Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fipanpelt
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 179
    • Tampere

    xd

    Moto!

    Onko kukaan tutustunut tähän:
    BMW 5 Series E60 525D & 530D M57N DPF REMOVAL KIT

    Miten toimisi?



    Last edited by fipanpelt; 25-09-2010, 23:44. Reason: Linkki lisää...
    - www.peltolat.com -
    F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

    Comment

    • nasujantero
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 88
      • Kokkola

      No niin nyt on partikkelifiltteriin porailtu pari reikää, voin sanoa et semmonen homma oli että toista kertaa en kyllä rupea tekemään
      "eikä kenellekkään". Filsu hälyttelee viel mut pitää varmaan käydä kuittaan se liikkeessä.

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        Originally posted by fipanpelt View Post
        Moto!

        Onko kukaan tutustunut tähän:
        BMW 5 Series E60 525D & 530D M57N DPF REMOVAL KIT

        Miten toimisi?



        http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=53761
        Eikö kannata ennen tyhjentää DPF-pönttö ja asentaa Harisella tai Karalalla viriohjelma ja poistaa ohjelmasta tuo DPF-pönttö, ettei tee puhdistuspolttoa tai jätä vikakoodeja. Tullee halvemmaksi ja samalla sitten lisäheppojakin, vai tuleeko tuollakin setillä, kun en oikein saksaa ymmärrä.

        Tosin DPF-pönttöön kannattaa kyllä varmaan ennen porata reikiä tai jotain kuin tyhjentää kokonaan, tai sitten laittaa tuollainen korvausputki. Koska kokonaan tyhjennetty DPF-pönttö ainakin mulla pitää sellaisen ulinan, kun sopivasta kiihdytyksestä tai paikallaan kaasutellessa oikeassa kohtaa nostaa yhtäkkiä kaasun ylös. Toisaalta joku voi tuollaisesta ulinasta pitääkin, kun makuja on niin erilaisia.
        -12 F11 530Da

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by kvt View Post
          Eikö kannata ennen tyhjentää DPF-pönttö ja asentaa Harisella tai Karalalla viriohjelma ja poistaa ohjelmasta tuo DPF-pönttö, ettei tee puhdistuspolttoa tai jätä vikakoodeja. Tullee halvemmaksi ja samalla sitten lisäheppojakin, vai tuleeko tuollakin setillä, kun en oikein saksaa ymmärrä.

          Tosin DPF-pönttöön kannattaa kyllä varmaan ennen porata reikiä tai jotain kuin tyhjentää kokonaan, tai sitten laittaa tuollainen korvausputki. Koska kokonaan tyhjennetty DPF-pönttö ainakin mulla pitää sellaisen ulinan, kun sopivasta kiihdytyksestä tai paikallaan kaasutellessa oikeassa kohtaa nostaa yhtäkkiä kaasun ylös. Toisaalta joku voi tuollaisesta ulinasta pitääkin, kun makuja on niin erilaisia.
          Joko Karala on ratkaissut miten polton saa pois ohjelmasta,ainakaan vuosi sitten ei ollut tuohon ratkaisua.Mulla oli sillon suora putki dpf:n tilalla kun ohjelma ajettiin,mutta polton aikana ääni oli niin karsee ettö oli pakko dpf uusien reikien kanssa takaisin laittaa..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • kvt
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 236
            • Satakunta

            Harisella ainakin mulla otettiin juuri tällä viikolla dpf-pois ohjelmasta ja ajattelin, että kai se sitten Karalallakin onnistuu.
            Ei ainakaan vikakoodeja enää tule ja sanoivat ettei tekis enää puhdistuspolttoakaan, mutta katsotaan nyt tekeekö se sitten sen polton kuitenkin, kun tulee enemmän kilometrejä.
            -12 F11 530Da

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by kvt View Post
              Harisella ainakin mulla otettiin juuri tällä viikolla dpf-pois ohjelmasta ja ajattelin, että kai se sitten Karalallakin onnistuu.
              Ei ainakaan vikakoodeja enää tule ja sanoivat ettei tekis enää puhdistuspolttoakaan, mutta katsotaan nyt tekeekö se sitten sen polton kuitenkin, kun tulee enemmän kilometrejä.
              Kyllä Karalallakin noin sanottiin, ts. poistettiin koko DPF omaisuus tällä viikolla kaverin kaverin 535d LCI:stä.

              Yllä olevaan linkiin sen verran että näyttää samalla lähetevän kattikin mäkeen,
              mukavaa kun haisee auto sen jälkeen 70-luvun dieselmersulta...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Voi heleve, dpf:n pesusta on sitten oikein 2000km ja nyt katsoin inpalla vikakoodit huvikseen ja siellä taas toi saatanan partikkelfiltel jne jne. Huomenna poraan dpf:ään yhden 15mm reiän, kai sekin paremmin läpi päästää kuin ennen ja jos vaikka osa käryistä jäisi vielä loukkuun...

                Alunperin ajattelin kyllä huomenna uusia pää ja egr-termarin, mutta tehdään ylläoleva sitten samalla! Jos 15mm reikä ei riitä, vaikka sitä en usko, niin sitten lähtee mäkeen koko saatanan pönttö!!
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Alunperin ajattelin kyllä huomenna uusia pää ja egr-termarin, mutta tehdään ylläoleva sitten samalla! Jos 15mm reikä ei riitä, vaikka sitä en usko, niin sitten lähtee mäkeen koko saatanan pönttö!!
                  No minne ne sun lämmöt nousee normiajolla?
                  Ettei vika olisi siinä ettei ne nouse tarpeeksi korkealle?
                  Hoida se termariasia kuntoon ennenkuin menet sitä dpf:ää sorkkimaan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    No minne ne sun lämmöt nousee normiajolla?
                    Ettei vika olisi siinä ettei ne nouse tarpeeksi korkealle?
                    Hoida se termariasia kuntoon ennenkuin menet sitä dpf:ää sorkkimaan...
                    No tänä aamuna ajoin töihin 15km ja ulkona oli 0 astetta ja pihaan päästyäni lämmöt näytti 64 astetta. Maantieajossa lämmät huitelee 78-80 ja tyhjäkäynnillä saattaa nousta revittämisen jälkeen jopa 97 asteeseen.

                    Regenerointia tekee usein, joten lämmöistä se ei voi johtua jos kerran edes yrittää...
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1638

                      Kyllä se pitäisi olla aika nopeasti n 90C koko ajan.

                      Millä tavalla tuo filtteri pestään? Täysillä vaan painepesurilla päälle vai onko siinä joku metodi?

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by MarttiKK View Post
                        Millä tavalla tuo filtteri pestään? Täysillä vaan painepesurilla päälle vai onko siinä joku metodi?
                        Tsekkaa mun postaus tässä säikeessä.

                        Mä voin tulla myös joku ilta tallille jeesaamaan dpf:n pesussa, jos sulla siis on sille tarvetta.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • taramarjaana
                          Newbiemmer
                          • Feb 2007
                          • 16

                          DPF poisto

                          www.nurmonautopiste.fi
                          tarjoaa tätä palvelua...seinäjoella ja ovat tehneet noita 2,0Tdi volkkareitakin mihin monet muut ei pysty.
                          Last edited by taramarjaana; 27-09-2010, 22:14.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            No tänä aamuna ajoin töihin 15km ja ulkona oli 0 astetta ja pihaan päästyäni lämmöt näytti 64 astetta. Maantieajossa lämmät huitelee 78-80 ja tyhjäkäynnillä saattaa nousta revittämisen jälkeen jopa 97 asteeseen.

                            Regenerointia tekee usein, joten lämmöistä se ei voi johtua jos kerran edes yrittää...
                            Pää- ja egr-termari vaihdettu ja nyt töihin ajaessa ennen puoltaväliä lämmöt oli 75C ja työpaikan pihassa 91C. Maantieajossa tasaisesti 90C ja kaupunkiajossa 90-97C, olipa hyvä, että en vaihtanut Laatikon pään termaria!!

                            DPF sai itseensä 18mm reiän ja kuinka ollakkaan tuntuu, että taas olisi räväkämpi... Äänissä en huomannut mitään eroa ja kaasun kun runttaa pohjaan niin pölähtää hennon harmaa pilvi ja loppuu samointein, hyvä! Nyt vaan rupesi harmittamaan, että olisiko pitänyt laittaa suora putki dpf:n tilalle??

                            Aikansa kun ajelee niin nokeentuuko porattu dpf niin paljon, että käytännössä pakoputkessa olisi 18mm supiste, ettei ehjistä kennoista menee enää savuja läpi?? Nyt kun pölähdys on pieni niin jääkö tonne dpf:ään vielä jotain hiukkasia jos vertaa suoralla putkella järkyttävä pölähdys??? Pystyykö poltto polttamaan jos on reikä kun paineet karkaa sieltä? Entä äänet suoralla putkella?

                            Paljon varmasti hyviä kysymyksiä ja taidankin laittaa suoran putken vaikka ihan kokeeksi kun laippojen poltto ei ole ongelma, sittenhän näkee, mutta onko turhaa...
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              Originally posted by taramarjaana View Post
                              www.nurmonautopiste.fi
                              tarjoaa tätä palvelua...seinäjoella ja ovat tehneet noita 2,0Tdi volkkareitakin mihin monet muut ei pysty.
                              Nohnoh ... elä viitti.
                              Kyllä minun puolestani mainostaa voi, muttei toisia tarvi herjata.
                              Volkkarista lähtee DPF bitilleen samalla keinon pois, kun Bemaristakin, ei mitään eroa.
                              Samalla tavalla loppuu molemmista ja kaikista muistakin saman sukupolven ecuista kaikki hiukkaskiihdyttimeen liittyvät toiminnot, samoin koko egr,n voi ottaa pois "päältä".
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by tuikku View Post
                                Nohnoh ... elä viitti.
                                Kyllä minun puolestani mainostaa voi, muttei toisia tarvi herjata.
                                Volkkarista lähtee DPF bitilleen samalla keinon pois, kun Bemaristakin, ei mitään eroa.
                                Samalla tavalla loppuu molemmista ja kaikista muistakin saman sukupolven ecuista kaikki hiukkaskiihdyttimeen liittyvät toiminnot, samoin koko egr,n voi ottaa pois "päältä".
                                Noi klonksvaaggenit ja bemarit on helppo ohjelmansa puolesta poistaa dpf, mutta kokemuksia löytyy Hondasta ja se on vaikea, saa kaivaa ohjelmasta, että löytää!! Samoin Hondan EGR.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎