memebuy23buy

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jr66
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Joo pitäis sopia, kun on sullakin 188 perä
    Originally posted by Remotion View Post
    Kiitos, mietityttää vaan pirusti edelleen kun ei niitä näy kummankaan realoem:n eikä bmwfansin kuvassa. :think
    Mikäli kyse noista typ xxx numeroista kuten ymmärsin niin näkyy mutta täytyy tietää missä kuvassa eli z3 heti 1. rivi http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3...igger_contact/ ja e36 avo samoin http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...igger_contact/

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Kiitos, mietityttää vaan pirusti edelleen kun ei niitä näy kummankaan realoem:n eikä bmwfansin kuvassa. :think

Mistäköhän muuten osaava tekijä löytyisi joka nuo vaihtaisi?
    Entä kardaanin ristikon?

Leave a comment:

• bmw89
    replied

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Krymppi 8, stefa 5, mutteria 4 ei tarvii vaihtaa.
    Ok kiitos. Huomasin kuitenkin että eihän tuo kuva ole edes mun autosta? Eli noita osia olen tilaillut niin sopiiko ne? Mun auto on: http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3...jan1998/browse

Jos joku pystyy jeesaamaan. Vaikutan vähän idiootilta, mutta olen ollut viikon sairaalassa ja toipumassa sisäelinleikkauksesta ja ei jaksa ihan täysillä näitä selvittää. Kiitos!
    Last edited by Remotion; 19-05-2017, 11:52.

Leave a comment:

• racing02
    replied
    4? Poskilaakerit vaihdettiin jo. Linkkaa ihmeessä. En tiedä mikä on krymppi tai mikä pinjoniakselin stefa.
    Krymppi 8, stefa 5, mutteria 4 ei tarvii vaihtaa.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ja ei oem kitkalevysettejä saa ebaystä 160-100€ hintaan (2x kitkalevyt,2xdogplatet). Vähän riippuen aina keltä on tarjolla.
    Jep tuli hankittuu sellanenkin kasa yhteen perään. Ja sitte tinkasin 50€llä koekäyttöön yhden kotimaisvalmisteisen erikoiskarkean kytkinlevyn.
    Ebaymyyjä ei tosin ollu spesifioinu dogplatejen paksuutta, tuli 2,1:t.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Plus tietysti tosta kuvasta se pinjoniakselin stefa. Ideaalitilanteessa olis noita numero 9 settejä yks kumpaakin. Numero kakkosen kun uusii niin on kiva ottaa valmiista murikasta kuva .
    ..huomasin muuten että nykyään on iibeissä aika hyvin myynnissä noita settejä. Neljä laakeria+3 stefaa+ krymppi 182€, ei kallis.
    Ja ei oem kitkalevysettejä saa ebaystä 160-100€ hintaan (2x kitkalevyt,2xdogplatet). Vähän riippuen aina keltä on tarjolla.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    4? Poskilaakerit vaihdettiin jo. Linkkaa ihmeessä. En tiedä mikä on krymppi tai mikä pinjoniakselin stefa.
    Last edited by Remotion; 18-05-2017, 18:59.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Plus tietysti tosta kuvasta se pinjoniakselin stefa. Ideaalitilanteessa olis noita numero 9 settejä yks kumpaakin. Numero kakkosen kun uusii niin on kiva ottaa valmiista murikasta kuva .
    ..huomasin muuten että nykyään on iibeissä aika hyvin myynnissä noita settejä. Neljä laakeria+3 stefaa+ krymppi 182€, ei kallis.
    Last edited by petrolhead; 18-05-2017, 17:09.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Kun tilaan pinionin laakerit ni mitä muuta pitää siitä kardaanin ja perän yhteyskohdasta vaihtaa samalla?

Osat 6 ja 7 tilasin: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...n_gasket_ring/
    8 osan tarvii uuden kun laakerit asentaa paikalleen.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Kun tilaan pinionin laakerit ni mitä muuta pitää siitä kardaanin ja perän yhteyskohdasta vaihtaa samalla?

Osat 6 ja 7 tilasin: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...n_gasket_ring/

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by jannmann View Post

Ilman esijännitystä oleva perä kuumenee vähemmän kuin se jossa paljon esijännitystä. Toki radalle harvemmin lukkoon jätetään esijännitys. (Soralle taas liki pakollinen?)
    Voin sanoo etten tiedä. Mun ajattelumaailmassa kulmikkasti toimiva perä ei oo hyvä. Siis sellanen joka vapauttaa täysin ja vedolla nappaa ihan juntiksi. Toisaalta mä OLEN nyt todennut että vakio ramppikulmilla lie turha yrittää ajella tiukkoja mutkia läpi. Kolme kertaa vakiota enemmän luistomomenttia ei vakiokulmilla ainakaan riitä E30/188-yhdistelmässä slikseillä, tuskin semeilläkään.
    Last edited by petrolhead; 29-04-2017, 21:38.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Sitten on jäähdytys puutteellista tai kuumeneminen johtuu siitä että joku on kasannu noilla mun quotaamillani ^^ ohjeilla

Itte en oo mitannu murikasta mitään mahdottomia lämpötiloja. Toki, oon tainnu kaikki kaksi kertaa olla edes paikalla kun on testattu ihan radalla. Yhden ylimääräsen takakannen OLEN hankkinut johon vois duunailla jäähdytyksen. Hommasin muuten vaan, ennakoiden mahdollisia ongelmia. 150 astetta kuulostaa maallikon korvaan helvetisti liian kuumalta.
    Kyllä siitä kiuas tulee kun radalla kunnolla painaa menemään. Eikä tartte olla 500hv , riittää ihan hyvin se 200hv. Toki välitys vaikuttaa myös hivenen. Noil m5/z3m takakansilla vain symbolinen vaikutus. Jäähyn vaatii jos ei halua ehdon tahdoin grillata lukkoyksikköä. Vetoakselit kärsii kun lämpöä siirtyy niihin turhaan. Me mitattiin niistäkin yli 100°C lämpöjä. Sisemmän nivelen vierestä.

Ilman esijännitystä oleva perä kuumenee vähemmän kuin se jossa paljon esijännitystä. Toki radalle harvemmin lukkoon jätetään esijännitys. (Soralle taas liki pakollinen?)
    Last edited by jannmann; 29-04-2017, 16:53.

Leave a comment:

• Mica
    replied
    Sitten on jäähdytys puutteellista tai kuumeneminen johtuu siitä että joku on kasannu noilla mun quotaamillani ^^ ohjeilla

Itte en oo mitannu murikasta mitään mahdottomia lämpötiloja. Toki, oon tainnu kaikki kaksi kertaa olla edes paikalla kun on testattu ihan radalla. Yhden ylimääräsen takakannen OLEN hankkinut johon vois duunailla jäähdytyksen. Hommasin muuten vaan, ennakoiden mahdollisia ongelmia. 150 astetta kuulostaa maallikon korvaan helvetisti liian kuumalta.
    Mulla oli omassa vakiolukollisessa typ210 perässä alle 10 kierroksen jälkeen lämmöt tuon 150 astetta. Tämä tietysti selvisi vasta tiedonkeruulta ajon jälkeen, kun ei tullut vielä mittaristoon lukemia siitä

Jäähdytyksenä oli e39 M5 rivoitettu takakansi ja sille tuli pari 3 tuuman ilmaletkua.

Seuraava hankinta olikin jäähdytin...

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Kyllä se aika paljon lämpenee jos radalle eksyy. 150°C on ihan mahdollinen lukema vakiolla 25% kitkalukolla.

Last edited by petrolhead; 29-04-2017, 15:38.

Leave a comment:

Working...
X