Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by viktor View Post
    Mitkä näihin on muuten ns vääriä öljyjä?
    Mm. ACEA A ja ACEA B

    Pitää olla ACEA C (vähätuhkainen)
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      ..........
      Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:16.
      ///Motorporot

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7563
        • Kotona

        Originally posted by viktor View Post
        Onhan tuo 20tkm joillekin jopa 4-5v ajo joten ei se ihan hetkessä tule ainakaan jokaiselle.
        No jos noin vähän ympärivuoden vakuutuksissa (huom! harraste-/kesäautot erikseen) olevalla autolla ajelee niin kannattaa siirtyä jo taksiin. Pienemmissä taajamissa tulee pakosti autoilijoille ~10000km/v mittariin.

        Sorry offtopic.
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
        Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
        -

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Itseäni rasitti kun jo etukäteen tiesi, että on taas edessä pöntön rassaus kun öljyilläkin ajoi 10tkm enemmän eli kokoajan auto nypittävänä!! Tämä tietenkin kun ajaa 60-70tkm vuodessa, mutta ne ketkä ajaa sen 20tkm vuodessa niin ei se ole paha nypätä pönttö alas kerran vuodessa ja uusia samalla tiivisteet... Tosin pöntön voi heivata mettään niin jää tuokin yksi murheista pois... Talvella eritoten ei napannut rassata autoa kun pakkasta 20 astetta ja kunnon sisäpesupaikkaa ei ole jossa voi pietä koko paikkaa.

          Eipä tuo juurikaan käryttänyt vaikka repi pöntön pois, kromiset putkenpäät tosin tummuivat
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            Originally posted by Zeta View Post
            No jos noin vähän ympärivuoden vakuutuksissa (huom! harraste-/kesäautot erikseen) olevalla autolla ajelee niin kannattaa siirtyä jo taksiin. Pienemmissä taajamissa tulee pakosti autoilijoille ~10000km/v mittariin.

            Sorry offtopic.

            No juu mutta muutkin laittoivat ääripäitä niin mentiin samoilla linjoilla
            Ja tiedän kyllä erään yksilön joka on tuollaisella ajolla, joten esimerkki oli ihan elävästä elämästä.


            Juppe: Onko tuossa linkin filtterissä mitään takeita laadusta? Ei ole ilmeisesti ainakaan orkkis, joten voi myös olla tukossa 20tkm päästä? Lieneekö jopa pesty kenno sisässä? Mukava on jos noin halvalla saa, epäilyttävän halvalla jopa.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7538
              • Jyväshyvä

              Eiköhän tämä ole jo todettu monta kertaa:
              Jos ne lämmöt pysyy ylhäällä ja ajetaan riittävästi pitempää matkaa että auto ehtii lämmetä, suodatin toimii liki maailman tappiin asti. Tältäkin foorumilta löytyy autoja joissa on n. 300 tkm mittarissa orkkis-dpf:llä.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Ei oo tuosta linkin pöntöstä kokemusta. Laitoin vaan esimerkiksi. Kyllä se vaan niin on, että kenno on loppu jos sitä täytyy pestä. Kuluvaa tavaraa noi on. Millasilla kilsoilla te noita joudutte pesemään? Oman mesen 120tkm ajettu pönttö oli sisältä kuin uusi. Ei tippaakaan nokea. Jos kone on ehjä ja toimii oikein, ei pesuja kyllä pitäis joutua tekeen alle 200tkm ajetuissa vehkeissä. On noilla tiettävästi ajettu 300tkm ilman vaihtoa tai pesua. Käyntilämpötilasta noi dieselit on kyllä tarkkoja. Huono termarikin lyhentää pöntön ikää reilusti.

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 491
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Eiköhän tämä ole jo todettu monta kertaa:
                  Jos ne lämmöt pysyy ylhäällä ja ajetaan riittävästi pitempää matkaa että auto ehtii lämmetä, suodatin toimii liki maailman tappiin asti. Tältäkin foorumilta löytyy autoja joissa on n. 300 tkm mittarissa orkkis-dpf:llä.
                  Ja tässä kohtaa BMW on tehnyt karhunpalveluksen, kun on jättänyt jäähdytysnesteen lämpömittarin pois. Veikkaan, että aika moni peruskäyttäjä ei osaa/jaksa katsoa koneen lämpöjä mistään salavalikoista. Perinteisestä viisarimittarista on vaan niin helppo katsoa, miten ja kuinka nopeasti moottori lämpiää ja näin päätellä myös termostaattien kunnon. Suomenkin teillä liikkuu varmasti monia autoja, joiden hiukkaspönttöjen uusinnat olisi pystynyt välttämään ehjillä termostaateilla.
                  f22 220i

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2328
                    • Uusimaa

                    Originally posted by maukka86 View Post
                    ...Suomenkin teillä liikkuu varmasti monia autoja, joiden hiukkaspönttöjen uusinnat olisi pystynyt välttämään ehjillä termostaateilla.
                    Veikkaan että suurin osa käytetyistä E60/E90-sarjalaisista ajelee tässäkin maassa täysin tukkeutuneella DPF:llä ja pitkään jumissa olleilla termostaateilla. Tämä ongelma on kristallinkirkas ainoastaan näitä nettifoorumeita lukeville, autojensa tekniikasta kiinnostuneille bemaristeille. Olen törmännyt vielä tänäkin kesänä melko suuren merkkikorjaamon tiskillä huoltoneuvojaan, joka ei muka ole koskaan vielä törmännyt ko. ongelmaan. Kyse ei voi olla muusta kuin täydellisestä välinpitämättömyydestä omaa ammattiosaamistaan kohtaan, tai sitten patologisesta ongelman peittelystä maahantuojan käskystä. Mielestäni tässä on sen mittaluokan ongelmasta ja suunnitteluvirheestä kysymys, että valmistajan/maahantuojan pitäisi tiedottaa asiasta isolla kädellä ja julkisuudella. Siinä vain jäisi tietysti heiltä monta (turhaa) suodatinta myymättä.
                    BMW G30 545e M-Sport

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5442
                      • S:t Karins

                      Originally posted by maukka86 View Post
                      Ja tässä kohtaa BMW on tehnyt karhunpalveluksen, kun on jättänyt jäähdytysnesteen lämpömittarin pois. Veikkaan, että aika moni peruskäyttäjä ei osaa/jaksa katsoa koneen lämpöjä mistään salavalikoista. Perinteisestä viisarimittarista on vaan niin helppo katsoa, miten ja kuinka nopeasti moottori lämpiää ja näin päätellä myös termostaattien kunnon. Suomenkin teillä liikkuu varmasti monia autoja, joiden hiukkaspönttöjen uusinnat olisi pystynyt välttämään ehjillä termostaateilla.
                      Jatketaan tästä, vaikka mittaristossa olisi lämpömittari, niin väitän että 90% Pekka Perusbimmereistä ei reagoisi tuhonkaan mitenkään. Lämmöt kun ei tarvitse olla kuin hieman pielessä niin eipä ala poltto DPF:ssä. Lämpömittarissa pitäisi palaa myös vaikka keltainen valo jos moottori ei ole saavuttanut oikeaa käyntilämpötilaa. Tämä voisi ehkä herättää jo tuon Pekka Perusbimmerin mielenkiinnon?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Vaikka olisikin lämpötilamittari niin niistäkin suurin osa näyttää puolessa välissä oikeaa lämpötilaa vaikka se on vasta 60 astetta. Täytyisi olla jokin selkeä asteikko tai rajaviiva, jolloin kaikki pelaa varmasti! Tai juuri sellainen keltainen tuikku...

                        Pelkkä kaupunkiajo täytyisi kieltää ainakin bmw:ltä kun tarvitsee sen 60km/h polton aikaansaamiseksi. Honda tekee polton vaikka olisi paikoillaan tyhjäkäynnillä (nostaa se kierroksia n. 200rpm ja laittaa päälle takalasinlämmitimen, hehkut, flektit jne), mikä on mielestän älyttömän hyvä!!
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7538
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Honda tekee polton vaikka olisi paikoillaan tyhjäkäynnillä (nostaa se kierroksia n. 200rpm ja laittaa päälle takalasinlämmitimen, hehkut, flektit jne), mikä on mielestän älyttömän hyvä!!
                          Hondassa toimii vai? Appiukon CRV:ssä 2008:ssa on jo toinen DPF pönttö menossa, ajettu 115 tkm tjsp. Ja taas on tukossa. Saas nähdä vieläkö menee takuuseen...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3748
                            • Kajaani

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Vaikka olisikin lämpötilamittari niin niistäkin suurin osa näyttää puolessa välissä oikeaa lämpötilaa vaikka se on vasta 60 astetta. Täytyisi olla jokin selkeä asteikko tai rajaviiva, jolloin kaikki pelaa varmasti! Tai juuri sellainen keltainen tuikku...

                            Pelkkä kaupunkiajo täytyisi kieltää ainakin bmw:ltä kun tarvitsee sen 60km/h polton aikaansaamiseksi. Honda tekee polton vaikka olisi paikoillaan tyhjäkäynnillä (nostaa se kierroksia n. 200rpm ja laittaa päälle takalasinlämmitimen, hehkut, flektit jne), mikä on mielestän älyttömän hyvä!!
                            Ei pidä paikkaansa. Minulla saattaa poltot alkaa ihan kaupungissakin .

                            - Antti -

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Hondassa toimii vai? Appiukon CRV:ssä 2008:ssa on jo toinen DPF pönttö menossa, ajettu 115 tkm tjsp. Ja taas on tukossa. Saas nähdä vieläkö menee takuuseen...
                              Tuossa mallissa (i-ctdi) se onkin heikko kohta kun dpf on auton keskellä! Itsellä oli saman mallinen 180tkm ajettu ja alkuperäinen dpf oli kun myin pois. Sano appiukolle, että menee hakeen softapäivityksen siihen, se auttaa!! Uudemmassa (i-dtec) dpf on saman tyyppinen kuin uudemmissa bemareissa eli yhdistetty katin kanssa mahdollisimman lähelle turboa ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.

                              Dpf laitteilla vaan täytyy silloin tällöin poiketa kaupungista pois, jotta se toimisi ongelmitta! Taksareiden kirous nämä dpf autot, useampaan jo olen laittanut dpf-off -softan kun valot vilkkuu taulussa ja pakkopoltto merkkiliikkeessä rupeaa jo kyllästyttämään. Sitikka taitaa olla ainoa, jolla se toimii vähän paremmin, johtunee ruiskutettavasta Ureasta...
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Anzafin View Post
                                Ei pidä paikkaansa. Minulla saattaa poltot alkaa ihan kaupungissakin .

                                - Antti -
                                Jep, tämä pitää täysin paikkansa, vaikka valmistajan tekniset briefit muuta väittävät. Olen tämän todennut testerillä käytännössä sekä E91:llä ja E61:lla. Kun regeneraation pakottaa päälle, menee poltto aktiivitilaan likimain heti kun autolla lähtee liikkeelle. Siis tietenkin siten että moottori on jo valmiiksi yli 75 asteinen.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎