Originally posted by jannmann
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Pitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think
Olen kyllä menossa särkikoskella käymään muissa asioissa niin vien sen sinne jos ei helposti kotikonstein onnistu.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostPitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think
Olen kyllä menossa särkikoskella käymään muissa asioissa niin vien sen sinne jos ei helposti kotikonstein onnistu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostPitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think
Olen kyllä menossa särkikoskella käymään muissa asioissa niin vien sen sinne jos ei helposti kotikonstein onnistu.
Vaikka purkas ja kasais samoilla osilla samoihin kuoriin niin vähä joutuu säätelemään. Iänikuisissa on laakerit jo sen verran kuluneet että on liian väljä vähä joka suuntaan. Simmilevyjä on hyvä olla kasa olemassa. Jotkut on jopa keränny niitä2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostJuu, voi ottaa, mutta on syytä olla aika pieni momenttiavain, että saa jotain lukemaa. Laakerien esijännityksen suuruusluokka on 50-300 Ncm, eli 0,5-3 Nm. Toi on pyöritysvastus tasaisessa liikkeessä, eli kun perää pyörittää avaimella tasaista nopeutta. Lepokitka on vähän isompi. Tällä tavalla oon itse mitannut:
Kun tietää etäisyyden laipan keskipisteeseen, on momentti helppo laskea. Sulla kun ei oo kyse uudesta laakeroinnista, vaan pelkästä laipan vaihdosta, niin sillä, mikä se arvo on ei oo niin väliä, kunhan se on osapuilleen sama laipan vaihdon jälkeen.
Jossain nettivideossa perän kasaaja sipaisi pinionin laipan booreihin pikkasen jotain tiivistymassaa, ettei öljy tihku kuumasta perästä booreja pitkin ulos. Sitä en tiedä mahtaako olla turhaa hifistelyä. Koitin katella omia pinioniakseleita, mutta ei ehkä näytä, että niissä olisi ollut uutena kasattaessa mitään tiivistystä. Saatan silti laittaa tipan hydraulikierretiivistettä, kun sitä on tossa helposti käsillä.
Sinne tarvitse sötköttää mitään ylimäärästä salvaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSitä pitäs pystyä pyörittämään useita kierroksia /jatkuvasti että näkee sen alueen missä voima liikkuu. Samalla näkee pyöriikö se tasaseen.
Sinne tarvitse sötköttää mitään ylimäärästä salvaa.Last edited by Skarpa; 31-05-2018, 13:38.
Comment
-
-
Jjoo. Sitte kun on tehnyt x+n noita, niin poskilaakerien kanssa toi momentinmittaus ei enää oo ihan niin välttämätön, ehkä .
Pinjonin kanssa sitä herkemmin tarvii. Loppukiristyksessä se naheus menee ihan pirun_nopeasti_yli, ja sithän sitä on periaattees kusessa kun on puristanu krymppiä liikaa. Ja sanonpahan vielä kerran, lutratkaa öljyä laakereihin ku mittaatte.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
lukollisen pikkutasauspyöriä ei tunnu löytyvän mistään.
Anyone?
Särkikoskelta en oo vielä kysynyt.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Postlukollisen pikkutasauspyöriä ei tunnu löytyvän mistään.
Anyone?
Särkikoskelta en oo vielä kysynyt.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
Originally posted by ///Make View PostRacing Diffs -pulju Serbiassa. Sinne sähköpostia vaan, muistaakseni ovat ilmoittaneet että niiltä saa kaikki lukkoperän osat.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Jos joku haluaa katsoa video muodossa, niin tässä. Ei ole mun ja kait tää tähän topic:iin sopii
BMW E30 Limited Slip Differential RestorationEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostJos joku haluaa katsoa video muodossa, niin tässä. Ei ole mun ja kait tää tähän topic:iin sopii
BMW E30 Limited Slip Differential RestorationLast edited by petrolhead; 28-07-2018, 22:29.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Sattuipa käymään niin että vetoakselin ulkonivel korkkasi kakskasissa kiinan renkaan saavuttaessa maksimi pidon lähdössä. Minkälaiset vetarit tossa typ188 kestää reippaat 500 hummaa. Kuulin että tätä perää olisi eri perän tumpeilla ja ilmeisesti tässä perässä on pienellä tumpilla vetarit. Jos tumpeissa on siis eroa niin pystyykö tumpit vaihtamaan päikseen isompiin, jotta saataisiin stydimmät nivelet? Vai täytyykö nöyrtyä ja etsiä 210 peräVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Originally posted by Läbä View PostSattuipa käymään niin että vetoakselin ulkonivel korkkasi kakskasissa kiinan renkaan saavuttaessa maksimi pidon lähdössä. Minkälaiset vetarit tossa typ188 kestää reippaat 500 hummaa. Kuulin että tätä perää olisi eri perän tumpeilla ja ilmeisesti tässä perässä on pienellä tumpilla vetarit. Jos tumpeissa on siis eroa niin pystyykö tumpit vaihtamaan päikseen isompiin, jotta saataisiin stydimmät nivelet? Vai täytyykö nöyrtyä ja etsiä 210 perä
En nyt äkkiseltään muista missä e28 malleissa noita isompia vetareita on, mut realoemista näkee tumpin pulttijaon, niin siitä näkee onko iso vai pieni vetari. (86mm pienessä, 100mm isossa EDIT 94mm).Last edited by Pazi88; 24-10-2018, 20:05.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo e28 188 perissä on ollu saatavilla myös isolle vetarille tumppia. Saman kokoset vetarit siis kuin 210 perän kanssa, joita on esim e34 m5 ja e32 750 malleissa. Just kävin yhdet tommoiset tumpit hakemassa ja onhan ne isot vetarit aika jäätävän kokoset verrattuna siihen normaaliin, mitä 188 perän kanssa on yleensä.
En nyt äkkiseltään muista missä e28 malleissa noita isompia vetareita on, mut realoemista näkee tumpin pulttijaon, niin siitä näkee onko iso vai pieni vetari. (86mm pienessä, 100mm isossa).Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
Comment