M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ike24
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mitkähän tulpat tuohon m60\62 sekasiköön laittais? Vaikuttaako putistussuhteen nousu tähän asiaan? Briskistä on ollut puhetta mutta ovat aika kalliit. Yksi vaihtoehto on laittaa m60 tai m62 suositellut vakiotulpat.

    Jos jollakin on asiaan minkäänlaista kokemusta niin tänne vaan.
    itellä oli m60 tulpaat.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mitkähän tulpat tuohon m60\62 sekasiköön laittais? Vaikuttaako putistussuhteen nousu tähän asiaan? Briskistä on ollut puhetta mutta ovat aika kalliit. Yksi vaihtoehto on laittaa m60 tai m62 suositellut vakiotulpat.

    Jos jollakin on asiaan minkäänlaista kokemusta niin tänne vaan.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Kyllähän sinne virta tulee ku virrat on päällä. Enhä mää vittuakaaa tommosella kaaviolla tee ja nään koneelta kaikkia alkuperäset sähkökaaviot. ja polttoaine pumpun liittimeen mihin virran pitääki tulla niiin virta tulee startatessaa
    jos releelle tulee herääte eculta ja + virta ja pumpulle lähee virta niin pumpun ja relen välillähän se on vika. pumppu jos pyörii suoralla virralla...
    Last edited by 2bar..ahhh; 09-05-2014, 08:28.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Kyllähän sinne virta tulee ku virrat on päällä. Enhä mää vittuakaaa tommosella kaaviolla tee ja nään koneelta kaikkia alkuperäset sähkökaaviot. ja polttoaine pumpun liittimeen mihin virran pitääki tulla niiin virta tulee startatessaa

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Niin muualla kuin boksissa?
    dme sulake ? nyt ekana pitää mitata kun virrat laittaa päälle et tuleeko releelle 12v napaan virta ja tuleeko siihen 5-10sec virta heräteelle kun väntää virrat päälle.

    jos ei niin silloin vika on poksin ja johtosarjan välillä.

    paras tapa olisi saada tietoon poksilta lähtevä virta millä herätetään rele et tuleeko siihen virta eli saa poksin mahdollisen vian katottua onko siinä vika jos megalta lähtevässä (kuvassa pin 37 ) ei tule virtaa niin silloin se vika on poksissa jos taas siihen tulee virta niin sitten se on polttoaine pumpun ja poksin liittimen välillä vika.

    edit :kuva on vain ms3 kytkentä kaavio ei pidä aikkaansa oem dme kanssa.
    Last edited by 2bar..ahhh; 08-05-2014, 15:40.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    aika paljon muuttuu akselin painojakauma prosentualisesti. mut ei se taija siitä akselista jäähä kiini on se meleko järeetä tavaraa.
    Samaa miettisin itse. Toi on vaan niin hyvä paikka saada kiloja pois. Joka gramma on kotiin päin.
    Max kierrokset on kuitenkin maltilliset 7500rpm.

    Onkos sulla hajua paljonko voi vakioveiveillä kierrättää turvallisesti ?

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Toki, mutta usein liittimen luovuttajaksi on hommattu toinen boksi. Jos ei, niin sitten ei paljoa kokeilla.

    Kuitenkin, jos releen pohjastakaan ei saa käynnistettyä pumppua hyppylangalla, on vika jossain muualla.
    Niin muualla kuin boksissa?

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Mahtaako 5kg vauhtipyörä olla jo liian kevyt ? Miten lie akselin värähtelyt. Vaikka ei toi 3l kasin akseli nyt kovin heikolta vaikuta. Onko jollain kokemusta noin kevyestä vauhtipyörästä?
    Lisäähän 765 siihen massaa melkoisesti.
    Orkkis vauhtis painaa reilu 17kg.:think
    aika paljon muuttuu akselin painojakauma prosentualisesti. mut ei se taija siitä akselista jäähä kiini on se meleko järeetä tavaraa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Mahtaako 5kg vauhtipyörä olla jo liian kevyt ? Miten lie akselin värähtelyt. Vaikka ei toi 3l kasin akseli nyt kovin heikolta vaikuta. Onko jollain kokemusta noin kevyestä vauhtipyörästä?
    Lisäähän 765 siihen massaa melkoisesti.
    Orkkis vauhtis painaa reilu 17kg.:think

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Toki, mutta usein liittimen luovuttajaksi on hommattu toinen boksi. Jos ei, niin sitten ei paljoa kokeilla.

    Kuitenkin, jos releen pohjastakaan ei saa käynnistettyä pumppua hyppylangalla, on vika jossain muualla.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ja toimii edelleen vakioboksilla, jos vaihdat takaisin?
    poksi tehty vakio laatikkoon....

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Vakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?
    Ja toimii edelleen vakioboksilla, jos vaihdat takaisin?

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Vakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?
    starttee muttei käy. poksilta pitää varmistaa että polttoainepumpun herätevirta (megalta) tuleva piuha on oikeassa pinnissä ja releelle tulee herätevirta startatessa. pumpun pitää nostaa paine kun virrat käänetään päälle ei vielä starttata.. mega ohjaa nyt sitä .

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    BP releelle tulee jatkuva 12v suoraan käyttösähköksi siitä ecu-boksin + navasta, ohjauspuolen +12v tulee päävirtareleen kautta ja MS maadoittaa ohjauspuolta. Jos megalla on virta, on päävirtarele vetäneenä. Tarkoittaisi siis tapauksessasi että siellä on jonkunlainen ajonesto tai kaapeli poikki.
    Vakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    M60B30 käy rikkaalla ja DIS:llä ihmetelty seuraavaa:

    Bank 1 lambdaintegrator = 1,015
    Bank 2 lambdaintegrator = 0,825

    Jonka jälkeen vaihdoin lambdat ristiin:

    Bank 1 lambdaintegrator = 1,000
    Bank 2 lambdaintegrator = 1,200

    Antaa vikakoodiksi 203 Oxygen sensor control 2, eli bank 2 lambda rikastaa seoksen tappiin? Miksi tuo lambda integrator oli ensin 0,825 (lean) ja sitten lambdojen ristiin vaihdon jälkeen 1,200 (rich)? Bensanpaineet on tyhjäkäynnillä 3bar = ok? Yön seisonnan jälkeen laskee tosi alas, alle 1 bar. Ja paineita nostaa vasta startatessa, ei ns. "primea" kun kääntää virrat päälle, joten joutuu starttaamaan aika pitkään. Paineensäädin on uusi.
    Mites m60 gurut menikö tämä teiltä ohi?

    Leave a comment:

Working...
X