Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    ei mitään hyötyä siihen vakio mosaan tehä lastua. Sen jälkeen kun kannet portattu ja nokat laitettu niin on syytä rueta etes harkitsemaan lastua. Kulutuksen saat pienennettyä parhaiten oikeaa jalkaa keventämällä. Kokemuksen rinta äänellä voin sanoa et lastutus vakioon on samaku pyyhkis pölyjä nillä rahoill....


    Tästä olen eri mieltä.

    Toki kansitöiden yms jälkeen lastutus on vähintäänkin tarpeellinen, mutta kyllä jo vakiokoneesta (M60) saadaan 5..10% lisää tehoa säätämällä. Kannattaa, mutta ebayn tusinalastut yms kannattaa kiertää kaukaa.


    Omassani on rajoitin 6850rpm, kevyen vauhtipyörän ja kunnon säädön jälkeen paketti toimii vallan mainiosti (teoreettiset huiputkin olisi 6. vaihteella 285km/h) ..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5265
      • Pirkkala

      Missäs m60 johdannaisessa on alumiininen öljypohja? Itselläni on peltiä, mutta olen alumiinisenkin nähnyt... Vai liittyykö se johonkin varusteeseen?
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Missäs m60 johdannaisessa on alumiininen öljypohja? Itselläni on peltiä, mutta olen alumiinisenkin nähnyt... Vai liittyykö se johonkin varusteeseen?
        X5:n M62B44..?
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • -Sipe-
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 416
          • Tampere.

          Mistä sais kytkentäkaavion ilmastoinnille m60:iin?

          AC pelaa, lähtee kompura pyörimään, tulee kylmää sisälle mutta flekti ei toimi. Flekti toimii suoralla virralla, flektin liittimeen ei tule virtaa. Sulakkeet ehjiä.

          Ei pysy lämmöt koneessa kurissa kun ei oo ilmastoinnin flektiä.
          M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
          E36 PANDEM - M50B28+HX40

          +muut vartin hommat

          Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by -Sipe- View Post
            Mistä sais kytkentäkaavion ilmastoinnille m60:iin?

            AC pelaa, lähtee kompura pyörimään, tulee kylmää sisälle mutta flekti ei toimi. Flekti toimii suoralla virralla, flektin liittimeen ei tule virtaa. Sulakkeet ehjiä.

            Ei pysy lämmöt koneessa kurissa kun ei oo ilmastoinnin flektiä.
            kyllä siinä on jotain ihan muuta vikaa kuin ilmastoinnin flekti jos lämpöjä nostaa.

            kaaviot löytyy WDS:stä tai täältä riippuen autosta.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by -Sipe- View Post
              Mistä sais kytkentäkaavion ilmastoinnille m60:iin?

              AC pelaa, lähtee kompura pyörimään, tulee kylmää sisälle mutta flekti ei toimi. Flekti toimii suoralla virralla, flektin liittimeen ei tule virtaa. Sulakkeet ehjiä.

              Ei pysy lämmöt koneessa kurissa kun ei oo ilmastoinnin flektiä.
              Se flektin vastus setti rullalla?

              Comment

              • -Sipe-
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 416
                • Tampere.

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Se flektin vastus setti rullalla?
                En usko, kun ei tule virtaa ollenkaan siihen liittimeen, joka kytketään flektiin. Vastus on vasta liittimen jälkeen flektissä kiinni.

                Originally posted by peto2 View Post
                kyllä siinä on jotain ihan muuta vikaa kuin ilmastoinnin flekti jos lämpöjä nostaa.

                kaaviot löytyy WDS:stä tai täältä riippuen autosta.

                Ei oo viskoa ollenkaan. Kiitokset linkistä.
                M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                E36 PANDEM - M50B28+HX40

                +muut vartin hommat

                Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                Comment

                • kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

                  Sellainen ongelma että kierrokset seilaa tasakaasulla 1000-1300rpm välillä vaikka pitää kaasun samassa asennossa.Maffi vaihdettu uuteen originaaliin,auttoi sen verran ettei kone enään tärise kun lopettaa kaasuttamisen.Mutta mutta maffin arvot edelleenkin seilaavat koko ajan 0.50kg/h-98.50kg/h välillä.Ei ole väliä onko tyhjäkäynnillä vai kierroksia enemmänkin.Imuvuotojakaan ei pitäis olla kun vähän aikaa sitten rempattu ja kasattu uusilla osilla edellisen omistajan toimesta.Tyhjäkäynti on kyllä tasaista ja vikakoodeja ei ole.Mikä voisi aiheuttaa ärsyttävän seilaamisen?Katsastuskin edessä,taitaa olla päästötkin perseellään.niin ja motti siis M62B44.

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Seuraapas lambda-arvoja inpalla tahi muulla ohjelmalla. Vanhentuneiden lambdojen tiedetään tekevän ekana sitä, että alkaa tasakaasulla kierrokset seilaamaan kun lambdasäätö toimii niin hitaasti. Parhaiten pääsee jyvälle ehkä loggaamalla dataa testolla http://phenoboy.kapsi.fi/testo
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • kuukankorpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 634

                      Kävin uudelleen testailemassa,en kylläkään inpalla vaan tolla karvalakkimallin testerillä.Tuli tälläiset mikä kiinnitti huomion.Adaptation angle 1 crankshaft sensor gear bank 1.Lukemat oli 1,2,3,4 tasaisesti jotain 96530'cr ja bank 2. lukemat 5,6,7,8 vaihteli välillä 960-1400'cr. Mitäs tämä voi tarkoittaa eihän tässä kahta kampuran asentoanturiakaan ole?Ja myöskin tuntuu että hivenen haisee raaka bensa.
                      Last edited by kuukankorpi; 18-06-2013, 21:02.

                      Comment

                      • SushiX
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 2100
                        • ǝɓuᴉʌʎH

                        Koneena M60B40. Oireena se, että kun painaa kaasu polkimen ihan pohjaan niin, että kickdown menee päälle, autolta loppuu menot heti. Tuntuu ihankuin se ei saisi bensaa tai sitten se saisi liikaa, mutta vähän kun nostaa pois niin, että kickdown ei ole aktiivisena niin samantien menoa löytyy.

                        Kickdown toimi jotenkin joskus aikaisemmin joskus taas ei toiminut ollenkaan.

                        Vaihdettu uusi Boschin bensapumppu, uudet polttoaine filtterit, kampiakselin asennontunnistin (orkkis), bensan paineensäädin (Pierburg).

                        Ja ongelma ilmenee VAIN painaessa tai aktivoimalla kickdown:in, muuten kulkee mainiosti, käy kuten pitääkin jne.
                        Last edited by SushiX; 23-09-2013, 21:23.
                        E90 07 335D
                        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Mites paljon tota m60b40 vakio venakoneistoa voi oikein kierrättää ilman ongelmia?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • mrrk
                            BTCF Member
                            • Sep 2007
                            • 515
                            • Satakunta.

                            7000 on kestänyt jokusen vuoden ja kokeilin myös 7300 jonkun aikaa.

                            Löysin joskus jutun jossa sanottiin 8000 mutta ei ollut mitään puhetta missä käytössä ja kuinka kauan.

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by mrrk View Post
                              7000 on kestänyt jokusen vuoden ja kokeilin myös 7300 jonkun aikaa.

                              Löysin joskus jutun jossa sanottiin 8000 mutta ei ollut mitään puhetta missä käytössä ja kuinka kauan.
                              Mitäköhän palikkaa kansi huutais sisälleen jos haaveilee 8000rpm kierroksista:think
                              Mahtaakohan vakiot venat vielä pysyä matkassa ja selviäis uusilla jousilla ja kovilla nostajilla.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • mrrk
                                BTCF Member
                                • Sep 2007
                                • 515
                                • Satakunta.

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Mitäköhän palikkaa kansi huutais sisälleen jos haaveilee 8000rpm kierroksista:think
                                Mahtaakohan vakiot venat vielä pysyä matkassa ja selviäis uusilla jousilla ja kovilla nostajilla.
                                Kokeilemalla se selviää. Miksi tarvisi kierrättää noin ylös?

                                Vakion motin tehokäyrä alkaa tippumaan jo noin 6000 korvilla ja vääntö paljon aikasemmin.

                                Yhdet kannet oli tehtävänä ja tekijä sanoi että jouset on jäykät niin vois kierrättää noin 8000, mikä kuulostais kyllä mahdolliselta.

                                Login mukaan paikallaan kun joskus kokeilin nostaa rajoitinta niin 7600 oli huiput, mutta se kuulosti jo aika hurjalta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎