Originally posted by vaappu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kaverilla SPA sarja ja hyvin rokkaa, turbo tulee melko matalalle joten öljynpaluu ei ole mikään optimaalinen ilman pumppua mutta toimii. Hukkiksen lähtö kannattaa vetää vingulla mahdollisimman isoksi. Moottorinkorvaki kannattaa vaihtaa, multa löytyis ylimääränen joka sopii just ton SPAn kanssa.
Aika kovia lukemia tolla sarjalla on penkitetty, kun ulkomaanfoorumeita lukee, että ei se varmaan virtaukseltaan ihan huonoin mahdollinen ole.
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostKannattaako mun nyt kasata toi m50 kone noilla omillaan non-vanos männillä vai kasaanko vanoksen männillä?
Tai kysytäänpä näin päin että mitä ongelmia tulee tosta 10 puristuksista turbokäytössä? Vai onko se parempia vain noilla purkkareilla?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostKiitän tästä, eli vanoksen männillä kasaan, lähimmälle viina-asemalle matkaa n. 50km. Mä muuten peksi voisin tulla noutamaan sen sarjan tossa kuunvaihteessa?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostKannattaako mun nyt kasata toi m50 kone noilla omillaan non-vanos männillä vai kasaanko vanoksen männillä?
Tai kysytäänpä näin päin että mitä ongelmia tulee tosta 10 puristuksista turbokäytössä? Vai onko se parempia vain noilla purkkareilla?
Comment
-
-
Originally posted by Jasuuu View PostParannusehdotuksia?
- M57d30 kampura
- H-kanget (pituus?)
- 2jz-gte männät 86mm porauksella
- NV imunokka pakonokaksi
- Acl laakerit kampura/kiertokanget
- Elringin kynsitiiviste, tai jokin vastaava. Lohkon jyrsintä ja irtorenkaat?
- Arppia joka pultin tilalle (kansi, runko, kiertokanget)
- Stressilevylle tarvetta?
Kannen porttaus olisi plussaa, kuin myös s50 läppärungot. Budjetin mukaan:think
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostTippuuko se muka niin alas? Onhan mulla tietysti noi vanoksellisenkin veivitLaske siitä kuinka matala puristussuhde tulee.
Comment
-
-
Originally posted by Krizto View PostEi vanoksella on 135mm kanget ja männäntapin korkeus on 38.2mm ja vanoksella 140mm kanget ja tapin korkeus 32.5mm. siinä on 5.7mm ero tapin korkeudessa jos pistät vanos männät ja 135mm kanget. Sama kuin pistäisit 5.7millisen kansipahviLaske siitä kuinka matala puristussuhde tulee.
Comment
-
-
Eilen käytin autoni penkissa ja lukemaksi muodustui 391hp ja 520nm ja 0,8bar ahtoa.
Seuraava veto oli 0.5bar ahdoilla ja tehoa irtosi 329hv ja 420nm
Kummasakkin käyrässä näkyy kuinka vähän 6k jälkeen tapahtuu jotain kummaa kun teho käyrä lähtee rajuun laskuun ja pomppimiseen, samassa kohtaa kummassakin lapussa. Samalla myös ahtopaine lähtee nousuun.
Rajoitin on 7k ja kone on vakio m50b25 masterpowerin r545 puhaltimella e85 polttoaineena. Voisikko sytkä ruveta loppumaan jo noilla kierroksilla? Ajossa jos laiitaa paineet yli baarin niin meno loppuu kuin seinään kun
painaa kaasun täysin pohjaan asti, soppaa kone kyllä saa riittävästi.
Laittelen tänä iltana laput näkyviin niin näkee hyvin sen tehon heilahduksen 6k jälkeenNow: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment
-
Comment