Ahtoputket ovat täysin puhtaat, ei pisaraakaan öljyä missään. Kansivikaan en usko koska moottori toimi moitteetta ennen purkamista, ei savuttanut yhtään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Vinki View PostAhtoputket ovat täysin puhtaat, ei pisaraakaan öljyä missään. Kansivikaan en usko koska moottori toimi moitteetta ennen purkamista, ei savuttanut yhtään.
Comment
-
-
Irroitin tänään ahtimen koneesta, ja tulppasin öljynkierron, ei vaikutusta savutukseen. Koneesta sen savun siis on tultava. Purin sitten jo keulasta romut pois valmiiksi. Poishan se kone sieltä on otettava..Taitaa tulla koneeseen takokamat nyt samalla avauksella...
Mietin tossa sellastaki, että saako öljypumpun kanssa ryssittyä jotenkin niin, että ylipaineventtiili ei pääse aukeamaan, tai onko jollain venttiili vaan jumittunut? Tekiskö liian kova öljynpaine älyttömän savutuksen? Autossa on tällä hetkellä "tyhjäkäynti" ~1500rpm kun ei olla vielä yhtään päästy säätämään, Mahtaisko pumppu jo noilla kierroksilla tehdä niin kovan paineen, että venttiili olis tarpeen?
Hyvin mahdollista että vika on tosiaan niissä öljyrenkaissa, mutta jotenkin en usko, että autossa savuttais noin helvetin paljon, pelkästään viallisilla öljyrenkailla...Last edited by Vinki; 18-07-2013, 21:54.F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostMahtaisko pumppu jo noilla kierroksilla tehdä niin kovan paineen, että venttiili olis tarpeen?
Originally posted by Vinki View PostHyvin mahdollista että vika on tosiaan niissä öljyrenkaissa, mutta jotenkin en usko, että autossa savuttais noin helvetin paljon, pelkästään viallisilla öljyrenkailla...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Kone on ollut osina nyt jo jonkin aikaa. Miten mä nyt saisin mittaamalla tarkistettua, onko noi öljyrenkaat nyt väärät vai ei? Alkuperäiset öljyrenkaat ovat jo kaatopaikalla. Nyt tulee sitten kokonaan uudet männät ja veivit koneeseen, tuli sen verran hyvä tilaisuus vastaan, että pistin sitten turbo wisecot ja h-profiili veivit tilaukseen. Wisecoissa vahvemmat turbokäyttöön tarkoitetut männäntapit.
Mistä noihin cooperring pahveihin saa uusia massa osia, vai pitääkö johkin vakiopahviin alkaa kairata liekkirenkaiden koloja. PPF:lle pistin sähköpostia jossa kyselin, että onko noi liekkirenkaat uudelleen käytettävät, mistä saa uusia massaosia, mitä maksaa ja minkälainen toimitusaika, niin sähköpostiin tupsahtaa vastaus: "Yes, is re usable"F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostMistä noihin cooperring pahveihin saa uusia massa osia, vai pitääkö johkin vakiopahviin alkaa kairata liekkirenkaiden koloja. PPF:lle pistin sähköpostia jossa kyselin, että onko noi liekkirenkaat uudelleen käytettävät, mistä saa uusiamassaosia, mitä maksaa ja minkälainen toimitusaika, niin sähköpostiin tupsahtaa vastaus: "Yes, is re usable"
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostKone on ollut osina nyt jo jonkin aikaa. Miten mä nyt saisin mittaamalla tarkistettua, onko noi öljyrenkaat nyt väärät vai ei? Alkuperäiset öljyrenkaat ovat jo kaatopaikalla. Nyt tulee sitten kokonaan uudet männät ja veivit koneeseen, tuli sen verran hyvä tilaisuus vastaan, että pistin sitten turbo wisecot ja h-profiili veivit tilaukseen. Wisecoissa vahvemmat turbokäyttöön tarkoitetut männäntapit.
Mistä noihin cooperring pahveihin saa uusia massa osia, vai pitääkö johkin vakiopahviin alkaa kairata liekkirenkaiden koloja. PPF:lle pistin sähköpostia jossa kyselin, että onko noi liekkirenkaat uudelleen käytettävät, mistä saa uusia massaosia, mitä maksaa ja minkälainen toimitusaika, niin sähköpostiin tupsahtaa vastaus: "Yes, is re usable"
Tilaa Paolo Ricci:ltä tiiviste irrallisilla liekkirenkailla, hinta 250-260€ luokkaa M50 koneeseen. Siinäkin renkaat voi käyttää uudestaan. Pelkkä massaosa 100€.
Googlaamalla pitäisi löytyä yhteystiedot.-E30 325i M-TechII Turbo
-E39 528iA M-Sport
-E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
Comment
-
-
TMI EXPOALARIK DI RICCI
KONTINTIE 59 ,38800 JÄMIJÄRVI, FINLAND
ALV. N. FI 1816932-2
GSM O505207695
Kilpakannentiivisteet NAVALINEASPORT (olemme virallinen maahantuoja):
Irtoliekkirenkailla 195 euro/kpl ( ei tarvitse ura lohkolle)
Kiinteillä liekkirenkäillä 150 euro / kpl
Kaikki 6-syl mallit 260 euro / kpl
ilman liekkirenkaita 80 euro / kpl ( liekkirenkaita voi käyttää uudestaan )
Tilauksesta teemme myös kupariliekkirenkailla !
Jenkit kauppaa myös rst rengas tiivistettä, löytyy eri porauksille:
thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostAthenan tiiviste? Jos on, niin uusia massoja saa esim. PPF:n kautta. Hinta ainakin sivujen mukaan noin 170e. Luulis että on hyllytavaraa.F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by bmw harrastelija View PostTMI EXPOALARIK DI RICCI
KONTINTIE 59 ,38800 JÄMIJÄRVI, FINLAND
ALV. N. FI 1816932-2
GSM O505207695
Kilpakannentiivisteet NAVALINEASPORT (olemme virallinen maahantuoja):
Irtoliekkirenkailla 195 euro/kpl ( ei tarvitse ura lohkolle)
Kiinteillä liekkirenkäillä 150 euro / kpl
Kaikki 6-syl mallit 260 euro / kpl
ilman liekkirenkaita 80 euro / kpl ( liekkirenkaita voi käyttää uudestaan )
Tilauksesta teemme myös kupariliekkirenkailla !
Jenkit kauppaa myös rst rengas tiivistettä, löytyy eri porauksille:
http://www.intengineering.com/je-cut...re-0-079-thick-E30 325i M-TechII Turbo
-E39 528iA M-Sport
-E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
Comment
-
-
Millä spekseillä saki nyt tuli tuhoa?
Edit: Kaverilla porsi just M50B25 ihan kevyessä kiihdytyksessä ennen ahtojen nousua vissiin veivin pultin katkeamiseen. Ja koko kesä lentokenttäajoineen yms. paukutettu 1.3-1.5bar ahdoilla vakiokoneella.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostMerkittävästi ei tainnut jäädä uudelleen käytettäviä osia.. öljypohja, pumppu ja kytkin.
Tosissaan parkkipaikalla n.3000kierrosta ja kanki Öljypohjasta pihalle :( Kiertokangen pultin kanta löytyi sumpusta vaikka öljypohjassa oli miehen mentävä reikä. Eiköhän tuo ole menny ensimmäisenä poikki ja sitten kampiakseli lyönyt irrallisen veivin pihalle.
Comment
-
-
Tommosten tuhojen jälkeen kannattaa ehdottomasti käyttää öljypumppu auki.
Omassa vastaavassa tuhossa pumpu oli entinen. Oli ehtinyt tehdä metallin palaset tehtävänsä mennessään pumpun läpi...
Myös öljynjäähdyttimessä voi olla romua sisällä, ja sitän ei saa varmuudella millään puhtaaksi.E24 635csi
Comment
-
-
Tällaista projektia touhuttu.
M50TUB25
2xGarret GT2252
PPF Cooper Ring
ARP kannenpultit
e85 Walbro 460lph
1100cc Bosch suuttimet
Vipec V88 Plug In ECU
Vipec dash display
2x2,5"/3" putkisto
765 asetelma,BlingFactory kova v.pyörä,massalevy
Alu syyläri/paisari/välijäähdytin by Jäähdytinhuolto
Säätö by Sporttiauto
E85 mennään.Last edited by New(termiitti); 14-08-2013, 02:50.
Comment
-
Comment