Riippuu täysin ko. kokoonpanosta. Ammasäätäjä osaa hakea sytkät kohdilleen - tällänen pitää olla puikottamassa ehdottomasti, muuten tulee romua.[/QUOTE]
Noh hyvä kun vastailit omilla tiedoilla ja taidoilla, etkä alkanu mitään arvaileen mutta mitään hyötyähän tollasesta vastauksesta ei ole?
Ja jos nokka-akselin asento on väärä, sekin nostaa lämpöä koneessa ja juurikin tän takia viimeksi huipputeho tuli 4900rpm kohdilla mikä mun mielestä on tommoselle M10 koneelle aika saatanan aikasin. Rajotin on kokeilun takia tällä hetkellä noin 6000rpm eli todellisuudessa huipputeho pitäis tulla jossain 5700-5800rpm moottorinohjauksesta johtuen.
Juu kutakuinkin näin, ja ennakon on laitettu penkissä "ammattisäätäjän" toimesta ja muutenkin kartan on tehnyt muu kuin allekirjoittanut. Ja luotto vähän horjunut kyseisen säätäjän hommiin parin huhun takia. Ajattelin käydä ajamassa omin päin penkissä ja tarkkailemassa vähän seoksia sekä ennakoita sekä koneen käyttäytymistä. Joo ja en ole "ammattisäätäjä" mutta tuskin mitään romua aikaan saan ja vaikka saisinkin niin eiköhän se auto korjattua saada.
Kysymyshän oli että minkälaisia ennakoita näissä turbo m10 on käytetty ns. huipputehoilla. Eihän sellaista rajaa tietenkään ole minkä yli ei saa mennä, mutta ois suuntaa kiva tietää. Kuulemma nämä vajaaventtiiliset kestää huomattavan määrän ennakkoa?
Ja ennakkoa on nyt noin 25 astetta joka kierrosluvun ensimmäisellä KUORMITUSALUEELLA eikä joka kierrosluvun tyhjäkäynnillä
Noh hyvä kun vastailit omilla tiedoilla ja taidoilla, etkä alkanu mitään arvaileen mutta mitään hyötyähän tollasesta vastauksesta ei ole?
Ja jos nokka-akselin asento on väärä, sekin nostaa lämpöä koneessa ja juurikin tän takia viimeksi huipputeho tuli 4900rpm kohdilla mikä mun mielestä on tommoselle M10 koneelle aika saatanan aikasin. Rajotin on kokeilun takia tällä hetkellä noin 6000rpm eli todellisuudessa huipputeho pitäis tulla jossain 5700-5800rpm moottorinohjauksesta johtuen.
Originally posted by Muumi
View Post
Kysymyshän oli että minkälaisia ennakoita näissä turbo m10 on käytetty ns. huipputehoilla. Eihän sellaista rajaa tietenkään ole minkä yli ei saa mennä, mutta ois suuntaa kiva tietää. Kuulemma nämä vajaaventtiiliset kestää huomattavan määrän ennakkoa?
Ja ennakkoa on nyt noin 25 astetta joka kierrosluvun ensimmäisellä KUORMITUSALUEELLA eikä joka kierrosluvun tyhjäkäynnillä

Comment