Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Onko m60 ja m62 imusarjat keskenään vaihtokelpoisia?
    Lähinnä pulttijako kiinnostaa.

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      Tuommoinen hiukkasen kiireinen alipaineletkuhässäkkä kysymys olisi
      Klikkaaas
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        Originally posted by juhixx View Post
        Eihän kellekkää ois jääny termarin koppaa? Taatti tulossa vaan tarviis ehkä se koppaki vaihtaa. Ja taitaa olla jokapaikassa tilaus tavaraa.
        Kannattaa vaihtaa se koppa suosiolla samalla, tuppaavat halkeilemaan vanhemmiten..


        Originally posted by Muurahainen View Post
        Onko m60 ja m62 imusarjat keskenään vaihtokelpoisia?
        Lähinnä pulttijako kiinnostaa.
        Onpa hyvinkin, tosin M60B40 imusarjoissa on isommat kanavat kuin M62(TU) - koneissa.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          Originally posted by Jonsku View Post
          Onpa hyvinkin, tosin M60B40 imusarjoissa on isommat kanavat kuin M62(TU) - koneissa.
          ja m60 on imuilman lämpötila m62 ei ole holokkii mut paikka on helppo laittaa.
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • V W
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 335
            • Salo

            Originally posted by V W View Post
            Mikäs tollasessa m60 koneessa pitää ääntä?

            Toi oma 740 rupes koliseen ja rapiseen,kiristintä ropattu ja hiukan shimmattukkin,mutta vaikuttais edelleen ääntävän venttiilikopan alta.
            Perjantaiehtoosta tuli ruvettuun hiukan entraamaan,kun ei oikeen tykännyt enää käydä laitalaisesti,saa nähdä miten paranee imusarjantiivisteiden vaihdolla ja uusilla tulpilla.

            Jakopää ja venttiilikopat olikin joskus käytetty auki,sen verran liimaa ja silikoonia käytetty kasaamiseen. Hantin puolen nokasta vaan näytti toinen laahain olevan palasina,eli kai tollakin on saksassa ajettu vain hyvillä öljyilla,lyhyillä öljynvaihtoväleillä ja sen kummiemmin kaasuttamatta

            Bensanpaineensäätimelle menevä letkukin oli liki lytyssä,saattaa silläkin olla ollut vaikutusta ajoittaiseen sammumiseen käynnistämisen jälkeen.

            Mulla oli ja on Volvossa samantapanen vika,että sammui useasti melkeen heti kun käynnisti,mutta toisella starttauksella jäi jo hörisemään.



            Edit2:
            Ajettiin su pihalle,kävi huonosti ja ma piti laittaa koneeseen kiinni,jos näkyisi vikakoodeja,vaan ei käynnistynyt.
            Saattaa heikosti luvata,mutta lähinnä vaan startatessa pyörii tyhjää.

            Kampi- ja nokka-akselin sekä kaasuläpän tunnistimet aikalailla ilmoitutuissa arvoissa (mitattu vielä vertailun vuoksi toisesta koneesta)
            Imm mitattu kammalta eikä siinäkään sen mukaan vikaa

            Nakutusanturit?
            Vaatiiko oskiloskoopin?
            Last edited by V W; 28-02-2013, 21:16.
            Ford 4500 :think Nuffield
            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

            Kawasaki ZX-12R
            Borat

            Comment

            • juhixx
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 52

              mites kun tuo inpa näyttää kaasuläppäanturille vähän outoja,uus osa vaihettu vaan samalta tuo näyttää.muutamat kuvat tossa liitteenä..
              onkos b30 ja b40 tuo ecun numero sama eli DM338DS0?
              Attached Files

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Originally posted by juhixx View Post
                mites kun tuo inpa näyttää kaasuläppäanturille vähän outoja,uus osa vaihettu vaan samalta tuo näyttää.muutamat kuvat tossa liitteenä..
                onkos b30 ja b40 tuo ecun numero sama eli DM338DS0?
                Ainoastaan toi prosenttimääränen kohta näyttää järkeviä ja loogisia arvoja, eli siitä katot toimiiko se anturi. Ja automaattia vartenhan se tarkkatieto on, että en tiedä onko manuaalilootasissa tossa ollenkaan mitään. Ehkä paras kun kurkkaat digital puolelta tunnistaako se IDLE-tilan. Jos täppä on musta tyhjäkäynnillä, niin kaasuläpän tunnistin toimii.
                Last edited by Morkai; 01-03-2013, 17:03.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • jepe-
                  BTCF Member
                  • Feb 2008
                  • 713
                  • Kotka

                  Aloin tuossa juuri vaihtamaan noita venttilikopan tiivisteitä ja aloin miettimään että pitääkö tuossa paljonkin purkaa muuta ympäriltä..?

                  Viitsiikö joku saman homman tehnyt vähän valaista?
                  Alpina B10 3.3 Touring
                  Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by jepe- View Post
                    Aloin tuossa juuri vaihtamaan noita venttilikopan tiivisteitä ja aloin miettimään että pitääkö tuossa paljonkin purkaa muuta ympäriltä..?

                    Viitsiikö joku saman homman tehnyt vähän valaista?
                    Vähän johtosarjaa siirtää siitä eestä pois ja sillä selvä. Venakopan saa sitten keploteltua siitä irti.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • jepe-
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 713
                      • Kotka

                      Pitääkös suutintukkia irrottaa?
                      Alpina B10 3.3 Touring
                      Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                      Comment

                      • V W
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 335
                        • Salo

                        Originally posted by jepe- View Post
                        Pitääkös suutintukkia irrottaa?
                        Ei,mutta irroitaa suuttimet sähköistä
                        Ford 4500 :think Nuffield
                        Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                        Kawasaki ZX-12R
                        Borat

                        Comment

                        • jepe-
                          BTCF Member
                          • Feb 2008
                          • 713
                          • Kotka

                          Originally posted by V W View Post
                          Ei,mutta irroitaa suuttimet sähköistä
                          Hmm, ei nyt jostain syystä mene ymmärrykseen. Jaksaako joku kirjottaa vielä tarkemman selostuksen?
                          Alpina B10 3.3 Touring
                          Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by jepe- View Post
                            Hmm, ei nyt jostain syystä mene ymmärrykseen. Jaksaako joku kirjottaa vielä tarkemman selostuksen?
                            muovit pois koneen päältä.
                            sähköjohdot pois edestä.
                            venakopat pois.

                            Eiköhän tuo selviä kun alkaa tekemään.

                            Comment

                            • jepe-
                              BTCF Member
                              • Feb 2008
                              • 713
                              • Kotka

                              no juu muovit on pois päältä jo. entäs nuo sähköt venttilikoppien päällä? irrotanko ne neljä pulttia mitkä pitää suutintukkia ja mihin koneen suojamuovi tulee kiinni vai pystyykö pelkät sähköt siirtämään jotenkin? en ainakaan huomannut mitään muuta millä ne lähtisi.
                              Alpina B10 3.3 Touring
                              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                              Comment

                              • V W
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 335
                                • Salo

                                Originally posted by jepe- View Post
                                no juu muovit on pois päältä jo. entäs nuo sähköt venttilikoppien päällä? irrotanko ne neljä pulttia mitkä pitää suutintukkia ja mihin koneen suojamuovi tulee kiinni vai pystyykö pelkät sähköt siirtämään jotenkin? en ainakaan huomannut mitään muuta millä ne lähtisi.


                                kohdat 1,2 ja 5
                                Ford 4500 :think Nuffield
                                Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                                Kawasaki ZX-12R
                                Borat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎