Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2100
    • ǝɓuᴉʌʎH

    Originally posted by SushiX View Post
    Koneena M60B40. Oireena se, että kun painaa kaasu polkimen ihan pohjaan niin, että kickdown menee päälle, autolta loppuu menot heti. Tuntuu ihankuin se ei saisi bensaa tai sitten se saisi liikaa, mutta vähän kun nostaa pois niin, että kickdown ei ole aktiivisena niin samantien menoa löytyy.

    Kickdown toimi jotenkin joskus aikaisemmin joskus taas ei toiminut ollenkaan.

    Vaihdettu uusi Boschin bensapumppu, uudet polttoaine filtterit, kampiakselin asennontunnistin (orkkis), bensan paineensäädin (Pierburg).

    Ja ongelma ilmenee VAIN painaessa tai aktivoimalla kickdown:in, muuten kulkee mainiosti, käy kuten pitääkin jne.
    Onko Morkailla mitään tietoa liittyen tähän ongelmaan?

    Voiko johtua esim luistoneston läpästä tai mikä läppä se nyt onkaan ennen imusarjaa johon tulee luistoneston vaijeri? Luistonesto ei nimittäin toimi, ilmeisesti tuo läppä ei aukene/sulkeudu oikein. Luin muilta foorumeilta, että tuon takia koneessa ei olisi kaikkia tehoja pelissä sekä bensan kulutus olisi korkeampi kuin normaalisti.

    Kone siis ilmeisesti käy rikkaalla kun paukuttaa putkeen kun lähtee rajummin kiihdyttämään tai kenkäsee tyhj.käynnillä reippaammin.
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      Originally posted by SushiX View Post
      Onko Morkailla mitään tietoa liittyen tähän ongelmaan?

      Voiko johtua esim luistoneston läpästä tai mikä läppä se nyt onkaan ennen imusarjaa johon tulee luistoneston vaijeri? Luistonesto ei nimittäin toimi, ilmeisesti tuo läppä ei aukene/sulkeudu oikein. Luin muilta foorumeilta, että tuon takia koneessa ei olisi kaikkia tehoja pelissä sekä bensan kulutus olisi korkeampi kuin normaalisti.

      Kone siis ilmeisesti käy rikkaalla kun paukuttaa putkeen kun lähtee rajummin kiihdyttämään tai kenkäsee tyhj.käynnillä reippaammin.
      Kick-down käytännössä maadoittaa ECU;n yhtä pinniä joten sikäli yksinkertainen kapistus.

      Helppohan tuota olisi kokeilla korvaamalla se alumiininen mutka + lyhyt imutorvi sillä luistonestottoman muovisella mutkalla..
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Mä epäilisin ekana, että jos kaasuläppä vielä liikkuu kun kickdown-painetaan niin asentotunnistin sekoilee. DIS:llä tai Tool32:lla vois varmaan seurata mitä kaasuläpän asento sanoo täyskaasulla ja kickdownilla.

        ASC:n vaijeri irti jos mietityttää se läpän asento siinä. Jousi vetää sen täysin auki, niin pienellä käsiliikkeellä vaan kokeilee, että se on varmasti auki.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by Jonsku View Post
          Kick-down käytännössä maadoittaa ECU;n yhtä pinniä joten sikäli yksinkertainen kapistus.

          Helppohan tuota olisi kokeilla korvaamalla se alumiininen mutka + lyhyt imutorvi sillä luistonestottoman muovisella mutkalla..
          Niin tai vain jumittamalla se läppä, ettei varmasti kääntyile ja vaijeri irti.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2100
            • ǝɓuᴉʌʎH

            Originally posted by Jonsku View Post
            Kick-down käytännössä maadoittaa ECU;n yhtä pinniä joten sikäli yksinkertainen kapistus.

            Helppohan tuota olisi kokeilla korvaamalla se alumiininen mutka + lyhyt imutorvi sillä luistonestottoman muovisella mutkalla..
            Originally posted by Morkai View Post
            Mä epäilisin ekana, että jos kaasuläppä vielä liikkuu kun kickdown-painetaan niin asentotunnistin sekoilee. DIS:llä tai Tool32:lla vois varmaan seurata mitä kaasuläpän asento sanoo täyskaasulla ja kickdownilla.

            ASC:n vaijeri irti jos mietityttää se läpän asento siinä. Jousi vetää sen täysin auki, niin pienellä käsiliikkeellä vaan kokeilee, että se on varmasti auki.
            Kiitoksia vastauksista. Tässä mietityttää se, että kickdown toimii silloin tällöin oikein. Ei ole eroa onko moottori kylmä vaiko lämmin.

            Voiko silti johtua tuosta kaasuläpästä?

            Mikäs tämä anturi on nro. 10 ?

            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              Originally posted by SushiX View Post
              Kiitoksia vastauksista. Tässä mietityttää se, että kickdown toimii silloin tällöin oikein. Ei ole eroa onko moottori kylmä vaiko lämmin.

              Voiko silti johtua tuosta kaasuläpästä?

              Mikäs tämä anturi on nro. 10 ?


              Morkain mainitsema ASC:n läpän asentotunnistin.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16352
                • Leppävirta

                Hieman aiheeseen liittyen, eilen tuli yksi M60B40 koneinen E38 vikakoodinlukuun. Asc/abs valot paloi taulussa ja pyyhkimet ei toimi. Jokin Pump vikakoodi löytyi Asc puolelta joka nollattiin. Hivenen auton liikuttua tuo koodi tuli takaisin ja valot syttyi uudelleen. Sitten nollattiin ja valoja ei saatu sammumaan vaikkei koodia näyttänytkään enää. Ainoastaan Inpalla kun käytti sitä activate juttua sen asc himmelin kanssa niin sai sen vaijerin liikahtamaan ja valot katosi hetkellisesti.

                Mikäköhän vikana ja liittyykö tuo pyyhkijöiden toimimattomuus samaan vikaan kun samalla aikaa tulleet?
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Talveksi olen suunnitellut tekemistä mutta kosahtaako mun suunnitelma n. 12,8 puristuksiin?

                  Vapari siis suunnitteilla mutta pelaako millään polttoaineella.. :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Talveksi olen suunnitellut tekemistä mutta kosahtaako mun suunnitelma n. 12,8 puristuksiin?

                    Vapari siis suunnitteilla mutta pelaako millään polttoaineella.. :think
                    Kyllä toi voi vielä jopa 98:lla pelata hyvin tehtynä. Varmuudella e85:lla.
                    Millanen compinaatio tulossa jos saa udella? Omassa ruttuja ei saa 11 ylemmäs
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Kyllä toi voi vielä jopa 98:lla pelata hyvin tehtynä. Varmuudella e85:lla.
                      Millanen compinaatio tulossa jos saa udella? Omassa ruttuja ei saa 11 ylemmäs
                      Ajatuksissa siis M60 84mm porauksella ja 82.7mm iskulla eli B30 lohko ja B44 kampura ja veivit eli 3665cc kokoonpano..

                      Laskelmat perustuu siihen olettamaan että lohkon taso ja männät ovat yhtä korkeita sekä B30 että B44 koneessa.

                      Kannattaa ampua idea alas sitten heti jos ei ole toteuttamiskelpoinen. Ei nimittäin ole vielä mitään ostettu, vasta suunniteltu..

                      Eihän tässä mitään järkeä ole mutta
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by peto2 View Post
                        männät ovat yhtä korkeita sekä B30 että B44 koneessa.
                        Njet.

                        Kurkkaappa kankien osanumeroita
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Cell View Post
                          Njet.

                          Kurkkaappa kankien osanumeroita
                          Tietysti veivit on eri mittasia.. Enemmän kiinnostaakin mitta männäntapin keskeltä männän lakeen ja mitta kampuran keskilinjasta lohkon tasoon molemmissa koneissa :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Hieman aiheeseen liittyen, eilen tuli yksi M60B40 koneinen E38 vikakoodinlukuun. Asc/abs valot paloi taulussa ja pyyhkimet ei toimi. Jokin Pump vikakoodi löytyi Asc puolelta joka nollattiin. Hivenen auton liikuttua tuo koodi tuli takaisin ja valot syttyi uudelleen. Sitten nollattiin ja valoja ei saatu sammumaan vaikkei koodia näyttänytkään enää. Ainoastaan Inpalla kun käytti sitä activate juttua sen asc himmelin kanssa niin sai sen vaijerin liikahtamaan ja valot katosi hetkellisesti.

                            Mikäköhän vikana ja liittyykö tuo pyyhkijöiden toimimattomuus samaan vikaan kun samalla aikaa tulleet?
                            Jep, E-boksin pohjalla vettä.. siellä on pyyhkijän releet ja abs/asc-releet.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Tietysti veivit on eri mittasia..
                              Sillä ehdotinkin niiden katsomista, kaikissa M6x-koneissa kun on samat veivit. Ne männät ei siis sovi lähellekään
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Cell View Post
                                Sillä ehdotinkin niiden katsomista, kaikissa M6x-koneissa kun on samat veivit. Ne männät ei siis sovi lähellekään
                                No perkele siihen se sitten kosahti.. Nämä olikin siis stroukkaajan unelmakoneita :( ..custom mäntäsarjalle tuleekin sen verran hintaa että saa unohtaa koko idean..

                                E: Mutta kiitos tiedosta, on hyvä että joku edes tietää Täytyy myöntää ettei käynyt edes mielessä tommonen veiviratkaisu.
                                Last edited by peto2; 02-10-2013, 22:33.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎