Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Originally posted by janne320d View Post
    mistä pajasta kyse?
    Post #869
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • janne320d
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1342
      • jns

      Kertokaapas nyt mikä tuolla sitten mättää,tarkoitu oli kiikutta tuo oma vaunu tuonne lähiaikoina:think
      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by janne320d View Post
        Kertokaapas nyt mikä tuolla sitten mättää,tarkoitu oli kiikutta tuo oma vaunu tuonne lähiaikoina:think
        En usko, että mikään muu kuin kokemus!
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          Sanoivat saavansa tuosta kiulusta ilman dpf:n poistoa 280-290hv ja 630-650nm,liekköhän liioiteltua?
          Last edited by janne320d; 20-02-2012, 08:36.
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • rawpower
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 54
            • Siilinjärvi

            Mulla tiistaina ohjelmoitiin findieselillä ja samalla tyhjennettiin dpf. Kone siis m57n2 ja dpf on siis heti turbon jälkeen katin yhteydessä. Tehoja n. 290-300 ja vääntöjä 650nm 2000-3500 rpm. Yläkierroksilla on jonkinlainen rajoitin, ei antanut sinne lisätä syöttöjä kunhan se vielä löydetään niin päästään kyllä yli 300hv.

            Autolla ajettu 193tkm ja idrive näytti, että dpf vaihtoon ois ollut vielä 29tkm silti dpf oli ollut täysin puhdas. Ilmeisesti lämmöt olleet kunnossa kun vielä noilla kilometreillä ei tukossa ollut vai onko niin, että näissä joissa dpf on lähempänä konetta ei menekkään niin helposti tukkoon?
            BMW E61 530xda -06

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5419
              • S:t Karins

              Originally posted by rawpower View Post
              Mulla tiistaina ohjelmoitiin findieselillä ja samalla tyhjennettiin dpf. Kone siis m57n2 ja dpf on siis heti turbon jälkeen katin yhteydessä. Tehoja n. 290-300 ja vääntöjä 650nm 2000-3500 rpm. Yläkierroksilla on jonkinlainen rajoitin, ei antanut sinne lisätä syöttöjä kunhan se vielä löydetään niin päästään kyllä yli 300hv.
              Eiköhän tuossa ala ensin ahdin ahistamaan...
              X35D suuttimet?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • rawpower
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 54
                • Siilinjärvi

                Originally posted by Tommix View Post
                Eiköhän tuossa ala ensin ahdin ahistamaan...
                X35D suuttimet?
                Ihan vakio x30d suuttimet on, muttei niistä kyllä pitäisi olla kiinni.. Voihan se kyllä olla, että ahdin ei riitä.. Paljonko muut foorumilaiset on näistä x30d m57n2 moottoreista saaneet irti?
                BMW E61 530xda -06

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by rawpower View Post
                  Mulla tiistaina ohjelmoitiin findieselillä...Yläkierroksilla on jonkinlainen rajoitin, ei antanut sinne lisätä syöttöjä kunhan se vielä löydetään niin päästään kyllä yli 300hv.
                  Ihme, meinaa ettei löytänyt Aikas hyvin kyllä jos yli 300hv pääsee
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    Originally posted by rawpower View Post
                    Mulla tiistaina ohjelmoitiin findieselillä ja samalla tyhjennettiin dpf. Kone siis m57n2 ja dpf on siis heti turbon jälkeen katin yhteydessä. Tehoja n. 290-300 ja vääntöjä 650nm 2000-3500 rpm. Yläkierroksilla on jonkinlainen rajoitin, ei antanut sinne lisätä syöttöjä kunhan se vielä löydetään niin päästään kyllä yli 300hv.

                    Autolla ajettu 193tkm ja idrive näytti, että dpf vaihtoon ois ollut vielä 29tkm silti dpf oli ollut täysin puhdas. Ilmeisesti lämmöt olleet kunnossa kun vielä noilla kilometreillä ei tukossa ollut vai onko niin, että näissä joissa dpf on lähempänä konetta ei menekkään niin helposti tukkoon?
                    miten ne deletoi ton dpf:n siellä,tuleeko katsastuksessa ongelmia mahdollisesti?
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • rawpower
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2011
                      • 54
                      • Siilinjärvi

                      Originally posted by janne320d View Post
                      miten ne deletoi ton dpf:n siellä,tuleeko katsastuksessa ongelmia mahdollisesti?
                      Pönttö auki, sisuskalut ulos ja pönttö hitsaamalla kiinni. Katti jäi paikoilleen. Eipä siitä pitäisi mitään ongelmia tulla.
                      BMW E61 530xda -06

                      Comment

                      • anttiva
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 819
                        • .

                        Millä ohjelmalla saa e60 pakkopolton kytkettyä päälle?

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          ..........
                          Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:10.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • Homebrew
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 351
                            • Paimio

                            Originally posted by anttiva View Post
                            Millä ohjelmalla saa e60 pakkopolton kytkettyä päälle?
                            DIS ilmeisesti. Mutta mistä valikosta sieltä tuo löytyy?

                            Tuntuu että saa koko ajan olla jotain ropaamassa tuon E91 kanssa.. Tällä kertaa DPF failure.. Vikakoodeissa herjaa liian suuresta vastapaineesta, (abgasgegendruck zu hoch ja uber maximum, 1100-1200mbar.)
                            Tuhkaa vikakoodin mukaan olis vaan 5g ja muuta mössöä 60-80g, vaihtelee lukukertojen välillä.

                            Jäähdytysnesteen lämmöt nousee hyvinkin 88 asteeseen ja ylikin jos oikein kenkii kun keula tukittu. Pakolämmöt huiteli motarilla jossain 300-340 asteessa, KATilla hiukan korkeammat kuin DPF:llä. Hehkutkin varmaan toimii kun lähtee -20 asteessakin käyntiin mukisematta eikä jätä vikakoodeja.. Edellinen omistaja oli pessyt DPF:n ~25-30tkm takaperin, voipi olla että silloin homma ei ole mennyt ihan putkeen..

                            Jääkö tässä muuta vaihtoehtoa kuin pestä/puukottaa/vaihtaa pönttö. Millaisia kokemuksia on tuon M57N2:n yhdistelmäpöntön pesusta? Tuota polton pakotusta nyt voisi vielä kokeilla, mutta tuskin se ihmeitä tekee..

                            Auto kuitenkin liikahtaa hyvin, ei huomaa ainakaan tehohäviötä, mutta kait se tukossa on kun se itse niin kertoo...
                            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                            Ex. E91 330d -07

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              ^^Liekkö paineanturissa jotain häikkää jos ilmoittaa että noin tukossa? Mulla oli paineet jotain 500-700 niin hyvä että satasta kulki, saati sitten veti yhtään mihinkään. Oma kylläkin erillisillä pöntöillä.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • anttiva
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 819
                                • .

                                Originally posted by Homebrew View Post
                                DIS ilmeisesti. Mutta mistä valikosta sieltä tuo löytyy?

                                Tuntuu että saa koko ajan olla jotain ropaamassa tuon E91 kanssa.. Tällä kertaa DPF failure.. Vikakoodeissa herjaa liian suuresta vastapaineesta, (abgasgegendruck zu hoch ja uber maximum, 1100-1200mbar.)
                                Tuhkaa vikakoodin mukaan olis vaan 5g ja muuta mössöä 60-80g, vaihtelee lukukertojen välillä.

                                Jäähdytysnesteen lämmöt nousee hyvinkin 88 asteeseen ja ylikin jos oikein kenkii kun keula tukittu. Pakolämmöt huiteli motarilla jossain 300-340 asteessa, KATilla hiukan korkeammat kuin DPF:llä. Hehkutkin varmaan toimii kun lähtee -20 asteessakin käyntiin mukisematta eikä jätä vikakoodeja.. Edellinen omistaja oli pessyt DPF:n ~25-30tkm takaperin, voipi olla että silloin homma ei ole mennyt ihan putkeen..

                                Jääkö tässä muuta vaihtoehtoa kuin pestä/puukottaa/vaihtaa pönttö. Millaisia kokemuksia on tuon M57N2:n yhdistelmäpöntön pesusta? Tuota polton pakotusta nyt voisi vielä kokeilla, mutta tuskin se ihmeitä tekee..

                                Auto kuitenkin liikahtaa hyvin, ei huomaa ainakaan tehohäviötä, mutta kait se tukossa on kun se itse niin kertoo...
                                Mulla inpa tollasia paineita näyttää, tulee myös tuo DPF herja 10km jälkeen.. Auto kulkee ihan normaalisti, tuntuu vain ettei regenerois ollenkaan. Lämmöt ok ja hehkut kunnossa.

                                Difference pressure above particle filter 157.54 mbar
                                Abgasgegendruck vor Particle filter 1142.15 mbar
                                Environment pressure 964.92 mbar

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎