Originally posted by vaappu
View Post
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
pahoittelen epämääräistä tulkintaa , puhelimella kun nopeasti kolus läpi ei kaikkia hokaa...mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
Kiitoksia tiedosta. Mulla tulee toi kone eri autoon, niin joudun tekemään jokatapauksessa moottorinkannakkeet alusta asti uusiks.Kaverilla SPA sarja ja hyvin rokkaa, turbo tulee melko matalalle joten öljynpaluu ei ole mikään optimaalinen ilman pumppua mutta toimii. Hukkiksen lähtö kannattaa vetää vingulla mahdollisimman isoksi. Moottorinkorvaki kannattaa vaihtaa, multa löytyis ylimääränen joka sopii just ton SPAn kanssa.
Aika kovia lukemia tolla sarjalla on penkitetty, kun ulkomaanfoorumeita lukee, että ei se varmaan virtaukseltaan ihan huonoin mahdollinen ole.
Comment
-
-
Jos ajat viinalla, 10 puristukset on buenot, mut bensalla ei hirveitä tehoja saa revittyä.Originally posted by Bansku View PostKannattaako mun nyt kasata toi m50 kone noilla omillaan non-vanos männillä vai kasaanko vanoksen männillä?
Tai kysytäänpä näin päin että mitä ongelmia tulee tosta 10 puristuksista turbokäytössä? Vai onko se parempia vain noilla purkkareilla?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Jeah, ens viikolla tarkoitus tehdä se ja kaks muuta vastaavaa.Originally posted by Bansku View PostKiitän tästä, eli vanoksen männillä kasaan, lähimmälle viina-asemalle matkaa n. 50km. Mä muuten peksi voisin tulla noutamaan sen sarjan tossa kuunvaihteessa?
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Eikös tulee aika matala puristussuhde jos käytät 135mm kanget ja vanoksen männät? alle 8 jos muistan oikein?Originally posted by Bansku View PostKannattaako mun nyt kasata toi m50 kone noilla omillaan non-vanos männillä vai kasaanko vanoksen männillä?
Tai kysytäänpä näin päin että mitä ongelmia tulee tosta 10 puristuksista turbokäytössä? Vai onko se parempia vain noilla purkkareilla?
Comment
-
Jos sulla on m50 lohko niin et voi käyttää m57kampura ja 2jz männät koska ne ottaa vastapainoihin kiinni AKK kohdassa. tämä on jos käyttäisit 135mm kanget.Originally posted by Jasuuu View PostParannusehdotuksia?
- M57d30 kampura
- H-kanget (pituus?)
- 2jz-gte männät 86mm porauksella
- NV imunokka pakonokaksi
- Acl laakerit kampura/kiertokanget
- Elringin kynsitiiviste, tai jokin vastaava. Lohkon jyrsintä ja irtorenkaat?
- Arppia joka pultin tilalle (kansi, runko, kiertokanget)
- Stressilevylle tarvetta?
Kannen porttaus olisi plussaa, kuin myös s50 läppärungot. Budjetin mukaan:think
Comment
-
Te jotka käytätte kaks imunokkaa m50 konessa niin millä säädöillä olette ajaneet ja miltä tehokäyrä on näyttänyt? molemmat 1mm auki? tai 0.5mm? miten olette säätäneet ja miten on toiminut parhaiten teille?
Meinasin kokeillä tällä kertaa että molemmat olisi 1mm auki.
Comment
-
Ei vanoksella on 135mm kanget ja männäntapin korkeus on 38.2mm ja vanoksella 140mm kanget ja tapin korkeus 32.5mm. siinä on 5.7mm ero tapin korkeudessa jos pistät vanos männät ja 135mm kanget. Sama kuin pistäisit 5.7millisen kansipahviOriginally posted by Bansku View PostTippuuko se muka niin alas? Onhan mulla tietysti noi vanoksellisenkin veivit
Laske siitä kuinka matala puristussuhde tulee.
Comment
-
Voit käyttää vanoksen männät mutta vaati vähän koneistusta jos haluat hyvin toimiva pakettiOriginally posted by Krizto View PostEi vanoksella on 135mm kanget ja männäntapin korkeus on 38.2mm ja vanoksella 140mm kanget ja tapin korkeus 32.5mm. siinä on 5.7mm ero tapin korkeudessa jos pistät vanos männät ja 135mm kanget. Sama kuin pistäisit 5.7millisen kansipahvi
Laske siitä kuinka matala puristussuhde tulee.
Comment
-
Eilen käytin autoni penkissa ja lukemaksi muodustui 391hp ja 520nm ja 0,8bar ahtoa.
Seuraava veto oli 0.5bar ahdoilla ja tehoa irtosi 329hv ja 420nm
Kummasakkin käyrässä näkyy kuinka vähän 6k jälkeen tapahtuu jotain kummaa kun teho käyrä lähtee rajuun laskuun ja pomppimiseen, samassa kohtaa kummassakin lapussa. Samalla myös ahtopaine lähtee nousuun.
Rajoitin on 7k ja kone on vakio m50b25 masterpowerin r545 puhaltimella e85 polttoaineena. Voisikko sytkä ruveta loppumaan jo noilla kierroksilla? Ajossa jos laiitaa paineet yli baarin niin meno loppuu kuin seinään kun
painaa kaasun täysin pohjaan asti, soppaa kone kyllä saa riittävästi.
Laittelen tänä iltana laput näkyviin niin näkee hyvin sen tehon heilahduksen 6k jälkeenNow: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment

Comment