onko 530d E60 -04 öljyn vaihto projekti samaa luokkaa mitä E39:ssä ja onko näissä ns. ikiöljyt? auton edellinen omistaja oli vaihtanut öljyt ja en kyllä luota nyt että siellä on oikea tavara sisällä ja lisäksi paikallaan ollessa tulee tuoreen automaattiöljyn hajua kabiiniin... alle ei kyllä mitään tiputa, mutta mistähän se haju sitten voi tulla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
olisiko vinkkejä missä kannattaa vaihdattaa öljyt E60 laatikkoon? mielellään jyväskylästä, mutta kai tästä tampereellekin voisi ajella... vai onko powermatic ainut missä homma osataan?
edit: saisi olla siis sellainen paja, missä on mahdollista tutkia onko jossain vuotoa, kun haisee laatikkoöljy.Last edited by bemu2000; 07-04-2010, 01:09.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postolisiko vinkkejä missä kannattaa vaihdattaa öljyt E60 laatikkoon? mielellään jyväskylästä, mutta kai tästä tampereellekin voisi ajella... vai onko powermatic ainut missä homma osataan?
edit: saisi olla siis sellainen paja, missä on mahdollista tutkia onko jossain vuotoa, kun haisee laatikkoöljy.Last edited by Hemi; 07-04-2010, 12:24.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOletko varma että se laatikkoöljyn haju ei tule esim.ohjaustehostimelta, nimittäin jos se tulee laatikosta, ei öljyjen vaihto maksa enään vaivaa, vaan 100% varmuudella on remontti edessä(mikäli vuoto ei ole lauhdutinputkistossa)?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posthaju tulee paikallaan ollessa. autoon on vaihdettu laatikkoöljyt kertaalleen hetki sitten edellisen omistajan toimesta, enkä ihan luota että ovat "ammattilaisen" kaverinsa kanssa sen saanut ihan oikein tehtyä. lähinnä öljyn määrä mietityttää, ettei sinne ole tungettu esim. liikaa öljyä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSitä vain ei sieltä käytännössä pääse ulos lauhdutinjärjestelmän lisäksi kuin etu tai takapään stefojen kautta, tai sitten tiivisteiden vuotaessa, jolloin auton alle väkisinkin tahtoo öljyä tippua?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Mitä mieltä täällä ollaan siitä, kun edellinen omistaja on vaihdattanu laatikkoon öljyt 155 000km:n kohdalla...niin pitääkö minun nyt jatkaa öljyjen vaihtoja säännöllisin väliajoin (kun nyt siellä ei enää oo niitä ikiöljyjä)? Jos, niin millaista väliä suositellaan?
Laatikko toimii kyllä varsin hienosti, et luultavasti tehty ihan hyvin tuo vaihtoJa autona tosiaan tuo bensa -03 e39 530iA
e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostMitä mieltä täällä ollaan siitä, kun edellinen omistaja on vaihdattanu laatikkoon öljyt 155 000km:n kohdalla...niin pitääkö minun nyt jatkaa öljyjen vaihtoja säännöllisin väliajoin (kun nyt siellä ei enää oo niitä ikiöljyjä)? Jos, niin millaista väliä suositellaan?
Mikäli ne ovat BMW:n Life time öljyt, ei maksa vaivaa, eikä riskiä siitä että joku sössii tulevaisuudessa sen öljyn+suodattimen vaihdon tavalla tai toisella.
Ajamalla et sitä laaatikkoa aja loppuun, vaihdat tai et.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos olet varma että siellä ei nyt enään ole BMW:n speksaamaa Life Time öljyä(ikiöljyä ei ole olemassakaan), niin pitää vaihtaa.
Mikäli ne ovat BMW:n Life time öljyt, ei maksa vaivaa, eikä riskiä siitä että joku sössii tulevaisuudessa sen öljyn+suodattimen vaihdon tavalla tai toisella.
Ajamalla et sitä laaatikkoa aja loppuun, vaihdat tai et.
Et ilmeisesti pitänee vaihdella jatkossa öljyjä...tosiaan kyllä toi loota muuten kestää jos ei niiden öljyjen kans oo nyt sössitty. Onneks ei ainakaan vielä huomaa mitään ihmeelistä...nyt mittarissa 166000km.
Mitä suosittelet vaihtoväliksi?
Kiitos vastauksistae39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by Ghostrider View PostOhimennen pakko kysäistä, että voiko öljyn vähyys aiheuttaa vaihdelaatikon vikalampun syttymistä ajoittain ja samalla sen hätämoodin päälle kytkeytymistä? Näin maallikkona tulisi kyllä mieluummin mieleen kosketushäiriö jossain tietoväylän kaapelissa tms. Laatikko toimii muuten ihan hyvin.
Kannattaa ainakin tarkistaa että öljyä on riittävästi.
Comment
-
-
Zf 5hp24 öljynvaihtoa
Aivan aluksi. Kuinka tuosta laatikosta nyt tarkastetaan öljymäärä? Siellä on siis ilmeisesti 2 proppua jossain, joista toisesta sen näkee. Missä se tarkalleen sijaitsee?
Ja itse aiheeseen, eli kaipaisin hieman vinkkejä miten tuo öljynvaihtotyö suoritetaan tuolla kunnon huuhtelumenetelmällä. Öljyt ulos, koppa auki, uudet tiivisteet ja suodattimet. Nuo nyt on aika selvää, mutta mites se huuhteluhomma? Eli ilmeisesti jollain pumpulla pitäisi kierrättää öljyjä tai jotain (mitä?) letkujen ja jäähdyttimen läpi. Mites sitten tuo homma, kun turbiiniin jää vanhaa öljyä? Pitääkö nuo vaihtaa sitten vielä muutaman kerran uudestaan, että saa "kaikki" vanhat pois? Ja sitten vielä tuo täyttöhomma ja määrän tarkistus?
Autona siis e39 535iA -96
Kiitoksia jo etukäteen, jos joku viittii hieman kirjoittaa jonkunnäköistä pientä ohjetta!
Comment
-
-
Huomasin tossa et laatikon perästä se stefa vuotaa..
Autolla ajettu 230tkm eikä koskaan vaihdettu öljyjä, jos stefan vaihtaa, tuleeko öljyt ulos? vai pystyykö vaihtamaan itse ilman öljynvaihtoa?
Jos tulee öljyt ulos, niin onnistuuko huuhtelu ja vaihto itse? vai täytyykö roudata esim benkaralle?
(itellä ei kyl tietotaitoa ole, mut isällä korjaamo, joten sielt taitoa löytyy kyl, mut ei tälläsen laatikon osalta mis ei ole täyttöaukkoa tai mittatikkua)
Comment
-
-
Comment