Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tobezki
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 98
    • Rauma

    Onko kenellekkään tarvetta?





    Meinasin teettää näitä kun muutamaan omaan perään tarvitsen. Jää huomattavasti halvemmaksi kuin kyseisen valmistajan. Lopullinen hinta riippuu hieman siitä paljonko näitä teetän.
    Last edited by tobezki; 10-03-2019, 14:25. Reason: kuva ei näy
    E30 Touring M50B25+ZF
    E114 1600-2 1969
    Colorado 5.3 ZQ8
    K1500 5.7 4WD

    Comment

    • EmH
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 1539
      • Pohjois-Savo

      Originally posted by tobezki View Post
      Onko kenellekkään tarvetta?
      Mä voisin tarvita
      E30 M50 Turbo
      E39 lightweight jäärata
      Mitsubishi Lancer Evo VII
      Nissan Skyline R32 gts-t
      Subaru Impreza n/a
      Originally posted by mikkod
      Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

      Comment

      • hezzu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 220

        Tässä nyt hetken(varmaan 2,5h) topikkia läpi kahlanneena en löytänyt kaikkiin kysymyksiini vastausta.

        Sen löysin että 188 perään löytyy tumpit millä saadaan isot vetarit(210 perän?) kiinni, mistä mallista löytyy pisimmät isot vetarit? Kestävimmät? Näiden pituudet?

        Löytyykö tällaisten vetareiden kaveriksi pyörän napaa/laakeripakettia mikä tulisi pultilla kiinni olka-akseliin?

        Suunnitelmissa custom perärakenne kilpuriin ja mietitty vaihtoehtoja että mitä perää aletaan käyttämään.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11086
          • Oulu

          E28, e34, e36, e39 tehokkaimmista malleista noita isoja vetareita löytyy, joissa on 94mm pulttijako. Selaile vaikka realoemia, niin näät mistä löytyy. E39:ssä on napa/laakeri paketti pultilla olkavarteen. Se on toki vaan ärsyttävällä 74mm keskireijällä, mutta huhu kertoo että e60 napa/laakeripaketti menis tilalle ja se on 72mm keskireijällä.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • hezzu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 220

            Missä tehomäärässä kannattaa siirtyä noihin isoihin vetareihin? Eli mitä pikkuvetarit kestää ja jos hajoaa niin meneekö yleensä tikku vai nivel?

            Saako pikkuvetareihin pulttikiinnitteistä napaa?

            Löytyykö noita 188 perän ison vetarin tumppeja kuinka helposti?

            Oma käyttö tulee olemaan s54+suorakytky+semisliksit

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11086
              • Oulu

              Ei ehkä varmaan niinkään tehomääristä kiinni, mut ennemmin pito ja käyttö määrää. On mulla kestäny pikkuvetarit vielä 550hp tehoilla ja semeillä, mutta koska kyseessä on kevytperäinen e30, niin mitään älyttömiä pitoja ei ole ollu.

              Nuo isommat vetarit on pääasiassa 210 perien hommia, niin normi 188 perään sopivia isoja tumppeja ei taida oikeen löytyä kuin e28, e24, 2e23 peristä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=33131214103 Ja sitten esim. Z3m peristä esim, mutta ne on kans vähän kattelussa

              Jos taas sorvi on mahdollisuus, niin 188k perästä isomman vetarin laippoja löytyy eri malliin ja näitähän on purkaamot täynnä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=33137509107

              Noissa vaan joutuu pölysuojaosiota sorvaileen että saa vanhaan 188 perään kiinni.

              Pultattavaa laakeria/napaa pienemmälle vetarille löytyy e39:stä esim 520-528 malleista.
              Last edited by Pazi88; 13-03-2019, 09:16.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • hezzu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 220

                Löytyykö noista tumpeista jostain kuvaa millainen sorvausoperaatio tarvii tehdä?

                Sorvi ja jyrsin löytyy niin homma tuskin siihen kaatuu.

                Katselin niin noihin isompiin tumppeihin saisi e60 540i vetarit eikä maksais ihan älyttömiä. Onko tietoa mistä kaikista käy napa tuon 540 vetarin kanssa? RealOem näyttäisi että olisi pulttien välistä ohennettu tuo napa. Tarvis melkein olla tasapaksu niin sais jaon muutettua.

                Toinen vaihtari on vaihtaa eteenkin 120 jako mut sitte menee vanteet vaihtoon.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by hezzu View Post
                  Missä tehomäärässä kannattaa siirtyä noihin isoihin vetareihin? Eli mitä pikkuvetarit kestää ja jos hajoaa niin meneekö yleensä tikku vai nivel?

                  Saako pikkuvetareihin pulttikiinnitteistä napaa?

                  Löytyykö noita 188 perän ison vetarin tumppeja kuinka helposti?

                  Oma käyttö tulee olemaan s54+suorakytky+semisliksit
                  Valtti ajoi type 188 ja pienillä vetareilla, sileillä kumeilla monta vuotta ilman ongelmia. Että ei ne ihan heti antaudu.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • hezzu
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 220

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Valtti ajoi type 188 ja pienillä vetareilla, sileillä kumeilla monta vuotta ilman ongelmia. Että ei ne ihan heti antaudu.
                    Täysin vakioilla? Vakio nivelet ja tikut?

                    Lähdössähän noi antautuu ratakäytössä jos on antautuakseen.

                    Jos ne siinä on kestäny niin kyllä ne sitte kestää tossa omassakin ruoskassa.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11086
                      • Oulu

                      Hyvin nuo pienemmätkin vääntöä ja voimaa kestää. Iskuja taas ei. ihan perus vakio vaparilla saa äkkiä paskaksi kun kytkinpommeja antaa. Mutta paikaltaan kun lähtee, niin ottaa kytkimellä jarrua vasten löysät pois ettei pääse iskua syntymään.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by hezzu View Post
                        Täysin vakioilla? Vakio nivelet ja tikut?

                        Lähdössähän noi antautuu ratakäytössä jos on antautuakseen.

                        Jos ne siinä on kestäny niin kyllä ne sitte kestää tossa omassakin ruoskassa.
                        Täysin vakioilla.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Jos on paikaltaan lähtöjä tai kuminpolttoa, kiihdytysajoa tms höpöhommaa, niin vetarissa alkaa nivelen se booritettu osa kiertyä jo aika pienilläkin tehoilla. Jos pitoa on.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2027
                            • Riihimäki

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Täysin vakioilla.
                            Mutta lähdöt oli yleensä lentäviä niissä skaboissa.

                            Comment

                            • pilootti
                              BTCF Member
                              • Feb 2012
                              • 299
                              • Kokkola

                              Mulla on perän pikku remontti käynnissä ja nyt pitäis kuoret saada ruosteettomaksi ennen maalausta. Hinkkasin rälläkällä teräsharjalaikalla enimmät ruosteet pois ja kohtia mihin ei rälläkkä taipunut hiekkapuhalsin puhtaaksi. Pinioni on vielä paikalla kuorissa ja ajattelin upottaa vielä koko möykyn sitruuna- tai fosforihappoon ja nyt haluais tietää vahingoittaako jompikumpi happo pinioni akselia, sen laakeria tai jotain muuta?
                              e30 318i touring "Bercedes Menz"
                              Kawasaki z1000
                              -FatBoyRacing-

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Originally posted by pilootti View Post
                                Mulla on perän pikku remontti käynnissä ja nyt pitäis kuoret saada ruosteettomaksi ennen maalausta. Hinkkasin rälläkällä teräsharjalaikalla enimmät ruosteet pois ja kohtia mihin ei rälläkkä taipunut hiekkapuhalsin puhtaaksi. Pinioni on vielä paikalla kuorissa ja ajattelin upottaa vielä koko möykyn sitruuna- tai fosforihappoon ja nyt haluais tietää vahingoittaako jompikumpi happo pinioni akselia, sen laakeria tai jotain muuta?
                                En kyllä laakereineen upottaisi happoon. Eikös se puhaltamalla menis loputkin? Suojaa vaan huolella ja putsaa hyvin, että on varma, ettei hiekkaa pääse laakereihin.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎