Originally posted by Urpo_rotta
View Post
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitkähän tulpat tuohon m60\62 sekasiköön laittais? Vaikuttaako putistussuhteen nousu tähän asiaan? Briskistä on ollut puhetta mutta ovat aika kalliit. Yksi vaihtoehto on laittaa m60 tai m62 suositellut vakiotulpat.
Jos jollakin on asiaan minkäänlaista kokemusta niin tänne vaan.
Leave a comment:
-
jos releelle tulee herääte eculta ja + virta ja pumpulle lähee virta niin pumpun ja relen välillähän se on vika. pumppu jos pyörii suoralla virralla...Originally posted by ike24 View PostKyllähän sinne virta tulee ku virrat on päällä. Enhä mää vittuakaaa tommosella kaaviolla tee ja nään koneelta kaikkia alkuperäset sähkökaaviot.
ja polttoaine pumpun liittimeen mihin virran pitääki tulla niiin virta tulee startatessaaLast edited by 2bar..ahhh; 09-05-2014, 08:28.
Leave a comment:
-
Kyllähän sinne virta tulee ku virrat on päällä. Enhä mää vittuakaaa tommosella kaaviolla tee ja nään koneelta kaikkia alkuperäset sähkökaaviot.
ja polttoaine pumpun liittimeen mihin virran pitääki tulla niiin virta tulee startatessaa
Leave a comment:
-
dme sulake ? nyt ekana pitää mitata kun virrat laittaa päälle et tuleeko releelle 12v napaan virta ja tuleeko siihen 5-10sec virta heräteelle kun väntää virrat päälle.Originally posted by ike24 View PostNiin muualla kuin boksissa?
jos ei niin silloin vika on poksin ja johtosarjan välillä.
paras tapa olisi saada tietoon poksilta lähtevä virta millä herätetään rele et tuleeko siihen virta eli saa poksin mahdollisen vian katottua onko siinä vika jos megalta lähtevässä (kuvassa pin 37 ) ei tule virtaa niin silloin se vika on poksissa jos taas siihen tulee virta niin sitten se on polttoaine pumpun ja poksin liittimen välillä vika.
edit :kuva on vain ms3 kytkentä kaavio ei pidä aikkaansa oem dme kanssa.Last edited by 2bar..ahhh; 08-05-2014, 15:40.
Leave a comment:
-
Samaa miettisin itse. Toi on vaan niin hyvä paikka saada kiloja pois. Joka gramma on kotiin päin.Originally posted by 2bar..ahhh View Postaika paljon muuttuu akselin painojakauma prosentualisesti. mut ei se taija siitä akselista jäähä kiini on se meleko järeetä tavaraa.
Max kierrokset on kuitenkin maltilliset 7500rpm.
Onkos sulla hajua paljonko voi vakioveiveillä kierrättää turvallisesti ?
Leave a comment:
-
Niin muualla kuin boksissa?Originally posted by Cell View PostToki, mutta usein liittimen luovuttajaksi on hommattu toinen boksi. Jos ei, niin sitten ei paljoa kokeilla.
Kuitenkin, jos releen pohjastakaan ei saa käynnistettyä pumppua hyppylangalla, on vika jossain muualla.
Leave a comment:
-
aika paljon muuttuu akselin painojakauma prosentualisesti. mut ei se taija siitä akselista jäähä kiini on se meleko järeetä tavaraa.Originally posted by jannmann View PostMahtaako 5kg vauhtipyörä olla jo liian kevyt ? Miten lie akselin värähtelyt. Vaikka ei toi 3l kasin akseli nyt kovin heikolta vaikuta. Onko jollain kokemusta noin kevyestä vauhtipyörästä?
Lisäähän 765 siihen massaa melkoisesti.
Orkkis vauhtis painaa reilu 17kg.:think
Leave a comment:
-
Mahtaako 5kg vauhtipyörä olla jo liian kevyt ? Miten lie akselin värähtelyt. Vaikka ei toi 3l kasin akseli nyt kovin heikolta vaikuta. Onko jollain kokemusta noin kevyestä vauhtipyörästä?
Lisäähän 765 siihen massaa melkoisesti.
Orkkis vauhtis painaa reilu 17kg.:think
Leave a comment:
-
Toki, mutta usein liittimen luovuttajaksi on hommattu toinen boksi. Jos ei, niin sitten ei paljoa kokeilla.
Kuitenkin, jos releen pohjastakaan ei saa käynnistettyä pumppua hyppylangalla, on vika jossain muualla.
Leave a comment:
-
poksi tehty vakio laatikkoon....Originally posted by Cell View PostJa toimii edelleen vakioboksilla, jos vaihdat takaisin?
Leave a comment:
-
starttee muttei käy. poksilta pitää varmistaa että polttoainepumpun herätevirta (megalta) tuleva piuha on oikeassa pinnissä ja releelle tulee herätevirta startatessa. pumpun pitää nostaa paine kun virrat käänetään päälle ei vielä starttata.. mega ohjaa nyt sitä .Originally posted by ike24 View PostVakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?
Leave a comment:
-
Vakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?Originally posted by Cell View PostBP releelle tulee jatkuva 12v suoraan käyttösähköksi siitä ecu-boksin + navasta, ohjauspuolen +12v tulee päävirtareleen kautta ja MS maadoittaa ohjauspuolta. Jos megalla on virta, on päävirtarele vetäneenä. Tarkoittaisi siis tapauksessasi että siellä on jonkunlainen ajonesto tai kaapeli poikki.
Leave a comment:
-
Mites m60 gurut menikö tämä teiltä ohi?Originally posted by VaihtoVirta View PostM60B30 käy rikkaalla ja DIS:llä ihmetelty seuraavaa:
Bank 1 lambdaintegrator = 1,015
Bank 2 lambdaintegrator = 0,825
Jonka jälkeen vaihdoin lambdat ristiin:
Bank 1 lambdaintegrator = 1,000
Bank 2 lambdaintegrator = 1,200
Antaa vikakoodiksi 203 Oxygen sensor control 2, eli bank 2 lambda rikastaa seoksen tappiin? Miksi tuo lambda integrator oli ensin 0,825 (lean) ja sitten lambdojen ristiin vaihdon jälkeen 1,200 (rich)? Bensanpaineet on tyhjäkäynnillä 3bar = ok? Yön seisonnan jälkeen laskee tosi alas, alle 1 bar. Ja paineita nostaa vasta startatessa, ei ns. "primea" kun kääntää virrat päälle, joten joutuu starttaamaan aika pitkään. Paineensäädin on uusi.
Leave a comment:
Leave a comment: