vaihdettiin ja varmastikin öljypohja putsattiin.
                        Mutta öljynä ei käytetty Esso LT 71141:stä? Audi-palstalla oli kommenttia tuosta Powermaticista:



                        Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?

                        Kannattaa lukea muutenkin tuo viestiketju, Audin omistajilla on samat pohdinnat/ongelmat näiden "ikiöljyjen" kanssa.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 957
                          • Espoo

                          #492
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Mutta öljynä ei käytetty Esso LT 71141:stä? Audi-palstalla oli kommenttia tuosta Powermaticista:



                          Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?

                          Kannattaa lukea muutenkin tuo viestiketju, Audin omistajilla on samat pohdinnat/ongelmat näiden "ikiöljyjen" kanssa.
                          Niinpä.:think

                          Se oli tiedossa, että tuolla laittavat vain tuota kamaa. Eli tavallaan otin tietoisen riskin. Laittoivat vielä jonkun lisäaineen muuntimen lukkoa varten sekaan. Liekö tekee tuosta hommasta "yhteensopivamman" tuolle laatikolle. Hyvin kumminkin pelasi sen mitä kerkisi minulla olla.

                          Juu, näkyy olevan Audi-kavereilla samat murheet. Eikös noita "steppejä" käytä vielä joku muukin merkki näiden lisäksi?
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #493
                            No niin, tänään sitten lopetin muutaman vuoden jahkailun ja vaihdoin öljyt autoni ZF 5HP19 laatikkoon. Hiukan yli 6L meni öljyä, tein normaalin vaihdon ilman huuhtelua. Siis öljypohja irti, puhdistus, uusi suodatin ja tiiviste. Tarkoitus olisi tehdä sama vielä uudestaan muutaman 100km jälkeen.

                            Vanhat öljyt oli aika mustat, mutta ei palaneen hajuiset eikä muutenkaan mitään pikeä/karkeaa vaan vielä ihan öljymäistä. Öljypohjan magneeteissa oli mustaa töhnää mutta ei suurempia metallihiukkasia. Autolla ajettu 137tkm. Ja nyt sitten jännitetään...

                            Tuossa kuvia.

                            Öljypohja:
                            [IMG]http://img150.imageshack.us/img150/9141/img0238kr9.th.jpg[/IMG]

                            Ikiöljyä:
                            [IMG]http://img150.imageshack.us/img150/1984/img0252el1.th.jpg[/IMG]

                            [IMG]http://img150.imageshack.us/img150/6086/img0259fn5.th.jpg[/IMG]
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #494
                              Mihin laatikkoon tuollaista "ikiöljyä" on joskus laitettu?

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #495
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Mihin laatikkoon tuollaista "ikiöljyä" on joskus laitettu?
                                Lukihan se tuossa: ZF 5HP19 eli M52TU/M54-koneiden laatikko, tosin ei se öljy varmaan tuolta ole uutena näyttänyt.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X