Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by viktor View PostOnhan tuo 20tkm joillekin jopa 4-5v ajo joten ei se ihan hetkessä tule ainakaan jokaiselle.
Sorry offtopic.-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
-
Comment
-
-
Itseäni rasitti kun jo etukäteen tiesi, että on taas edessä pöntön rassaus kun öljyilläkin ajoi 10tkm enemmän eli kokoajan auto nypittävänä!! Tämä tietenkin kun ajaa 60-70tkm vuodessa, mutta ne ketkä ajaa sen 20tkm vuodessa niin ei se ole paha nypätä pönttö alas kerran vuodessa ja uusia samalla tiivisteet... Tosin pöntön voi heivata mettään niin jää tuokin yksi murheista pois... Talvella eritoten ei napannut rassata autoa kun pakkasta 20 astetta ja kunnon sisäpesupaikkaa ei ole jossa voi pietä koko paikkaa.
Eipä tuo juurikaan käryttänyt vaikka repi pöntön pois, kromiset putkenpäät tosin tummuivatJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNo jos noin vähän ympärivuoden vakuutuksissa (huom! harraste-/kesäautot erikseen) olevalla autolla ajelee niin kannattaa siirtyä jo taksiin. Pienemmissä taajamissa tulee pakosti autoilijoille ~10000km/v mittariin.
Sorry offtopic.
No juu mutta muutkin laittoivat ääripäitä niin mentiin samoilla linjoilla
Ja tiedän kyllä erään yksilön joka on tuollaisella ajolla, joten esimerkki oli ihan elävästä elämästä.
Juppe: Onko tuossa linkin filtterissä mitään takeita laadusta? Ei ole ilmeisesti ainakaan orkkis, joten voi myös olla tukossa 20tkm päästä? Lieneekö jopa pesty kenno sisässä? Mukava on jos noin halvalla saa, epäilyttävän halvalla jopa.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Eiköhän tämä ole jo todettu monta kertaa:
Jos ne lämmöt pysyy ylhäällä ja ajetaan riittävästi pitempää matkaa että auto ehtii lämmetä, suodatin toimii liki maailman tappiin asti. Tältäkin foorumilta löytyy autoja joissa on n. 300 tkm mittarissa orkkis-dpf:llä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Ei oo tuosta linkin pöntöstä kokemusta. Laitoin vaan esimerkiksi. Kyllä se vaan niin on, että kenno on loppu jos sitä täytyy pestä. Kuluvaa tavaraa noi on. Millasilla kilsoilla te noita joudutte pesemään? Oman mesen 120tkm ajettu pönttö oli sisältä kuin uusi. Ei tippaakaan nokea. Jos kone on ehjä ja toimii oikein, ei pesuja kyllä pitäis joutua tekeen alle 200tkm ajetuissa vehkeissä. On noilla tiettävästi ajettu 300tkm ilman vaihtoa tai pesua. Käyntilämpötilasta noi dieselit on kyllä tarkkoja. Huono termarikin lyhentää pöntön ikää reilusti.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEiköhän tämä ole jo todettu monta kertaa:
Jos ne lämmöt pysyy ylhäällä ja ajetaan riittävästi pitempää matkaa että auto ehtii lämmetä, suodatin toimii liki maailman tappiin asti. Tältäkin foorumilta löytyy autoja joissa on n. 300 tkm mittarissa orkkis-dpf:llä.f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View Post...Suomenkin teillä liikkuu varmasti monia autoja, joiden hiukkaspönttöjen uusinnat olisi pystynyt välttämään ehjillä termostaateilla.
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostJa tässä kohtaa BMW on tehnyt karhunpalveluksen, kun on jättänyt jäähdytysnesteen lämpömittarin pois. Veikkaan, että aika moni peruskäyttäjä ei osaa/jaksa katsoa koneen lämpöjä mistään salavalikoista. Perinteisestä viisarimittarista on vaan niin helppo katsoa, miten ja kuinka nopeasti moottori lämpiää ja näin päätellä myös termostaattien kunnon. Suomenkin teillä liikkuu varmasti monia autoja, joiden hiukkaspönttöjen uusinnat olisi pystynyt välttämään ehjillä termostaateilla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Vaikka olisikin lämpötilamittari niin niistäkin suurin osa näyttää puolessa välissä oikeaa lämpötilaa vaikka se on vasta 60 astetta. Täytyisi olla jokin selkeä asteikko tai rajaviiva, jolloin kaikki pelaa varmasti! Tai juuri sellainen keltainen tuikku...
Pelkkä kaupunkiajo täytyisi kieltää ainakin bmw:ltä kun tarvitsee sen 60km/h polton aikaansaamiseksi. Honda tekee polton vaikka olisi paikoillaan tyhjäkäynnillä (nostaa se kierroksia n. 200rpm ja laittaa päälle takalasinlämmitimen, hehkut, flektit jne), mikä on mielestän älyttömän hyvä!!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostHonda tekee polton vaikka olisi paikoillaan tyhjäkäynnillä (nostaa se kierroksia n. 200rpm ja laittaa päälle takalasinlämmitimen, hehkut, flektit jne), mikä on mielestän älyttömän hyvä!!M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostVaikka olisikin lämpötilamittari niin niistäkin suurin osa näyttää puolessa välissä oikeaa lämpötilaa vaikka se on vasta 60 astetta. Täytyisi olla jokin selkeä asteikko tai rajaviiva, jolloin kaikki pelaa varmasti! Tai juuri sellainen keltainen tuikku...
Pelkkä kaupunkiajo täytyisi kieltää ainakin bmw:ltä kun tarvitsee sen 60km/h polton aikaansaamiseksi. Honda tekee polton vaikka olisi paikoillaan tyhjäkäynnillä (nostaa se kierroksia n. 200rpm ja laittaa päälle takalasinlämmitimen, hehkut, flektit jne), mikä on mielestän älyttömän hyvä!!.
- Antti -
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostHondassa toimii vai? Appiukon CRV:ssä 2008:ssa on jo toinen DPF pönttö menossa, ajettu 115 tkm tjsp. Ja taas on tukossa. Saas nähdä vieläkö menee takuuseen...
Dpf laitteilla vaan täytyy silloin tällöin poiketa kaupungista pois, jotta se toimisi ongelmitta! Taksareiden kirous nämä dpf autot, useampaan jo olen laittanut dpf-off -softan kun valot vilkkuu taulussa ja pakkopoltto merkkiliikkeessä rupeaa jo kyllästyttämään. Sitikka taitaa olla ainoa, jolla se toimii vähän paremmin, johtunee ruiskutettavasta Ureasta...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostEi pidä paikkaansa. Minulla saattaa poltot alkaa ihan kaupungissakin.
- Antti -
Comment
-
Comment