Onko täällä kukaan seuraillut laatikon lämpötiloja ajossa?
Mulla on pari kertaa mennyt laatikko (5HP24) johonkin vikatilaan joka ei kuitenkaan aiheuta vikakoodia tai varsinaista ilmoitusta vaan ei anna vaihtaa isoa vaihdetta sisään.
Tämä on tapahtunut hieman raskaammassa ajossa, juuri viimeksi acs miitissä tuli ilmiö taas eteen. Sattui olemaan testeri messissä ja öljyjen lämmöksi näytti 129astetta, melko paljon siis. Seiskassahan vaihteistoöljyt jäähtyvät koneen nesteen kautta ja koneen etuosassa on tuollainen pieni lämmönvaihdin.
Koska lämmöt laskivat erittäin hitaasti takaisin järkeviin lukemiin olettaisin jossain olevan öljytukosta, kenties putkissa taikka ite lämmönvaihtimessa.
Eli onko kenelläkään tullut vastaavaa tapausta vastaan? Onko yleinen vika että lämmönvaihdin tukkeentuisi? Kylmiltään lähdettäessä laatikko myös lämpeää hitaasti, vaikka jäähdytin nesteet ovat satasen hujakoilla (M62 105astetta normaali) niin laatikon öljyt 30km ajon jälkeen vasta 50-60astetta maantieajossa. Tämä vahvistaisi myös että koneen nesteet ei lämmitä öljyjä, jotain vikaa lämmönvaihtimessa?
Tässä oli tarkoitus tehdä öljyjen vaihto huuhtelemalla, mietin vaan että kannattaako suosiolla uusia tuo lämmönvaihdin vai koittaa puhdistaa se.
Mulla on pari kertaa mennyt laatikko (5HP24) johonkin vikatilaan joka ei kuitenkaan aiheuta vikakoodia tai varsinaista ilmoitusta vaan ei anna vaihtaa isoa vaihdetta sisään.
Tämä on tapahtunut hieman raskaammassa ajossa, juuri viimeksi acs miitissä tuli ilmiö taas eteen. Sattui olemaan testeri messissä ja öljyjen lämmöksi näytti 129astetta, melko paljon siis. Seiskassahan vaihteistoöljyt jäähtyvät koneen nesteen kautta ja koneen etuosassa on tuollainen pieni lämmönvaihdin.
Koska lämmöt laskivat erittäin hitaasti takaisin järkeviin lukemiin olettaisin jossain olevan öljytukosta, kenties putkissa taikka ite lämmönvaihtimessa.
Eli onko kenelläkään tullut vastaavaa tapausta vastaan? Onko yleinen vika että lämmönvaihdin tukkeentuisi? Kylmiltään lähdettäessä laatikko myös lämpeää hitaasti, vaikka jäähdytin nesteet ovat satasen hujakoilla (M62 105astetta normaali) niin laatikon öljyt 30km ajon jälkeen vasta 50-60astetta maantieajossa. Tämä vahvistaisi myös että koneen nesteet ei lämmitä öljyjä, jotain vikaa lämmönvaihtimessa?
Tässä oli tarkoitus tehdä öljyjen vaihto huuhtelemalla, mietin vaan että kannattaako suosiolla uusia tuo lämmönvaihdin vai koittaa puhdistaa se.
Comment