Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Originally posted by tobezki View PostOnko kenellekkään tarvetta?E30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
-
Tässä nyt hetken(varmaan 2,5h) topikkia läpi kahlanneena en löytänyt kaikkiin kysymyksiini vastausta.
Sen löysin että 188 perään löytyy tumpit millä saadaan isot vetarit(210 perän?) kiinni, mistä mallista löytyy pisimmät isot vetarit? Kestävimmät? Näiden pituudet?
Löytyykö tällaisten vetareiden kaveriksi pyörän napaa/laakeripakettia mikä tulisi pultilla kiinni olka-akseliin?
Suunnitelmissa custom perärakenne kilpuriin ja mietitty vaihtoehtoja että mitä perää aletaan käyttämään.
Comment
-
-
E28, e34, e36, e39 tehokkaimmista malleista noita isoja vetareita löytyy, joissa on 94mm pulttijako. Selaile vaikka realoemia, niin näät mistä löytyy. E39:ssä on napa/laakeri paketti pultilla olkavarteen. Se on toki vaan ärsyttävällä 74mm keskireijällä, mutta huhu kertoo että e60 napa/laakeripaketti menis tilalle ja se on 72mm keskireijällä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Missä tehomäärässä kannattaa siirtyä noihin isoihin vetareihin? Eli mitä pikkuvetarit kestää ja jos hajoaa niin meneekö yleensä tikku vai nivel?
Saako pikkuvetareihin pulttikiinnitteistä napaa?
Löytyykö noita 188 perän ison vetarin tumppeja kuinka helposti?
Oma käyttö tulee olemaan s54+suorakytky+semisliksit
Comment
-
-
Ei ehkä varmaan niinkään tehomääristä kiinni, mut ennemmin pito ja käyttö määrää. On mulla kestäny pikkuvetarit vielä 550hp tehoilla ja semeillä, mutta koska kyseessä on kevytperäinen e30, niin mitään älyttömiä pitoja ei ole ollu.
Nuo isommat vetarit on pääasiassa 210 perien hommia, niin normi 188 perään sopivia isoja tumppeja ei taida oikeen löytyä kuin e28, e24, 2e23 peristä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=33131214103 Ja sitten esim. Z3m peristä esim, mutta ne on kans vähän kattelussa
Jos taas sorvi on mahdollisuus, niin 188k perästä isomman vetarin laippoja löytyy eri malliin ja näitähän on purkaamot täynnä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=33137509107
Noissa vaan joutuu pölysuojaosiota sorvaileen että saa vanhaan 188 perään kiinni.
Pultattavaa laakeria/napaa pienemmälle vetarille löytyy e39:stä esim 520-528 malleista.Last edited by Pazi88; 13-03-2019, 09:16.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Löytyykö noista tumpeista jostain kuvaa millainen sorvausoperaatio tarvii tehdä?
Sorvi ja jyrsin löytyy niin homma tuskin siihen kaatuu.
Katselin niin noihin isompiin tumppeihin saisi e60 540i vetarit eikä maksais ihan älyttömiä. Onko tietoa mistä kaikista käy napa tuon 540 vetarin kanssa? RealOem näyttäisi että olisi pulttien välistä ohennettu tuo napa. Tarvis melkein olla tasapaksu niin sais jaon muutettua.
Toinen vaihtari on vaihtaa eteenkin 120 jako mut sitte menee vanteet vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by hezzu View PostMissä tehomäärässä kannattaa siirtyä noihin isoihin vetareihin? Eli mitä pikkuvetarit kestää ja jos hajoaa niin meneekö yleensä tikku vai nivel?
Saako pikkuvetareihin pulttikiinnitteistä napaa?
Löytyykö noita 188 perän ison vetarin tumppeja kuinka helposti?
Oma käyttö tulee olemaan s54+suorakytky+semisliksitAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostValtti ajoi type 188 ja pienillä vetareilla, sileillä kumeilla monta vuotta ilman ongelmia. Että ei ne ihan heti antaudu.
Lähdössähän noi antautuu ratakäytössä jos on antautuakseen.
Jos ne siinä on kestäny niin kyllä ne sitte kestää tossa omassakin ruoskassa.
Comment
-
-
Hyvin nuo pienemmätkin vääntöä ja voimaa kestää. Iskuja taas ei. ihan perus vakio vaparilla saa äkkiä paskaksi kun kytkinpommeja antaa. Mutta paikaltaan kun lähtee, niin ottaa kytkimellä jarrua vasten löysät pois ettei pääse iskua syntymään.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Jos on paikaltaan lähtöjä tai kuminpolttoa, kiihdytysajoa tms höpöhommaa, niin vetarissa alkaa nivelen se booritettu osa kiertyä jo aika pienilläkin tehoilla. Jos pitoa on.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mulla on perän pikku remontti käynnissä ja nyt pitäis kuoret saada ruosteettomaksi ennen maalausta. Hinkkasin rälläkällä teräsharjalaikalla enimmät ruosteet pois ja kohtia mihin ei rälläkkä taipunut hiekkapuhalsin puhtaaksi. Pinioni on vielä paikalla kuorissa ja ajattelin upottaa vielä koko möykyn sitruuna- tai fosforihappoon ja nyt haluais tietää vahingoittaako jompikumpi happo pinioni akselia, sen laakeria tai jotain muuta?e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Originally posted by pilootti View PostMulla on perän pikku remontti käynnissä ja nyt pitäis kuoret saada ruosteettomaksi ennen maalausta. Hinkkasin rälläkällä teräsharjalaikalla enimmät ruosteet pois ja kohtia mihin ei rälläkkä taipunut hiekkapuhalsin puhtaaksi. Pinioni on vielä paikalla kuorissa ja ajattelin upottaa vielä koko möykyn sitruuna- tai fosforihappoon ja nyt haluais tietää vahingoittaako jompikumpi happo pinioni akselia, sen laakeria tai jotain muuta?
Comment
-
Comment