Originally posted by Huge004
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistä voisi ostaa suodattimen edes hieman halvemmalla kuin marmotiskiltä? Onko tietoa saisko netistä jostain tai esim. Saksan marmorilta halvemmalla? Autoni on 530xd -06 eli siihen menee se isompi pönttö, ei pelkkä hiukkassuodatin.
Mikä on oikea osanumero uudelle pöntölle niin osais kysellä Saksasta? Tuolla realoem.com kautta kun kattoo niin kahta numeroa olisi tarjolla. http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=18&fg=10
Voiko autoon, jossa on tämä pelkkä etupönttö tehdä mitään korvausputki yms. virityksiä?F11 530xd m-sport lci
Comment
-
-
Originally posted by smabe View PostVoiko autoon, jossa on tämä pelkkä etupönttö tehdä mitään korvausputki yms. virityksiä?
DPF:n voi poistaa, vaatii ohjelmoinnin sen jälkeen osaavassa pajassa jotta ei sytyttele vikavaloja/kirjoittele vikakoodeja muistiin.
Samalla saa tehoakin sitten enemmän jos haluaa...
Hintaluokka hivenen alle tonnin.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Hiukkassuodattimen vaihto
Terve,
Autona 530D vm07. Ajettuna 120tkm ja iDrive ilmoittelee että hiukkassuodatin pitäisi nyt vaihtaa. Onkohan ihan normaalia näillä kilometreillä? Termostaatissa myös ilmeisesti jotain ongelmaa, normaali moottoritieajossa lämmöt pysyy n.78-82 eikä siitä nouse normaalilla ajolla, voikohan vaikuttaa hiukkassuodattimeen myös?
Comment
-
-
Originally posted by smabe View PostMistä voisi ostaa suodattimen edes hieman halvemmalla kuin marmotiskiltä?
Comment
-
-
Tein autooni (E61 530D -06) tänään pakotetun regeneroinnin ja tulokset olivat seuraavat:
ennen regenerointia vastapaine tyhjäkäynnillä oli n. 60mbar ja 2000rpm n. 200mbar. Vajaan tunnin ajon ja kahden pakotetun regeneroinnin jälkeen vastapaineet putosivat siten, että tyhjäkäynnillä ne olivat n. 19mbar ja 2000rpm n. 70mbar, mielestäni regenerointi auttaa asiaan
Comment
-
-
Originally posted by mttp View PostTein autooni (E61 530D -06) tänään pakotetun regeneroinnin ja tulokset olivat seuraavat:
ennen regenerointia vastapaine tyhjäkäynnillä oli n. 60mbar ja 2000rpm n. 200mbar. Vajaan tunnin ajon ja kahden pakotetun regeneroinnin jälkeen vastapaineet putosivat siten, että tyhjäkäynnillä ne olivat n. 19mbar ja 2000rpm n. 70mbar, mielestäni regenerointi auttaa asiaan
Comment
-
-
Originally posted by mttp View PostTein autooni (E61 530D -06) tänään pakotetun regeneroinnin ja tulokset olivat seuraavat:
ennen regenerointia vastapaine tyhjäkäynnillä oli n. 60mbar ja 2000rpm n. 200mbar. Vajaan tunnin ajon ja kahden pakotetun regeneroinnin jälkeen vastapaineet putosivat siten, että tyhjäkäynnillä ne olivat n. 19mbar ja 2000rpm n. 70mbar, mielestäni regenerointi auttaa asiaan
Auto on E61 535d, jossa DPF on erillinen kattila apukuskin penkin alapuolella. Olen sitä mieltä että nämä pre-faceliftien erilliset DPF:t eivät ole niin herkästi tukkeutuvaa sorttia kuin uudemmat kombinaatiofiltterit.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostVertailun vuoksi: Kuukausi sitten tehdyn DPF:n pesun jälkeen tyhjäkäynnin vastapaineet oli 0 mbar, ja 2000rpm:llä 5 mbar. Satasen nopeudessa tasaisella asfaltilla 40 mbar. Nyt kuukausi (2000km) pesun jälkeen lukemat ovat hyvin likimain samat.
Auto on E61 535d, jossa DPF on erillinen kattila apukuskin penkin alapuolella. Olen sitä mieltä että nämä pre-faceliftien erilliset DPF:t eivät ole niin herkästi tukkeutuvaa sorttia kuin uudemmat kombinaatiofiltterit.
Comment
-
-
Noista moottoriöljyistä ajattelin vielä tässä yhteydessä ottaa puheeksi eli alla on kuvattu öljyjen C-luokitukset. Mitähän herra BMW mahtaa noista luokista suositella näihin hiukkassuodatin autoihin ? Yritin ottaa aikanaan selvää ja mulle kerrotiin, että C3 tai C4 luokitus pitäisi olla. Varman päälle jos ottaa, pitäisi vissiin valita kuitenkin toi C4 luokitus vähätuhkaisuuden takia ??? Joka tapauksessa toi C-luokitus täytyy olla, väärällä moottoriöljyllä dpf tukkeutuu ainakin.
ACEA C-luokka; kolmitoimikatalysaattorilla ja hiukkassuodattimella varustettuihin ajoneuvoihin- C1: Korkean suorituskyvyn bensiinimoottoreihin ja kevyeen dieselkalustoon, öljyllä alhainen viskositeetti ja kitka, HTHS-viskositeetti vähintään 2,9 cP, sekä alhainen tuhka-, rikki- ja fosforipitoisuus (Low-SAPS).
- C2: Korkean suorituskyvyn bensiinimoottoreihin ja kevyeen dieselkalustoon, öljyllä alhainen viskositeetti ja kitka, HTHS-viskositeetti vähintään 2,9 cP.
- C3: Korkean suorituskyvyn bensiinimoottoreihin ja kevyeen dieselkalustoon, öljyllä alhainen viskositeetti ja kitka, HTHS-viskositeetti vähintään 3,5 cP.
- C4: Korkean suorituskyvyn bensiinimoottoreihin ja kevyeen dieselkalustoon, öljyllä alhainen viskositeetti ja kitka, HTHS-viskositeetti vähintään 3,5 cP, sekä alhainen tuhka-, rikki- ja fosforipitoisuus (Low-SAPS).
Comment
-
Originally posted by mttp View PostTein autooni (E61 530D -06) tänään pakotetun regeneroinnin ja tulokset olivat seuraavat:
ennen regenerointia vastapaine tyhjäkäynnillä oli n. 60mbar ja 2000rpm n. 200mbar. Vajaan tunnin ajon ja kahden pakotetun regeneroinnin jälkeen vastapaineet putosivat siten, että tyhjäkäynnillä ne olivat n. 19mbar ja 2000rpm n. 70mbar, mielestäni regenerointi auttaa asiaanParkkeerattuani auton pakoputkesta tuli aika pirunmoinen sininen savu, ajattelin että nyt on jotain pielessä, mutta sauhu loppui nopeasti ja se loppui siihen. Kotiin päästyäni oli pakko pistää kone kiinni ja tsekata vastapaineet, ne oli pudonneet edelleen ja nyt siis tyhjäkäynnillä enää 3-4mbar ja 2000rpm 15-16mbar !!!
Haluan vain saattaa asian tietoon, että auton oma regenerointi pystyy putsaamaan dpf:n myös aika hyvin, ainakin oman kokemukseni perusteella.
Comment
-
-
Originally posted by mttp View PostTänään auto alkoi polttelemaan kaupungilla ihan itsekseen, taisi toinen pakotettu regenerointi jäädä kesken. No huomattuani regeneroinnin alkaneen ajelin n. 10min ylimääräistä ja annoin "palaa"Parkkeerattuani auton pakoputkesta tuli aika pirunmoinen sininen savu, ajattelin että nyt on jotain pielessä, mutta sauhu loppui nopeasti ja se loppui siihen. Kotiin päästyäni oli pakko pistää kone kiinni ja tsekata vastapaineet, ne oli pudonneet edelleen ja nyt siis tyhjäkäynnillä enää 3-4mbar ja 2000rpm 15-16mbar !!!
Haluan vain saattaa asian tietoon, että auton oma regenerointi pystyy putsaamaan dpf:n myös aika hyvin, ainakin oman kokemukseni perusteella.E61 530xda -06
Comment
-
-
Originally posted by Rimmon View PostTuota pakkopolttoa voisi itsekkin koittaa kunhan vaan löytyy jostain ohjelma millä sen saa aktivoitua
Tänään tehdyn n. 500km matka-ajon aikana huomasin, että kulutus putosi yli 0,5l/100km ja asian huomasi hyvin myös auton kulutusmittarista, viisari pysyi pääsääntöisesti 6l/100km tuntumassa tai alapuolella. Aiemmin autolla ei tahtonyt päästä alle 7l/100km ja nyt vastaavasti lukema oli 6,3l/100km.
Comment
-
-
Onko sigun autossa tuollainen hiukkassuodatin, vai pelkkä katti, tai useampi? moottori m57n. Mitään anturia en putkessa ole nähnyt missään.
testilaiteella olen katsonut koneen lämmöiksi normaalisti noin 74c.. jolloin mittari on tukevasti puolessa välissä.. Liian alhainen? Mitä vaihtoon? Lämmöt mielestäni nousee melko hitaasti.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
Comment