Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by vaappu View Post
    siinä luki jotain että tulis mukana se läppä..
    Siinä lukee et saat valita kaasuläpän laipan koon...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • vaappu
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 1189
      • Rovaniemi/Pyhätunturi

      pahoittelen epämääräistä tulkintaa , puhelimella kun nopeasti kolus läpi ei kaikkia hokaa...
      mb 519 täys pitkä
      mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
      e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
      e31 850i Miljoonan markan bmw.
      e21. Kimppa rassi.
      Awd corolla turbo.+420whp..

      Comment

      • TeemuM
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 233
        • Turku

        Kaverilla SPA sarja ja hyvin rokkaa, turbo tulee melko matalalle joten öljynpaluu ei ole mikään optimaalinen ilman pumppua mutta toimii. Hukkiksen lähtö kannattaa vetää vingulla mahdollisimman isoksi. Moottorinkorvaki kannattaa vaihtaa, multa löytyis ylimääränen joka sopii just ton SPAn kanssa.
        Kiitoksia tiedosta. Mulla tulee toi kone eri autoon, niin joudun tekemään jokatapauksessa moottorinkannakkeet alusta asti uusiks.
        Aika kovia lukemia tolla sarjalla on penkitetty, kun ulkomaanfoorumeita lukee, että ei se varmaan virtaukseltaan ihan huonoin mahdollinen ole.

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          Kannattaako mun nyt kasata toi m50 kone noilla omillaan non-vanos männillä vai kasaanko vanoksen männillä?
          Tai kysytäänpä näin päin että mitä ongelmia tulee tosta 10 puristuksista turbokäytössä? Vai onko se parempia vain noilla purkkareilla?
          Last edited by Bansku; 15-06-2014, 16:17.

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            Originally posted by Bansku View Post
            Kannattaako mun nyt kasata toi m50 kone noilla omillaan non-vanos männillä vai kasaanko vanoksen männillä?
            Tai kysytäänpä näin päin että mitä ongelmia tulee tosta 10 puristuksista turbokäytössä? Vai onko se parempia vain noilla purkkareilla?
            Jos ajat viinalla, 10 puristukset on buenot, mut bensalla ei hirveitä tehoja saa revittyä.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              Kiitän tästä, eli vanoksen männillä kasaan, lähimmälle viina-asemalle matkaa n. 50km. Mä muuten peksi voisin tulla noutamaan sen sarjan tossa kuunvaihteessa?

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Originally posted by Bansku View Post
                Kiitän tästä, eli vanoksen männillä kasaan, lähimmälle viina-asemalle matkaa n. 50km. Mä muuten peksi voisin tulla noutamaan sen sarjan tossa kuunvaihteessa?
                Jeah, ens viikolla tarkoitus tehdä se ja kaks muuta vastaavaa.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Krizto
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 172
                  • Raasepori

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Kannattaako mun nyt kasata toi m50 kone noilla omillaan non-vanos männillä vai kasaanko vanoksen männillä?
                  Tai kysytäänpä näin päin että mitä ongelmia tulee tosta 10 puristuksista turbokäytössä? Vai onko se parempia vain noilla purkkareilla?
                  Eikös tulee aika matala puristussuhde jos käytät 135mm kanget ja vanoksen männät? alle 8 jos muistan oikein?

                  Comment

                  • Krizto
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 172
                    • Raasepori

                    Originally posted by Jasuuu View Post
                    Parannusehdotuksia?

                    - M57d30 kampura
                    - H-kanget (pituus?)
                    - 2jz-gte männät 86mm porauksella
                    - NV imunokka pakonokaksi
                    - Acl laakerit kampura/kiertokanget
                    - Elringin kynsitiiviste, tai jokin vastaava. Lohkon jyrsintä ja irtorenkaat?
                    - Arppia joka pultin tilalle (kansi, runko, kiertokanget)
                    - Stressilevylle tarvetta?

                    Kannen porttaus olisi plussaa, kuin myös s50 läppärungot. Budjetin mukaan:think
                    Jos sulla on m50 lohko niin et voi käyttää m57kampura ja 2jz männät koska ne ottaa vastapainoihin kiinni AKK kohdassa. tämä on jos käyttäisit 135mm kanget.

                    Comment

                    • Krizto
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 172
                      • Raasepori

                      Te jotka käytätte kaks imunokkaa m50 konessa niin millä säädöillä olette ajaneet ja miltä tehokäyrä on näyttänyt? molemmat 1mm auki? tai 0.5mm? miten olette säätäneet ja miten on toiminut parhaiten teille?

                      Meinasin kokeillä tällä kertaa että molemmat olisi 1mm auki.

                      Comment

                      • Krizto
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 172
                        • Raasepori

                        Originally posted by Krizto View Post
                        Jos sulla on m50 lohko niin et voi käyttää m57kampura ja 2jz männät koska ne ottaa vastapainoihin kiinni AKK kohdassa. tämä on jos käyttäisit 135mm kanget.
                        Tai olenko väärässä?

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Originally posted by Krizto View Post
                          Eikös tulee aika matala puristussuhde jos käytät 135mm kanget ja vanoksen männät? alle 8 jos muistan oikein?
                          Tippuuko se muka niin alas? Onhan mulla tietysti noi vanoksellisenkin veivit

                          Comment

                          • Krizto
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 172
                            • Raasepori

                            Originally posted by Bansku View Post
                            Tippuuko se muka niin alas? Onhan mulla tietysti noi vanoksellisenkin veivit
                            Ei vanoksella on 135mm kanget ja männäntapin korkeus on 38.2mm ja vanoksella 140mm kanget ja tapin korkeus 32.5mm. siinä on 5.7mm ero tapin korkeudessa jos pistät vanos männät ja 135mm kanget. Sama kuin pistäisit 5.7millisen kansipahvi Laske siitä kuinka matala puristussuhde tulee.

                            Comment

                            • Krizto
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 172
                              • Raasepori

                              Originally posted by Krizto View Post
                              Ei vanoksella on 135mm kanget ja männäntapin korkeus on 38.2mm ja vanoksella 140mm kanget ja tapin korkeus 32.5mm. siinä on 5.7mm ero tapin korkeudessa jos pistät vanos männät ja 135mm kanget. Sama kuin pistäisit 5.7millisen kansipahvi Laske siitä kuinka matala puristussuhde tulee.
                              Voit käyttää vanoksen männät mutta vaati vähän koneistusta jos haluat hyvin toimiva paketti

                              Comment

                              • Agua
                                BTCF Member
                                • Jan 2013
                                • 310
                                • Kainuu/Oulu

                                Eilen käytin autoni penkissa ja lukemaksi muodustui 391hp ja 520nm ja 0,8bar ahtoa.
                                Seuraava veto oli 0.5bar ahdoilla ja tehoa irtosi 329hv ja 420nm
                                Kummasakkin käyrässä näkyy kuinka vähän 6k jälkeen tapahtuu jotain kummaa kun teho käyrä lähtee rajuun laskuun ja pomppimiseen, samassa kohtaa kummassakin lapussa. Samalla myös ahtopaine lähtee nousuun.
                                Rajoitin on 7k ja kone on vakio m50b25 masterpowerin r545 puhaltimella e85 polttoaineena. Voisikko sytkä ruveta loppumaan jo noilla kierroksilla? Ajossa jos laiitaa paineet yli baarin niin meno loppuu kuin seinään kun
                                painaa kaasun täysin pohjaan asti, soppaa kone kyllä saa riittävästi.

                                Laittelen tänä iltana laput näkyviin niin näkee hyvin sen tehon heilahduksen 6k jälkeen
                                Now: E21 315 3.0l turbo
                                Ex: E21 315 m50b25 turbo
                                Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎