Ota nyt selvää,toiset sanoo ettei kannata hiukkassuodatinta poistaa ja toiset et kannattaa Minua nyt ei niin haittaa,jos vähän nokea putkesta pökkääkin mutta jos auto haisee sen jälkeen pahalle niin sit saa pönttö jäädä. Onko siis bemarin katti samas pöntös ku hiukkas suodatin? Katti kait vaikuttaa käryyn jos senki poistaa? Ja kuinka ne vastapaineet saa mitattua,testerissäkö? Taidan nyt kuitenki antaa olla pöntön kiinni,jos sitten lastuttais kun takuu menee umpeen. 318d sais aavistuksen olla ponkua enemmän
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JKK View PostEdelleenkin rauhoittelen tätä hysteriaa; Itselläni on juuri samanlainen E91 ja kohta pyörähtää 200.000km mittariin. DPF on alkuperäinen, pesemätön ja lastutettuna autolla on ajettu n.20.000tkm. Viimeeksi viikko sitten tarkistin DPF:n vastapaineet, ja menivät täysin uuden vastaavan suodattimen spekseihin sekä tyhjäkäynnillä, että 4000rpm:llä. Ajossakaan täydellä kaasulla ei nouse kuin hieman päälle 200 mbariin. Älkää nyt väittäkö, että 200tkm tarkoittaisi poikkeuksetta täysin tukossa olevaa DPF:ää. Puhtaassa kaupunkipyörittelyssä ollut auto saattaa olla riskiryhmässä. Eli suosittelen todellakin tarkistamaan oman DPF:n tilan asianmukaisella testerillä, ennenkuin menette tekemään täysin turhaa purku/pesutyötä.
Joku kysyi ohjelmoinnin tuloksesta? 200hp/400Nm Karala tuosta kirnusi. Tuon jälkeen on ajettu 20tkm, ja DPF:n painetiedot eivät ole muuttuneet juurikaan mihinkään suuntaan. Tiedoksi sille joka pelkää ohjelmointia DPF:n kannalta... Oman autoni perusteella voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että päivittäinen 37km edestakainen työmatka riittää pitämään suodattimen hyvässä kondiksessa.
Ja tosiaan tämä tarina oli hyvä kuulla. Itselläni päivittäistä työajoa tulee vähintään 92km (46km suuntaansa), ellei sitten tule asiakaskeikkaa, jolloin matkat voi olla useita satoja kilsoja. Näitä tulee ainakin kerta-pari viikkoon.
Sääli on sairautta...Ei muuta kuin ohjelmointiin ja penkkiin vaan..
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View PostOnko siis bemarin katti samas pöntös ku hiukkas suodatin? Katti kait vaikuttaa käryyn jos senki poistaa? Ja kuinka ne vastapaineet saa mitattua,testerissäkö?
Esim. 535d:ssä uudemmissa on, vanhemmissa ei.
Ja vaikka ovatkin samassa pöntössä, ei kattia tarvitse poistaa vaan pelkkä DFP.
Ts. samoissa kuorissa on kaksi suodatinta peräkkäin, ensin katti ja se jälkeen DPF. Poistaa/rei-ittää siis vain jälkimmäisen kennon.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostRiippuu mallista että onko katti ja DPF samassa pöntössä vaiko ei.
Esim. 535d:ssä uudemmissa on, vanhemmissa ei.
Ja vaikka ovatkin samassa pöntössä, ei kattia tarvitse poistaa vaan pelkkä DFP.
Ts. samoissa kuorissa on kaksi suodatinta peräkkäin, ensin katti ja se jälkeen DPF. Poistaa/rei-ittää siis vain jälkimmäisen kennon.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Kyllähän pönttö voi siellä lastutuksessa olla, mutta enemmän tehoa saadaan ainakin näistä oikeista moottoreista kun dpf:n poistaa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Tietääkö kukaan, onko dpf:n huoltovälin näyttö älykäs eli laskeeko jäljellä olevaa elinaikaa joihinkin arvoihin perustuen vai onko laskuri vaan aikaan perustuva. Kysyn siksi, että oma 2005 E61 525dA, 156tkm oli sitä mieltä, että dpf vaihtoon ihan pian. Mitään vikakoodeja se ei ollut ampunut. Samalla kuitenkin huomasin, että termarit oli paskana ja kun ne vaihdettiin, niin regenerointi lähti käyntiin saman tien. Nollasin dpf:n huoltoväli laskurin ja nyt se on jo useamman tuhannen kilometrin jälkeen edelleen sitä mieltä, että dpf vaihtoon vasta 200tkm jälkeen.
Kulkupuolessa ei ole sen enempää valittamista kuin 525dA:ssa nyt yleensä on. Kulutus on mielestäni ronskin puoleinen, mutta kuitenkin esim. retki Espoo -Turku, käytännössä pelkkää 128km/h gps-vauhtia menee 7,9 l/100km. Kaupunkinykimisessä sitten menee 9-10 l/100km.E61, 525dA
Comment
-
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Obelixxx View PostMeikäläinen on lueskellut noita dpf-juttuja sieltäsuntäältä ja alan kyllä kallistumaan siihen että mun autosta ei kyllä oteta pois tota dpf-systeemiä kun optimoidaan auto. Tietty tehoa tulis hieman lisää, mutt en kaipaa mitää savumerkkejä kun kiihdytän hieman ronskimmin.
Mutta kun tuli ajettua samanlaisella, mutta sedanilla,
josta otettiin se DPF pois ja 340-350 vs. 326 hp ja 760nm vs. 700 Nm
niin ero oli kuitenkin yläkierroksilla merkittävä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View PostOnko siis bemarin katti samas pöntös ku hiukkas suodatin? Katti kait vaikuttaa käryyn jos senki poistaa? Ja kuinka ne vastapaineet saa mitattua,testerissäkö?
E60/E61:ssa on vanhemmissa kaksiosainen filtteri ja uudemmissa kombinaatiosuodatin.
Jos oikein haluaa askarrella, on yksi vaihtoehto tehdä ym. "huoltoluukku", ja lyhentää DPF-filtteristä vaikka reilu puolet pois. Tällöin katalysaattori suodattaa hajut, ja lyhennetty DPF pitää mustat pölläytykset kurissa ja virtaavuus on melkoisesti parempi. Tuon ratkaisun tein edelliseen mersuuni, jossa se toimi hyvin. Siihen oli kuitenkin ihan omat syynsä...
Comment
-
-
Originally posted by Obelixxx View Post... Tietty tehoa tulis hieman lisää, mutt en kaipaa mitää savumerkkejä kun kiihdytän hieman ronskimmin.
Aluksi tottakai vähän pölläyttää, ennenkö ahdot ehtii nousta tai vähän enemmän jos on pitkään ajanut rauhallisesti, mutta ei se nyt miksikään entisaikojen kärydieseliksi muutu.
edit. vielä video tapahtuneesta josta voi kukin nähdä esimerkin ihan elävästä elämästä miten moderni nykyauto on pilattu hiukkassuodattimen poistolla KLIKLast edited by Matson^; 01-10-2010, 22:06.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Ei ne pöllytä kun sinkki on tiukalla.. Ne pöllyttää kun kaasua vasta avataan ja sillä dieselylimäärällä yritetään saada ahdin pyörimään. Lastutettu 535d ilman DPF:aa savuttaa kaupunkiliikenteessä kiihdytellessä ja liikkeellelähdöissä ainakin sen verran että se kiinnittää huomiota. Etkö Matson ole koskaan ajanut oman autosi perässä?
Savutus on yleensä merkki siitä että jokin on vialla. Vaikka itse tietäisi ettei saa niitä viimeisiä 30 hepoa ilman savua tietyissä tilanteissa, muiden silmissä autossasi on jotain vialla---
Comment
-
Comment