Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasuuu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 773
    • Oulu

    Ite suosinu noita Denson iridiumea kun ei ole niin nirsoja seokselle

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      Vauhtipyöräksi hommattu ny m30 7kg versio ja kytkimeksi 765-race m535 jousitetulla massalevyllä ja e21 323 painelelaakerilla joka on siis sen 5mm noita muita malleja pitempi. Tuossa mittailin noita vauhtipyöriä ja asetelmia niin näyttäis noilla paketeilla olevan korkeuseroa 7mm. Tuon 5mm korkeamman painelaakerin kun laittaa ja työsylinterin tappia jatkaa sen saman 5mm niin pitäs haarukan kulmat olla kohillaan kun ovat vakiot. Onko tuolla 2mm erolla mikä jää jäljelle niin mitään käytännön merkitystä vai pitäskö se kiriä viä pois:think?

      M30 vauhtipyörässä ei ollu paikkaa sille kampiakselin päässä olevalle "ohjuriholkille" pultinreiässä, voiko tuon vauhtipyörän laittaa kiinni ilman sitä vai onko sillä vaikutusta tuohon että tulee oikeaan kohtaan?

      Onko noissa M30 vauhtipyörissä kytkinlevy samassa tasossa asetelman kanssa vai onko siinä upotusta/korotusta kytkinlevylle asetelman kiinnityspintaan nähden?

      EDIT:

      Ton (http://www.btcf.fi/forum/showthread....%F6r%E4&page=4) ku luki niin selvis että pitäs olla tasanen vauhtipyörä sopiva kun levy on 9,5mm paksu. Jotain ton verran se oli ilman että oli kasaan painettuna, vissiin millin viä painuu tuosta kasaan painettuna? 9,3mm massalevyn kanssa sitten ilmeisesti asetelmalle upotusta 0,3mm?

      EDIT2:

      Levy puristettuna 9,28mm paksu joten ilmeisesti tehtävä asetelmalle 0,3mm upotus että esijännitys riittävä?
      Last edited by Make H.; 22-04-2013, 23:55.

      Comment

      • Rivikuus
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 60
        • Jyväskylä

        Minkäs moiset suuttimet kannattais m50b25 koneeseen vaihtaa? Ahtoja tulee maltilliset 0,6-0,7 bar.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          Originally posted by Rivikuus View Post
          Minkäs moiset suuttimet kannattais m50b25 koneeseen vaihtaa? Ahtoja tulee maltilliset 0,6-0,7 bar.
          Itellä boschin 444:set, painetta 0,8bar, teho 400hv/550nm bensalla

          Comment

          • Rivikuus
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 60
            • Jyväskylä

            Originally posted by Make H. View Post
            Itellä boschin 444:set, painetta 0,8bar, teho 400hv/550nm bensalla
            Vois olla ihan toimivat. Mites pumppu ja paineensäädin?

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              Originally posted by Rivikuus View Post
              Vois olla ihan toimivat. Mites pumppu ja paineensäädin?
              Vakiopumppu, jonkinlainen kertova paineensäädin (en muista paljoko).

              Comment

              • Vinki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1048
                • Seinäjoki

                Originally posted by Rivikuus View Post
                Tuohan vaikuttaakin aika hyvältä systeemiltä. Voikos paluuta tehdä öljypohjaan tai öljyntäyttökorkkiin?
                Öljynsuodatinjalkaa vähän tutkimalla löydät öljynpaineanturin vierestä vapaan lähdön, jossa on tehtaan jäljiltä pelkkä tulppa. Itse ainakin otin ahtimelle öljynkierron siitä.
                F31 320i

                e36 325tic

                e30 330tic

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Vinki View Post
                  Öljynsuodatinjalkaa vähän tutkimalla löydät öljynpaineanturin vierestä vapaan lähdön, jossa on tehtaan jäljiltä pelkkä tulppa. Itse ainakin otin ahtimelle öljynkierron siitä.
                  entäs paluu onko helpompaa paikkaa ku tehä öljypohjaan?ainakin se öljy pitäs päästä vapaasti valumaan joten varmaa järkevin ainakin olis..
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • mazajns
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 511
                    • Joensuu

                    Originally posted by grab_ View Post
                    entäs paluu onko helpompaa paikkaa ku tehä öljypohjaan?ainakin se öljy pitäs päästä vapaasti valumaan joten varmaa järkevin ainakin olis..
                    O-peksin autossa on jakopään kotelossa. Löytyy varmaan kuva topikista. Mulla on 1 sylinterin kohdalla Lohkossa laipalla putki läpi. jakopään kotelo ehkä helpompi.

                    Comment

                    • J. Kuusisto
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 860
                      • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                      Originally posted by Rivikuus View Post
                      Vois olla ihan toimivat. Mites pumppu ja paineensäädin?
                      Mulla on Boschin 390cc ja painetta 1,4bar. Suuttimet on 120% käyttöasteella, joten itse tarvin isommat. Eli noi joutais tuosta kaupaksi! (ota yhteyttä privalla tai o4oo568057 jos kiinnostaa) Noillahan ei ole ajettu kuin 1000km, joten ei paljon uutta kummemmat..


                      Pumppuna Boschin -044 ja paineensäätimenä Malpassi. Toi paineensäädin jakaa mielipiteitä, mutta ainakin tuo on toiminu..
                      e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                      e28 M535i -85

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by J. Kuusisto View Post
                        paineensäätimenä Malpassi. Toi paineensäädin jakaa mielipiteitä, mutta ainakin tuo on toiminu..
                        Vakio on paras, ei tartte ihmetellä ja paineet pysyy kohdallaan. Ne vinkuvat monikalvosäätimet tahtoo vaeltaa välillä ja sitä onkin sitten kiva säädellä

                        Paineita ei kannata nostaa vakiosta, loppuu pumpun tuotto kesken ihan suotta.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Vinki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1048
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by mazajns View Post
                          O-peksin autossa on jakopään kotelossa. Löytyy varmaan kuva topikista. Mulla on 1 sylinterin kohdalla Lohkossa laipalla putki läpi. jakopään kotelo ehkä helpompi.
                          Itellä kans jakopäänkotelossa. Tosta O-peksin projektista sen apinoinkin. Kokemusta ei vielä ole, mutta toivottavasti lähiaikoina
                          F31 320i

                          e36 325tic

                          e30 330tic

                          Comment

                          • Vinki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1048
                            • Seinäjoki

                            Visko tarkoituksena vaihtaa sähköflektiin, nyt sitten mietinnässä, että minkälaisen termostaatin hankkis sitä ohjaamaan? Missä lämpötilassa sen nyt olisi hyvä lähteä päälle? Onko väki paljon käyttänyt jotain tiettyä termaria? Flekti tulee syylärin takapuolelle, joten eikös se silloin kannata laittaa "imemään", ettei se ajoviimaa vasten puhaltele?

                            -Tero
                            F31 320i

                            e36 325tic

                            e30 330tic

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by Vinki View Post
                              Visko tarkoituksena vaihtaa sähköflektiin, nyt sitten mietinnässä, että minkälaisen termostaatin hankkis sitä ohjaamaan? Missä lämpötilassa sen nyt olisi hyvä lähteä päälle? Onko väki paljon käyttänyt jotain tiettyä termaria? Flekti tulee syylärin takapuolelle, joten eikös se silloin kannata laittaa "imemään", ettei se ajoviimaa vasten puhaltele?

                              -Tero
                              Cossun termostaatti ohjaamaan flektiä.
                              Ja tottakai se PITÄÄ laittaa imemään jos tulee syylärin ja koneen väliin
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Vinki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1048
                                • Seinäjoki

                                Kävin tänään jo tilaamassa jonku bemarin flektin anturin, 95-90c oli asteikko. Joo ajattelinkin että ilman muuta sen flektin pitää noin olla, mutta kiitokset varmistuksesta!
                                F31 320i

                                e36 325tic

                                e30 330tic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎