Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Lue tai luetuta jollakulla foorumilaisella ensin vikakoodit ettei ole niin että esim. kaasuläpän koneisto on finaalissa jolloin DDE ei suostu tekemään DPF-polttoa.

    Kaasuläppä dieselissä? Jep, EU4-päästömalleissa on EGR:n edessä throttle valve, osa 16 täällä, joskin sillä on hiukan rajatumpi tehtävä kuin nimi antaa ymmärtää. Se suljetaan moottorin sammutuksen yhteydessä jotta kone pysähtyy nopeammin ja DFP regeneroinnin ajaksi jotta DPF:n lämpötilaa saadaan nostettua polttolukemiin.

    Bemaristi-lehden numerossa 3/2012 oli juuri juttua että imupuolen ylipaine oli tunkenut E61 530d:n läppäkoneiston sähköohjauksen täyteen öljyä --> entinen läppäohjain.

    WDS kertoo kaasuläpästä näin.

    Jos sulla on EU3-päästötasoinen niin sitten ei ole läppää.

    Threadissa on maininta läpistä kyllä, searchiin hakusanaksi throttle valve.

    Comment

    • Mikhou
      BTCF Member
      • May 2009
      • 327
      • Lahti

      Dpf:n poistolla hintaa 1000-1300e niin mekaanisesti pois, kuin koodaamalla ?
      Voiko maksaa noin paljon ?

      Pienellä lisärahalla sais lisähevosia kutiteltua esiin.
      Mielipiteitä ? Pelkkä softan ajo ja dpf jätetään paikalleen ?

      Autona e87 120d ajettu n. 183tkm..
      E53 X3 3.0sd -07

      ex:
      E87 120d -06
      E46 m3 -01
      E39 535i -98
      E36 318 cabriolet -96

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        Originally posted by Mikhou View Post
        Dpf:n poistolla hintaa 1000-1300e niin mekaanisesti pois, kuin koodaamalla ?
        Voiko maksaa noin paljon ?
        puolet pois ja ollaan "haarukassa"
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns



          tuolta joskus kysyin niin dpf poisto+ohjelma 1000€
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            Originally posted by janne320d View Post
            http://www.findiesel.fi/

            tuolta joskus kysyin niin dpf poisto+ohjelma 1000€
            Jyvässeudulla onnistuu halvemmalla...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Tommix View Post
              puolet pois ja ollaan "haarukassa"
              Tuskin ihan puoleen hintaan saa mutta lähempänä se on kuin em. haarukka...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Pex View Post
                E61 520D 2006.
                DPF:n laskuri meni nollille, autolla ajettu 245 tkm, DPF:lle ei ole koskaan thety mitään. Jottain vissin tarvis nyt tehä. En jaksanu alkaa kahlaamaan sataa sivua, joten varmaan tulee toistona kysymykset, sori.
                Tarkoituksena pestä suodatin. 200 ekeä ottavat pajalla. Tekisin itse, mutta ei ole paikkaa missä nostaa lullaa ylös. Kapistuksen poistoon ja softaukseen en ala.

                Pari asiaa askarruttaa:

                -Mistä tietää toimiiko DPF:n poltto vielä oikein, tai ylipäänsä mistä sen huomaa kun/jos poltto tapahtuu? En ole koskaan sitä huomannut, en kyllä ole isommin yrittäny asiaa tutkaillakaan.
                -Termarien (?) lämmöillä vissiin merkitys siihen tapahtuuko poltto kunnolla/ollenkaan? Tarkotus tsekata salavalikosta lämmöt...kun tietäisi mitkä lämmöt sieltä pitää katsoa (valikkonumero?) ja paljonko lämpöjen pitää olla?
                -Mihin tuo ajotietokoneen huoltovälinäytön laskuri DPF:n kohdalla perustuu? Käsittääkseni siellä on painemittari(t), käyttääkö tietokone niiltä saatavia lukemia laskeakseen tuon huoltovälin? Minulla se tuli täyteen 245 tkm:n kohdalla, mutta ymmärtääkseni monilla se on täyttynyt jo paljon aikaisemmin. Pitääkö laskuri nyt nollata pesun yhteydessä?


                Ei kai sille kannata tehdä mitään jos se toimii.
                Pyydä jotakuta katsomana Inpalla vastapaineet,
                jos on tyhjäkäynnillä alle sata ja rasituksessa alle 400,
                ei kannta tehdä mitään.

                Laskurin voi nollata vanhemmissa suoraan trippimittarista.
                Ei se nollille meneminen sitä tarkoita että pitää vaihtaa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • AnttiL
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 61
                  • Helsinki

                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Omasta kokemuksesta voisin sanoa alkuperäisten (pää)termareiden elin ajaksi 6kk
                  Kun toi alkuperäinen päätermari on todettu aika moneen otteeseen melko huonoksi aparaatiksi niin onko kokemuksia hyvistä tarvike termareista?

                  Vaihdoin sigun autoon tammikuussa 2012 alkuperäiset egr- ja päätermarin ajolämpöjen ollessa noin 75 astetta vanhoilla. Uudella termarilla nousi tonne 92 asteen tuntumaan. Eilen Jämsä-Järvenpää reitillä ajolämmöt 83 astetta. Vaihto olis taat edessä mutta alkuperäinen ei hirveesti innosta.
                  BMW E70 LCI xDrive30d

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    Originally posted by AnttiL View Post
                    Kun toi alkuperäinen päätermari on todettu aika moneen otteeseen melko huonoksi aparaatiksi niin onko kokemuksia hyvistä tarvike termareista?

                    Vaihdoin sigun autoon tammikuussa 2012 alkuperäiset egr- ja päätermarin ajolämpöjen ollessa noin 75 astetta vanhoilla. Uudella termarilla nousi tonne 92 asteen tuntumaan. Eilen Jämsä-Järvenpää reitillä ajolämmöt 83 astetta. Vaihto olis taat edessä mutta alkuperäinen ei hirveesti innosta.
                    Tarvike termarina GATES parista kokemus ei enemmästä. Ihan OK


                    ja tästä http://www.kaha.fi/category.php?cid=274

                    Onko autosi autom.laatikolla?
                    tämän osa nro 9 kunto ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E9...eat_exchanger/
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • AnttiL
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 61
                      • Helsinki

                      Joo automaatilla on. Toi nro. 9 liittyy ilmeisesti laatikon jähdytykseen ja onkos tuolla sisällä termari?
                      BMW E70 LCI xDrive30d

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        ..........
                        Last edited by Raine; 16-05-2013, 16:33.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • Mikhou
                          BTCF Member
                          • May 2009
                          • 327
                          • Lahti

                          Jepjep, tuli vissiin manattua jotain kun kyselin näistä dpf:stä jne,
                          termostaatti / termostaatit epäkunnossa, lämmöt ei nouse yli 63C asteen.

                          Uusia ei löytynyt viikonlopuksi mistään hyllystä, joten keskiviikkona vasta saan ne ja vaihdettua.

                          Nyt eilen illalla syttyi mittaristoon valona keltainen DPF-valo, jossa se purkki on puolillaan. Vikakoodina 480a.

                          Autolla en sen jälkeen ole ajanut, oottaa uusia termareita.

                          Ilmeisesti siis on kerännyt tuon DPF-purkin täyteen ja nyt ei polta niitä kun ei lämmöt nouse tarpeeksi ? Termostaatit vaihtoon ja kovaa ajoa niin putsaa DPF:n ? Vai mitä kannattaisi tehdä ?

                          Mikäli ajan lisää se tukkeutuu ja auto ei liikahda jonkun pisteen jälkeen ?
                          Mahdollisesti rikkoo turboa -> moottoria tms...

                          Autona siis e87 120D, ajettu n 185tkm
                          Last edited by Mikhou; 09-12-2012, 15:28.
                          E53 X3 3.0sd -07

                          ex:
                          E87 120d -06
                          E46 m3 -01
                          E39 535i -98
                          E36 318 cabriolet -96

                          Comment

                          • Smistik
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1130
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by Mikhou View Post
                            Jepjep, tuli vissiin manattua jotain kun kyselin näistä dpf:stä jne,
                            termostaatti / termostaatit epäkunnossa, lämmöt ei nouse yli 63C asteen.

                            Uusia ei löytynyt viikonlopuksi mistään hyllystä, joten keskiviikkona vasta saan ne ja vaihdettua.

                            Nyt eilen illalla syttyi mittaristoon valona keltainen DPF-valo, jossa se purkki on puolillaan. Vikakoodina 480a.

                            Autolla en sen jälkeen ole ajanut, oottaa uusia termareita.

                            Ilmeisesti siis on kerännyt tuon DPF-purkin täyteen ja nyt ei polta niitä kun ei lämmöt nouse tarpeeksi ? Termostaatit vaihtoon ja kovaa ajoa niin putsaa DPF:n ? Vai mitä kannattaisi tehdä ?

                            Mikäli ajan lisää se tukkeutuu ja auto ei liikahda jonkun pisteen jälkeen ?
                            Mahdollisesti rikkoo turboa -> moottoria tms...

                            Autona siis e87 120D, ajettu n 185tkm
                            Mulla oli sama herja E91 320d. Poltto lähti päälle, kun laitoin keulan tukkoon pahvilla ja aina kun ajoin, niin varmistin lämmön nousun yli 80 asteeseen. Ei ole sen jälkeen näkynyt tuota keltaista häiriövaloa. Huomenna tosin menee termari ja vesipumppu vaihtoon. Kattoo sitten mitä tapahtuu...
                            ex E91 320d käsiaskilla
                            ex E46 330dat
                            japski
                            ranu

                            ex E30 316i 4d

                            Comment

                            • Mikhou
                              BTCF Member
                              • May 2009
                              • 327
                              • Lahti

                              En uskalla pahvilla yrittää edes saada lämpöjä nousemaan nyt. Suosiolla ootan ekaks uudet termarit ja sitten..

                              Vaikuttaako hehkut polton käynnistymiseen ?
                              Antaa niistäkin 1 ja 3 sylinteristä vikakoodia...
                              E53 X3 3.0sd -07

                              ex:
                              E87 120d -06
                              E46 m3 -01
                              E39 535i -98
                              E36 318 cabriolet -96

                              Comment

                              • Fabsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1754

                                Ei vaikuta ainakaan omassa autossa (530 xd), ollut kesästä lähtien hehkuvikaa ja silti toimii poltto. En tiedä onko eri mallien välillä eroja.
                                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                                e30 318i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎