Saahan sinne suuttimia kun ostaa semmoset, jotka on orkkis mitoilla. Mulla on ainakin siemenssin dekat (700 jotain cc) ja menee bolt-on. 8mm linja riittää periaatteessa vaikka kuinka pitkälle. Mutta mitä enemmän siinä menee tavaraa, niin sitä enemmän putkessa syntyy painehäviötä. 4bar suuttimella voi vaatia ääritilanteessa esim. 8bar pumpun päässä, mikä laittaa sille pumpulle varsin kovat vaatimukset. Lisäksi polttoaine lämpeää turhaa ja muita probleemoja. Parempi/helpompi/halvempi siis päivittää isompiin linjoihin. Minä aattelin itse kokeilla jos 1x044, 8mm linjat ja vakio m52 suutintukki säätimineen riittäs sinne 400hv tuntumaan. Päivitetään sit jos ei.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by bmw89 View Post
Mites jos tehotavoitteet nyt olis luokkaa 300-400hp,
niin riittääkö 8mm bensalinjat? ja entäs vakio suutintukki? vai saako siihen ees sopivia ~600cc suuttimia
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMinä aattelin itse kokeilla jos 1x044, 8mm linjat ja vakio m52 suutintukki säätimineen riittäs sinne 400hv tuntumaan. Päivitetään sit jos ei.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Joo tuota vakio säädintä itsekkin epäilin heikoimmaksi lenkiksi tuossa setupissa. Tuo m52 tukki on kyllä rosteria ja siitä on helppo lyyä vakio säätimen paikka tukkoon ja pistää sit vain ulkoisen.
Toki numeroiden mukaan tommonen 044 työntää huomattavasti vähemmän tavaraa mitä ko. Walbro, niin voi olla ettei ole edes mitään ongelmaa. Helppohan se on testata, ennenkö lyö edes koneen käyntiin.Last edited by Pazi88; 23-07-2014, 12:02.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Asiaan liittyen, niin jos tuo vakio paineensäädin virtaa tarpeeksi, niin kannattaako/pitääkö se alipaine letku kytkeä paikalleen? Mulla oli joku muistikuva, että ei tarvis sitä aftermarket ecun kanssa, mutta en nyt löytäny mitään keskustelua asiasta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAsiaan liittyen, niin jos tuo vakio paineensäädin virtaa tarpeeksi, niin kannattaako/pitääkö se alipaine letku kytkeä paikalleen? Mulla oli joku muistikuva, että ei tarvis sitä aftermarket ecun kanssa, mutta en nyt löytäny mitään keskustelua asiasta.
Tietysti voidaan rakentaa yksilinjainen järjestelmä jossa kiskon painetta mittaamalla ja pumpun kierroksia säätämällä hoidetaan paine/virtaus suuttimille sopivaksi mutta se ei ihan yksinkertainen säädettävä ole.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Näin minäkin sen järkeilin, kun jos ahtopainettakin alkaa olla esim. 2 bar ja bensanpaine on vaikka 3,5 bar, niin eihän siellä käytännössä ole kuin 1,5 bar paine ero suuttimien ja imusarjan välillä, jos ahtopaine ei vaikuta bensanpaineeseen. Melko heikko suihku alkaa varmaan olla jo siinä vaiheessa.
Jostain vain oli jääny kummittelemaan mieleen tuo maininta, ettei tarvisi kytkeä alipainetta tms.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNäin minäkin sen järkeilin, kun jos ahtopainettakin alkaa olla esim. 2 bar ja bensanpaine on vaikka 3,5 bar, niin eihän siellä käytännössä ole kuin 1,5 bar paine ero suuttimien ja imusarjan välillä, jos ahtopaine ei vaikuta bensanpaineeseen. Melko heikko suihku alkaa varmaan olla jo siinä vaiheessa.
Jostain vain oli jääny kummittelemaan mieleen tuo maininta, ettei tarvisi kytkeä alipainetta tms.
Eli säädön kannalta koneet joilla on tarkoitus saada nätti pintakaasu ja tyhjäkäynti kannattaa vähentää alipaineella näiden alueiden polttoainepainetta ja korottaa ahdonalaista syöttöpainetta. Tässähän nyt vaan on sitten vaihtoehtona kertova bensanpaineensäädin eli pistetäänkin peruspaineeksi vaikka 2bar ja ahtopaineilla lisää vaikka kaksi baria per ahtopainebari jolloin saadaan koko vaparikäyttöalueelle suutinten aukioloajat pidemmiksi ja tällöin ei tietenkään tarvitse imusarjan alipainetta enää paineensäätäjälle tuoda vaan pelkkä ahtopainetieto.
Comment
-
-
Muistakaa, että polttoainejärjestelmä on suljettu järjestelmä imusarjan kanssa ja painetta mitataan suhteessa imusarjassa vallitsevaan paineeseen, ei ilmakehään. Eli säätimen tehtävä on seurata imusarjan painetta ja pitää tukin ja imusarjan sisäinen paine-ero vakiona. Saahaan se toki säädettyä kiinteälläkin säätimellä, mutta melko vittumainen säätää, kun ruiskutuskartat eivät ole lineaariset paineen heittelyn eli käytännössä suuttimien tuoton heittelyn takia. Esim 5bar säädetty auto sammuksissa, käytännössä alipainetilanteessa -0,5bar paine-ero imusarjaan on 5,5bar ja taas 1bar ahdoilla eroksi jää 4bar.
Nykyaikaisilla suuttimilla ja ecuilla en koskisi kertoviin säätimiin, säätötarkkuus on kuitenkin riittävän tarkka isoillakin suuttimilla ja taas tuo kertova säädin vääristää ruiskutusaikoja polttoainekartassa ja tekee säätämisestä sekavaa. Vielä kun ovat huonossa maineessa luotettavuuden suhteen. Ne oli muodissa silloin, kun vakio moottorinohjauksella varustettuja vehkeitä haluttiin turbottaa ilman softamuutoksia, siinä niistä on jotain iloa, mutta nykyaikaisen ecun kanssa täysin turha.Last edited by Laakeri; 29-07-2014, 13:28.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Vaikka finjector suomesta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
tässä kun on lueskellu näitä vanhoja ja uudempiakin kirjotuksia niin mietityttää kun vähän väliä jossain joku sorvaa mäntiä tasasesti pari milliä tai laittaa 3,5mm kansipahveja. Kyllä varmasti ainakin nakuttaa jos ei osata niinkin perusasiata kun paljerakoa hieroa koneen teko vaiheessa :thinkchevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
-
Aina ollaan kovasti puhuttu, että vakio kone kestää sen 400hv.. Heikoin lenkki on pahvi ja se päivittämällä päästään taas vähän pitemmälle, mutta kuinka pitkälle?
Eli onko kukaan hajoittanut m50b25 mäntiä pelkästään voimalla? Kun muutamia olen nähnyt joista männän rengas välit murtuneet.. Tosin niissäkin tapauksissa syynä taitaa olla nakutus? eli ei niinkään männän "heikkous"
Entäpä kiertokankien kesto? Voimalla väännettyjä kankeja kellään? Monikin on taitanut tehdä lohkoonsa reijän kiertokange avulla, mutta eikö niissäkin tapauksissa kiertokangen mutteri ole löytynyt öljypohjasta?
Wiseco yms muut setit maksaa kummikin se tonnin pintaan.
Kiertokanget sen 600e..Now: E21 315 3.0l turbo
Ex: E21 315 m50b25 turbo
Ex: E30 316 turbo. Paloi..
Comment
-
Comment